    Date: Mon, 21 Jun 2010 21:03:41 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kapec

    .Peeter pisze:

    > Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
    > Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
    > się zdziwili. :-)

    No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
    Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza
    niechybnie że opona się zwęziła.
    Żeby było to zauważalne gołym okiem, musiałaby się zwęzić coś około
    dwukrotnie.

    Bo jednak jakby nie patrzeć ciśnienie=siła/powierzchnia, jeżeli
    ciśnienie i siła nacisku się nie zmieniają, to i powierzchnia musi
    pozostać stała.

    Ja tam bym szukał przyczyny gdzieś indziej.