  • 61. Data: 2012-10-04 11:46:39
    Temat: Re: Kanister
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Thursday, October 4, 2012, 11:15:45 AM, you wrote:

    > Bo twierdzisz, że potrafisz.
    > RoMan twierdzi, że nie potrafi.
    > Jak uważasz - czy udowadniać należy, że się coś potrafi, czy że czegoś
    > nie potrafi? Dowód, że się czegoś nie potrafi może być celowo bardzo
    > łatwo sfałszowany. Pokazanie, że ktoś czegoś nie potrafi dowodzi
    > jedynie, że ON tego nie zrobił, a nie że coś jest niemożliwe. Natomiast
    > pokazanie, że się coś potrafi dowodzi, że coś jest możliwe. Pokażesz?

    Do tego trzeba jaj i odrobiny honoru.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2012-10-04 12:56:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-03 08:18:27 +0000, Tata <k...@k...net.pl> said:

    > Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzić, bez przelewania do
    > naczyń pomiarowych, ile litrów paliwa znajduje się wewnątrz?

    Nie da się wg podanych założeń.
    Można, jeśli dopiero będziesz tankował paliwo.

    > Np. z dystrybutora na stacji paliw, do pustego kanistra, wlewam
    > licznikowo równo 20 litrów ON i chcę upewnić się, że w kanistrze jest
    > rzeczywiście 20 litrów ON.

    Czyli pytasz o coś zupełnie innego, niż na początku.

    > Są jakieś proste i sprawdzone metody?

    Tak. Przyjeżdżasz na stację z 20-litrową menzurką i pustym kanistrem
    Tankujesz licznikowe 20 litrów do menzurki, sprawdzasz, ile się wlało
    naprawdę i już wiesz.
    (menzurka może być 10-litrowa lub 5-litrowa - 2-litrowej nie używaj, bo
    drastycznie zwiększysz błąd)
    Następnie wlewasz paliwo z menzurki do kanistra i przyklejasz karteczkę
    z wynikiem pomiaru...

    --
    Bydlę

  • 63. Data: 2012-10-04 13:51:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    W dniu 2012-10-03 12:38, Ergie pisze:

    > Ale dlaczego? Dlaczego oczekujesz ode mnie jakiegoś działania?

    > Bo twierdzisz, że potrafisz.
    > RoMan twierdzi, że nie potrafi.

    No i co z tego? W jaki sposób z twierdzenia że coś da się zrobić wynika
    obowiązek poświęcania swojego czasu i udowadniania tego? Twierdzę, że
    potrafię sznurować buty - komu mam wysłać filmik?

> [...]
    > tego nie zrobił, a nie że coś jest niemożliwe. Natomiast pokazanie, że się
    > coś potrafi dowodzi, że coś jest możliwe.

    Ale ja niczego nikomu nie chcę udowadniać. Nie czuję takiej misji
    społecznej, a na poklasku mi nie zależy. To RoMan chce abym ja mu coś
    udowodnił, ale jak na razie w żaden sposób nie zachęcił mnie do tego bym
    poświęcił swój czas. Ja wiem co potrafię i nie muszę sam sobie niczego
    udowadniać, a w wolnym czasie mam wiele ciekawszych zajęć niż udawadnianie
    komuś, że coś się da zrobić.

    > Pokażesz?

    Zachęcisz mnie jakoś?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2012-10-04 13:58:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    valid...

    > Do tego trzeba jaj i odrobiny honoru.

    ROTFL. Może dwadzieścia lat temu to by zadziałało, ale nie teraz :-)
    Bardziej cenię swój czas niż to co ktoś sobie o mnie pomyśli.

    Naprawdę mam wiele lepszych rzeczy do roboty niż udowadnianie czegokolwiek
    Tobie, więc jak chcesz to sobie nazwij mnie tchórzem, kłamcą, czy jakoś
    inaczej - tak aby Ci to sprawiło dobry humor - Ty będziesz miał "rację" a ja
    spokój :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2012-10-05 09:28:28
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-10-04 13:51, Ergie pisze:

    > No i co z tego? W jaki sposób z twierdzenia że coś da się zrobić wynika
    > obowiązek poświęcania swojego czasu i udowadniania tego? Twierdzę, że
    > potrafię sznurować buty - komu mam wysłać filmik?

    Powiedzmy, że ci po prostu wierzę, bo nawet moje dziecko to potrafi.

    > Zachęcisz mnie jakoś?

    Nie. Po prostu już wiem, że tego co piszesz, nie należy traktować poważnie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 66. Data: 2012-10-08 12:21:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Ergie* napisał(-a):

    > Z tego zdjęcia nic nie wynika, jeśli to jest taki jak w latach 80-tych
    > ubiegłego wieku to po wlaniu w niego 20l poziom cieczy sięgał
    > "szyjki", która w dodatku jest skośnie ustawiona - cóż w tym trudnego
    > - nawet paluchów nie trzeba by wpychać do środka.
    >
    > Problemem mógłby być kanister jakiego używają wodniacy -
    > prostopadłościan z wlotem na środku, u góry bez szyjki - tam by się
    > nie dało. A w zasadzie zaznaczyć to by może się udało, ale odczytać
    > nijak nie :-)

    Z tego zdjęcia wynika, że jest to kanister tak standardowy, że trudno
    sobie wyobrazić bardziej standardowy. Tedy ponawiam moją prośbę:
    poinstruuj nas jak zrobić znaki kontrolne dla kilku róznych poziomów
    żeby później je bez specjalnych narzędzi móc odczytywać. Nie szukaj
    wybiegów w kanistrach dla wodniaków.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675