  • 11. Data: 2012-11-07 19:54:14
    Temat: Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 19:40, J.F pisze:

    > Problem pewien jest, bo raz na rok sie slyszy, jak to naprany usilujac
    > wyjechac z osiedla uszkodzil kilka pojazdow.

    To nie jest problem - to jakiś margines zachowań, których wyeliminować
    się nie da.

    > Do tych co to ich policja zlapala w trakcie "rutynowej kontroli"
    > zasadniczo nic nie mam ... choc z fragmentarycznych danych wynikaloby ze
    > jednak zagrozenie w ruchu stanowia spore ... no bo tez np 2 promile to
    > niemalo ..

    Spore zagrożenie wynika ze statystyk, a te są jednak dość jednoznaczne
    i o ile pamiętam to zawsze twierdziłeś, że z ich strony zagrożenie tak
    naprawdę niewielkie - oczywiście w Polsce. Potwierdzają to zresztą
    statystyki europejskie, gdzie jesteśmy na szarym końcu w tej materii.

    > Ale radary lapia wszystkich, takze tych rozsadnych i dojrzalych :-P

    A co mają do tego radary? Chodzi o całą gamę niebezpiecznych zachowań
    - w szczególności "reckless driving", co owocuje różnymi zdarzeniami,
    których można by uniknąć.

  • 12. Data: 2012-11-07 19:59:40
    Od: dato <d...@w...pl>

    > bez jaj. Jakby społeczeństwo chciało, to moglibyśmy uchwalić prawo,

    problem w tym że społeczeństwo nie chce bo 90% to moczymordki które
    mniej lub więcej podpijają i wybierają podobnych siebie, przykład
    PALIKOT ale on zrobił kasę na wódzie a nie na jej piciu

  • 13. Data: 2012-11-07 20:00:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Bo nie ma kontroli, bo majster oko przymyka, bo koledzy kryją, bo
    >szef sam podpija itd.
    >Nie musi być 100% skuteczności, wystarczy 30-40 i już działa.

    Nie dziala. Patrz u nas - jedzie ktos po pijaku rowerem, lapia go,
    dostaje wyrok w zawieszeniu, wie na przykladzie wlasnym ze potrafia
    zlapac, wie ze w razie wpadki pojdzie siedziec ... i znow jedzie i
    znow go lapia :-)

    >W Skandynawii procent wykrywanych kradzieży sklepowych to ok połowa i
    >to wystarcza, że bardzo rzadko się takie rzeczy zdarzają.

    A jestes pewny ze to nie wynik poprzednich kilkuset lat ?
    I ze to nadal dziala ... bo imigrantow im przybywa :-)

    >nadal twierdzę, że zaostrzanie kar jest tylko pod publikę, jest
    >najłatwiejsze do wykonania, ludziskom się podoba a może i głosów w
    >wyborach przybyć politykom.

    No, ale z drugiej strony im wieksza kara grozi, tym wiekszy strach.
    W Skandynawii nie wieszali za kradzieze przez pare wiekow ?

    J.

  • 14. Data: 2012-11-07 20:10:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 19:51, Jacek pisze:

    > No właśnie.Tak długo, jak długo głównym kryterium ustawienia
    > radaru/fotoradaru jest możliwość zrobienia jak największej kasy,

    LOL - lubię te grupowe legendy.

    > a nie
    > rzeczywiste zagrożenie w ruchu, to "rozsądny i dojrzały" człowiek czasem
    > przegapi znak z ograniczeniem i wpadnie.

    Błąd to się może każdemu trafić. Nie o tym mowa.

    > Przykładem jest tu słynna gmina Kobylnica.

    Przykładem czego? Łamanie prawa (przez SM czy same gminy) jest
    przekazywane do prokuratur.

  • 15. Data: 2012-11-07 20:14:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    >To nie jest problem - to jakiś margines zachowań, których
    >wyeliminować
    >się nie da.

    Ilosciowy problem nie jest.

> [...]
    >i o ile pamiętam to zawsze twierdziłeś, że z ich strony zagrożenie
    >tak
    >naprawdę niewielkie - oczywiście w Polsce.

    znow ilosciowo - wyeliminujesz pijanych kierowcow, a 95% wypadkow
    zostanie.

    Co nie zmienia faktu, ze taki pijany jest np 10x bardziej
    niebezpieczny niz trzezwy.
    Czyli spowoduje wypadek co 400 tys km a nie co 4 mln :-)
    No - "fakt" to moze zbyt mocne slowo.

    >A co mają do tego radary? Chodzi o całą gamę niebezpiecznych zachowań
    >- w szczególności "reckless driving", co owocuje różnymi
    >zdarzeniami,
    >których można by uniknąć.

    a ktore u tych dojrzalych wcale nie sa tak niebezpieczne, jakby sie
    niektorym wydawalo :-)

    J.

  • 16. Data: 2012-11-07 20:39:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-11-07 19:19, Krzysztof 45 pisze:
    > Uzyskamy, bo bym tę chłostę wykonywał w miejscu publicznym bez
    > możliwości łaski.
    > Kilka takich publicznych nagłośnionych w mediach wyroków i nie
    > jednemu by rura zmiękła i przypomni sobie w najgorszym upojeniu
    > że jednak taryfa to jest lans.

    Byłeś kiedyś nawalony ???
    Mi zdarzyło się parę razy w życiu wsiadać za kółko nawalonym jak
    topola. Wtedy nie myślisz o programach, które oglądałeś ostatnio
    w TV, w tym nie myślisz o
    faktach/panoramie/teleekspresie/wydarzeniach, że mówili w nich,
    że roman d. nawalony w trupa dostał 3 lata.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 17. Data: 2012-11-07 20:43:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-11-2012 19:12, Artur Maśląg pisze:
    > W Polsce nie ma problemu nachlanych kierowców, ofiaro medialnej ściemy
    > i populistycznej nagonki. Póki co to problem jest, ale z trzeźwymi,

    Podobnie jak nie ma problemu przekraczania dozwolonej prędkości.

    --
    pozdr.

  • 18. Data: 2012-11-07 21:26:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 20:14, J.F pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał:
    (...)

    > Ilosciowy problem nie jest.

    Tylko w takiej kategorii to można rozpatrywać z punktu widzenia
    bezpieczeństwa, kosztów itd.

    > znow ilosciowo - wyeliminujesz pijanych kierowcow, a 95% wypadkow zostanie.

    Jw.

    > Co nie zmienia faktu, ze taki pijany jest np 10x bardziej niebezpieczny
    > niz trzezwy.

    Skoro tak, to tym bardziej nie jest to problemem, jeżeli sprawców po
    alkoholu mamy 5%, a twierdzisz, że są 10x bardziej niebezpieczni.

    > Czyli spowoduje wypadek co 400 tys km a nie co 4 mln :-)
    > No - "fakt" to moze zbyt mocne slowo.

    No właśnie.

    > a ktore u tych dojrzalych wcale nie sa tak niebezpieczne, jakby sie
    > niektorym wydawalo :-)

    Wiem do czego dążysz - nie, są niebezpieczne.

  • 19. Data: 2012-11-07 21:45:19
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > myślisz o faktach/panoramie/teleekspresie/wydarzeniach, że mówili w
    > nich, że roman d. nawalony w trupa dostał 3 lata.

    zgadzam się po pijaku człek może nie myśleć, ale czy owa nieuchronność
    kary + dość długie zabieranie PJ nie spowodowałby że w końcu wyłapiemy
    wszystkich pijaków? :)
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 20. Data: 2012-11-07 21:57:49
    Temat: [OT] Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.11.2012 19:52, dato pisze:

    > bo szef jakby podpierdolił kogoś to sam by dostał wpierdol za bramą, a
    > jak by jeszcze tego podpierdolonego dla przykładu zwolnili to szef by
    > tego nie przeżył, każdy kto pije w robocie tak mówi i wszyscy to wiedzą
    kumpel zatrudnił się w pewnej firmie, której 99% usług kupuje kopalnia.
    chcąc niechcąc, kumpel teraz pracuje na terenie kopalni i patrzy co
    robią tzw. górnicy dołowi. opowiada:
    - patrze, a oni robią piecyk, z opcją grila. taki fany, z grubej blachy,
    a nie taka cienizna z obi, klepią te drzwiczki, z ramką, równiutko, żeby
    na gorąco i zimno luźno chodziło.... Nagle idzie szef/majster/sztygar i
    szybko ten piecyk chowają pod szmatami.
    - aaaaaa.... jak by ich złapał to wylot z roboty?
    - nie. jak by ich złapał to by musieli drugi taki sam dla niego robić.....
    Bez komentarza

    Potem opony pod sejmem palą, w zamian za dzień wolny i litr wódki?

    ToMasz