  • 1. Data: 2011-06-09 11:55:22
    Temat: Karta WiFi
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Sprawa wygląda tak, że mam duży komputer i laptop. Kabel od internetu
    jest w jednym punkcie w domu. Mam router z którego jest wyjście kablem
    do dużego komputera i przez radio do wbudowanego WiFi w laptopie. Teraz
    pojawia się konieczność przestawienia dużego komputera do innego pokoju.
    Jaką niedrogą kartę wifi warto kupić do komputera?
    Jak skonfigurować sieć aby można było się przełączać między internetem
    na kablu a tym z wifi?

  • 2. Data: 2011-06-09 13:04:28
    Temat: Re: Karta WiFi
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 13:55:22 +0200, Borneq napisał(a):

> [...]
    > Jaką niedrogą kartę wifi warto kupić do komputera?
    > Jak skonfigurować sieć aby można było się przełączać między internetem

    Jak daleko ten komputer stoi od routera, i co ma po drodze? Komputer
    wcisniety gdzies gleboko, czy raczej na wierzchu?
    JEsli to blisko, i nie obudowales komputera, to w segmencie tanich kart
    wiekszosc to to samo, niewiele sie roznia.
    Jedynie co to mozesz wybrac karte na PCI, zamiast na USB - bo maja antenki
    lepsze.

    Konfigurowac dodatkowo nic nie musisz. System sam skorzysta z tego z czego
    moze.

    --
    Mark

  • 3. Data: 2011-06-09 13:15:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mark napisa?(a):

    > Jedynie co to mozesz wybrac karte na PCI, zamiast na USB - bo maja antenki
    > lepsze.

    Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb) bije na głowę
    karty PCI... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-06-09 13:38:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb)
    > bije na głowę karty PCI... ;)

    Ale porywnywales do kart PCI w tym samym segmencie cenowym?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2011-06-09 13:43:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Borneq" napisał:

> [...]
    > Jaką niedrogą kartę wifi warto kupić do komputera?
    > Jak skonfigurować sieć aby można było się przełączać między internetem na

    Nie rozumiem tego ostatniego pytania. Jaki "internet na kablu"?

    JoteR

  • 6. Data: 2011-06-09 14:08:45
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-06-09 15:43, JoteR pisze:
    > Nie rozumiem tego ostatniego pytania. Jaki "internet na kablu"?

    Mam przyłączony kablem z routera do karty sieciowej w komputerze (nie
    wiem już czy karta sieciowa jest wbudowana w płytę główną). Musiał bym
    mieć dodatkową kartę WiFi, przy instalacji za pierwszym razem zapyta o
    kod liczbowy.

  • 7. Data: 2011-06-09 14:19:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Borneq" napisał:

    > Mam przyłączony kablem z routera do karty sieciowej w komputerze

    No tak, ale przecież komputer przenosisz do innego pokoju, gdzie tego
    kabelka, jak rozumiem, nie będzie. Dlatego zresztą rozglądasz się za kartą
    Wi-Fi. Więc między czym chcesz przełączać?

    > Musiał bym mieć dodatkową kartę WiFi, przy instalacji za pierwszym razem
    > zapyta
    > o kod liczbowy.

    Klucz do WEP lub hasło WPA, zależy jakie masz szyfrowanie na routerze. Ale
    co to ma wspólngo z tym przełączaniem, bo nadal nie rozumiem?

    JoteR

  • 8. Data: 2011-06-09 15:01:58
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-06-09 16:19, JoteR pisze:
    > Klucz do WEP lub hasło WPA, zależy jakie masz szyfrowanie na routerze.
    > Ale co to ma wspólngo z tym przełączaniem, bo nadal nie rozumiem?

    A zanim przeniosę? Zamierzam kupić kartę i póki będzie tutaj być może
    używać z kabla, czy się nie daje z kabla jak jest wifi?

  • 9. Data: 2011-06-09 15:20:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Vituniu napisa?(a):

    > Ale porywnywales do kart PCI w tym samym segmencie cenowym?

    Nie potrafie okreslic segmentu.

    j.

  • 10. Data: 2011-06-09 16:07:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Borneq" napisał:

    > A zanim przeniosę? Zamierzam kupić kartę i póki będzie tutaj
    > być może używać z kabla, czy się nie daje z kabla jak jest wifi?

    Można, np. wachlując metrykami kart. Ale to za dużo klikania, póki będzie
    kabel, to po sprawdzeniu, że Wi-Fi działa - wyłączyć ją do czasu
    przeprowadzki.

    JoteR