  • 11. Data: 2011-01-06 15:49:01
    Temat: Re: Kamery przez internet - gsm
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Znam zabawny przypadek - jakieś łebki wpadły na pomysł, żeby sobie
    > zabrać kamerę. Nikt by nic nie wiedział, ale niefortunnie podczas
    > zrywania jej ze ściany (była solidnie przykręcona) przekręcili ją sobie
    > w twarz (jeszcze działała). Pewnie dalej nic by to nie dało, bo było
    > zbyt ciemno na zidentyfikowanie, ale jeden z nich miał napis na kurtce
    > (!) przez co łatwo było go znaleźć na drugiej kamerze... z której jasno
    > wynikało, że sprawcy byli wcześniej w sklepie... w którym też były
    > kamery :D. Młody, ambitny dzielnicowy nie miał problemów z
    > rozpracowaniem szajki ;)

    Ten przypadek nie jest zabawny, tylko normalny. Im więcej będzie
    kamer ze zdalnymi rejestratorami (w prywatnych obiektach, bo o tych
    w przestrzeni publicznej, to można dyskutować), tym rzadziej będą
    włamania.

    Zabawny przypadek, to ja z nam inny. To było dawno, jeszcze w latach
    siedemdziesiątych. Fafet do wypasionej bryki założył sobie super
    hiper wypasiony autoalarm. Złodzieje mu go w nocy wybebeszyli
    z samochodu i rozdeptali w drobny mak na chodniku przed samochodem.
    Tak po prostu, na pokaz. Samochodu nie ukradli, tacy złośliwi byli.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2011-01-06 15:49:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Żeby się raz pochwalić koledze, żeby jak ma doła, tam gdzieś za
    > granicą popatrzeć sobie na ulubiony domek na żywo,

    I to jest właściwa odpowiedź. Ja to nawet jak gdzieś dalej wyjeżdżam,
    to sobie biorę w słoiku trochę ojczystego powietrza. Jak mam doła,
    to otwieram słoik, robię wdech i mi przechodzi.

    > Proponuję dobry rejestrator, kamery, ruter z modemem gsm i ddns.

    Modemy GSM i tak łączą przez NAT, więc DDNS nic nie da.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-01-06 16:02:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Modemy GSM i tak łączą przez NAT, więc DDNS nic nie da.

    To troszkę kiszka, bo trzeba będzie to inaczej rozwiązać, ale tak czy
    inaczej nie namawiam nikogo na pchanie ciągłego strumienia przez GSM.

    Mirek.

  • 14. Data: 2011-01-06 17:31:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > To troszkę kiszka, bo trzeba będzie to inaczej rozwiązać, ale tak czy
    > inaczej nie namawiam nikogo na pchanie ciągłego strumienia przez GSM.

    Kilka lat temu udało mi się u jednego z operatorów uzyskać za nieduże
    pieniądze prywatny APN z prywatną podsiecią IP. Jednak działało to
    tragicznie. Zwłaszcza jak w czasie testów w jednym BTS zalogowało się
    kilka urządzeń -- wtedy opóźnienia w transmisji pakietów wynosiły na
    przykład 5 sekund. Ale pchanie z modemu GPRS pod publiczny adres IP
    takich rzeczy jak na przykład plik JPG z kamery -- z tym nie ma problemu.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2011-01-06 19:44:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale pchanie z modemu GPRS pod publiczny adres IP
    > takich rzeczy jak na przykład plik JPG z kamery -- z tym nie ma problemu.

    Zgadza się. Tak działa większość kamer internetowych.
    Można też pokombinować i zrobić tak, że urządzenie tylko co jakiś czas
    sprawdza na serwerze czy ktoś potrzebuje dane i pcha tylko wtedy.
    Oczywiście można też postawić serwer, który będzie pośredniczył w
    przesyle strumienia rtp z rejestratora - z resztą tutaj jeśli "odbiorca"
    będzie na stałym, publicznym IP to sprawę można odwrócic, gorzej jak
    odbierać chcemy wszędzie - wtedy bez czegoś pośredniczącego się nie
    obejdzie.

    Mirek.

  • 16. Data: 2011-01-06 21:18:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > będzie na stałym, publicznym IP to sprawę można odwrócic, gorzej jak
    > odbierać chcemy wszędzie - wtedy bez czegoś pośredniczącego się nie

    Tak jak napisałem wcześniej, najprostszym (choć nie najlepszym ze względu
    na przesył danych) jest wysyłanie zdjęć mailem. Albo np. co minutę, albo
    po wykryciu ruchu. To potrafi każda kamera Wi-Fi. Trochę lepiej jest słać
    przez FTP -- można na komputer z ddns, jak nie ma lepszego serwera. Na
    miesiąc to jest 1,3 GB z jednej kamery, jeśli robi się zdjęcie co minutę.
    Czyli nie tak źle, nawet w jakims tanim abonamencie GSM.

    A z takich cominutowych zdjęć, to się później fajne filmy robi. Na przykład
    takim skryptem:

    mencoder "mf://*.jpg" -mf fps=25 -o out.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4

    Można sobie popatrzeć jak kwiatki rosną.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-01-09 15:41:07
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl>

    > Znajomy ma domek na mazurach, a mieszka na stałe za granicą. Chciałby mieć
    > możliwość podglądu na to, co się w nim dzieje (4 kamery).
    > Problemem jest brak możliwości stałego dostępu do internetu. Pozostaje
    > tylko internet via GSM.

    To przecież nie musi się rozłączać. Chyba o publiczny adres IP Ci chodzi. To
    można kupić w jednej przynajmniej sieci.

    > Obraz może mieć wolne odświeżanie, powiedzmy do 1/min
    > W miejscu tym telefon łączy się z internetem poprzez 3G, czasami 3.5G.
    >
    > Pytanie brzmi:
    > jak to zrobić i czym.
    > Generalnie chodzi o gotowe moduły (zestawy) typu modem GSM, kamera....ect

    Jeśli użyje kamer IP to oprócz łącza z publicznym adresem tylko router
    będzie potrzebował. No i musi to jakoś połączyć przewodowo lub
    bezprzewodowo.

  • 18. Data: 2011-01-14 19:12:39
    Od: filug <N...@g...com>

    ELP wrote:

    > Witam
    >
    > [...]
    >
    > Generalnie chodzi o gotowe moduły (zestawy) typu modem GSM, kamera....ect
    >
    > [...]

    Może coś takiego http://www.mikrotel.cz/html/kame.htm ?
    Do nabycia u naszych południowych sąsiadów.

    --
    pozdrawiam
    filug