  • 21. Data: 2018-05-05 22:41:59
    Temat: Re: Wifi w kamerce (Było: Kamerka samochodowa raz jeszcze)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-05 o 21:05, kk pisze:

    > Więc podzielam, że to bez sensu w praktyce jest. No chyba, że są lepsze
    > kamerki niż ta moja.

    Uzupełnię: nie sądzę by lepiej to inne miały zrobione mimo iż taka
    techniczna możliwość istnieje. Jeśli będzie Ci się chciało pobawić
    edukacyjnie, to spróbuj dostać się do kamerki za pomocą Fast File
    Transfer. U mnie jest 10x przyspieszenie ale i tak więcej z tym zabawy
    niż korzyści.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2018-05-05 22:54:21
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-05 19:24, Kviat wrote:

    > Hmmm... bo mogę wydać i może przy okazji uzyskam większą funkcjonalność,
    > albo dostanę bardziej uniwersalne urządzenie.

    tyle ze nie, poprostu wydasz wiecej kasy i byc moze zyskasz jakies
    bajery, ale jezeli chodzi o obraz to znaczaco lepszego rejestratora niz
    g1w nie kupisz ani za 500 ani za 700 ani za 1000

    tu masz kamere za 1500

    https://youtu.be/QZiUK6ItXm0?t=213

    i na nagraniu tak samo nic nie widac jak na g1wc za 200 :)

  • 23. Data: 2018-05-05 22:54:29
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 05.05.2018 o 16:39, Kviat pisze:
    > Założyłem jednak, że poszukam (i popytam o podpowiedzi) o zabawki z
    > wyższego przedziału cenowego, nie dlatego, że lubię wydawać kasę, ale
    > dlatego, że praktycznie we wszystkich (jakie znalazłem)
    > artykułach/blogach z poradami półka cenowa poniżej 300 zł była hmmm...
    > jakby to powiedzieć, delikatnie mówiąc, że lepiej ją omijać.

    https://www.wideorejestratory24.pl/kamera-samochodow
    a-viofo-a119s-gps

    Zobacz ten model.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 24. Data: 2018-05-06 00:10:23
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 20:42, Marek S pisze:

    > Jeśli tak rzeczywiście jest, to nie wiem na czym różnica polega i
    > dlaczego samochodowa kamerka żre aż tyle prądu.

    Przypuszczam, że nie żre więcej. W kamerkach sportowych też mają gps,
    wifi i inne cuda na kiju.
    Ale rejestratory samochodowe mają albo kondensator (prąd na kilka
    sekund), albo akumulator ok.100mAh. Największe jakie spotkałem podczas
    szukania to 240mAh
    W sportowych to 900mAh i więcej.

    Jedyny model jaki spotkałem, który w opisie miał "długi czas pracy bez
    konieczności podłączenia do zasilania - nawet do 24 godzin" to Lamax
    Drive C7

    Być może chodzi o częstość włączania i wyłączania, i doszli do wniosku,
    że skoro żywotność spada przez ilość cykli ładowania (kondensatory nie
    mają tej wady), to nie ma sensu wstawiać pojemniejszych akumulatorów.
    Jak dla mnie, to pokrętne i nieuzasadnione tłumaczenie, bo już na pewno
    nie chodzi o rozmiary.
    O ile jeszcze rozumiem rozwiązanie z kondensatorami (do użytku tylko w
    samochodzie), to wstawianie takich mikrych akumulatorów jest bez sensu,
    a przynajmniej ja nie widzę logicznego wytłumaczenia, skoro już
    zdecydowali się te akumulatory włożyć.

    > Miałem na myśli wielkość fizyczną matrycy a nie w pikselach :-D
    > Napisałem "przy tej samej rozdzielczości". Chodzi o to, że im piksel
    > jest większy, tym mniej szumi. W kamerach samochodowych dałoby to szansę
    > na zobaczenie numerów rejestracyjnych przejeżdżającego szybko auta. A
    > teraz, przy takich kamerach jaką mam, to wyczyn.

    Tak, zrozumiałem. Chodziło mi o to, ze te kamerki są porównywalne
    wielkościowo do rejestratorów, a często rejestratory są nawet większe
    (więc i matryca mogłaby być większa), a jednak kamerki sportowe z
    podobnej półki cenowej oferują chyba lepszą jakość obrazu.
    Piszę "chyba", bo jednak w kamerkach przesłony są w okolicach f/2.0,
    f/1.8, a w tych lepszych rejestratorach to f/1.6 czy nawet f/1.4, co
    zapewne ma niebagatelny wpływ na nagrywanie w nocy.
    I z innej strony, w rejestratorach nie są aż tak istotne rzeczy, jak
    nasycenie kolorów itp.

    Ale nawet pomimo takich różnic, nadal nie przekonuje mnie, czemu w
    rejestratorach nie montują mocniejszych akumulatorów, bo chyba nie
    chodzi tu o zaoszczędzenie kilku złotych przy cenie w okolicach 700 czy
    800 złotych...

    > Racja - ale trochę dziwnie brzmi, że potrzebujemy demontować system
    > alarmowy z obawy przed ... kradzieżą :-D

    Bo systemu alarmowego nie widać przez szybę? :)
    Jak wybiją szybę i ukradną rejestrator, to po jaką cholerę mi taki
    ukradziony system alarmowy? :):)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2018-05-06 00:31:28
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 20:51, J.F. pisze:

    > Bo maja druga ceche - karta sie skonczy, i tak trzeba ja bedzie szybko
    > wylaczyc :-)

    Nie mają takiej cechy. Praktycznie wszystkie rozsądne mają tryb
    rejestratora samochodowego, czyli również zapis w pętli, czy detekcja
    ruchu. I chyba niektóre modele mają czujnik przeciążeniowy. Tak jak w
    typowym rejestratorze.

    > W czasie prowadzenia samochodu chcesz wymieniac ?

    Nie. Po prostu mają w standardzie funkcję nagrywania podczas ładowania.
    W samochodzie może być normalnie podłączona.
    Chodziło mi o zaletę w przypadku używania poza samochodem.

    > Nie za duzo?

    Nie wiem. Nie mam doświadczenia. Ale w "poradnikach" piszą, że sensowny
    wybór to od 12Mpix w górę.

    > Zaraz sie zaczna problemy z pojemnoscia karty (w samochodzie akurat
    > malo przeszkadza), z predkoscia zapisu, ze zuzyciem karty, a w koncu z
    > ogladaniem :-)

    Większość z których znalazłem, obsługuje karty 32GB czy 64GB, są też
    takie, które łykają 128GB.
    Karta 32GB (przy standardowym Full HD) to jakieś 2-3 godziny zapisu (o
    ile dobrze przeliczyłem ze ściągniętych próbek filmowych), zależy od
    modelu i używanego kodeka do kompresji (sugerują w poradach brać te co
    mają H.264 czy nawet H.265)
    W trybie rejestratora w samochodzie, w pętli, to nie ma znaczenia, a do
    zabawy poza samochodem można sobie kupić kilka kart przecież, nie
    wspominając o tym, że przecież rzadko kto amatorsko kręci sobie filmiki
    z ręki trwające 2 godziny bez przerwy... A już zapis w 4k to tylko dla
    amatorów hardkorowców, nie dość, że trzeba mieć sprzęt TV do odtwarzania
    w 4K, to jeszcze niezły sprzęt do obrobienia takiego filmiku.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2018-05-06 00:49:26
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 22:33, m4rkiz pisze:

    > ke? takich ilosci pixeli to nie maja nawet interpolowane zdjecia z nich

    SJCAM SJ5000x Elite -12 Mpix
    Forever SC-420 - 16 Mpix
    Yi 4K+ - 12,4 Mpix

    Wszystkie rozsądne "kręcą się" w tych okolicach. I nie jest to interpolacja.
    Interpolacja dotyczy najczęściej trybu 4K, czytając i oglądając opinie,
    dowiedziałem się, że nie zawsze deklarowane 4K jest faktycznie 4K i
    jednak trzeba pokopać głębiej, czy przypadkiem nie interpolowane.

    > a ilosc pixeli to w zasadzie ostatnia istotna cecha kamery

    > dedykowane urzadzenie wykonane przez producenta ktory juz nauczyl sie
    > czegos na swoich bledach bedzie zawsze lepsze niz "17 w jednym"

    Możliwe. Stąd moje nieszczęsne rozterki, czy dedykowany do samochodu
    rejestrator, czy może jednak nie gorsze jakościowo (obrazu...)
    urządzenie bardziej uniwersalne.
    Producenci tych kamerek też nie wypadli sroce z pod ogona, a że mają
    dodatkowe funkcje rejestratora samochodowego, to raczej zaleta niż wada?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2018-05-06 00:57:12
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 22:28, m4rkiz pisze:

    > za to w przeciwienstwie do baterii po roku w temperaturach -15 +70
    > bedzie dzialal, po dwoch latach tez, i po trzech... :P

    Słuszna uwaga, ale w kamerce baterię mogę sobie wymienić w każdej
    chwili. W rejestratorze niby też da radę, gdzieś mi przemknął nawet
    filmik ze sposobem wymiany, ale to jakieś karkołomne operacje.

    > jezeli chcesz dzialania poza autem podlacz do powerbanku,

    Hmmm... jednak zostanę przy pomyśle ograniczenia ilości złomu, niż jego
    mnożenia, skoro zamiast powerbanku mogę mieć zapasowy akumulator albo
    nawet dwa. Nie wspominając o wygodzie użytkowania takiego zestawu z
    powerbankiem.

    > kamery z
    > bateriami (przynajmniej u mnie) nie wytrzymywaly dluzej niz dwa lata,

    Kamery nie wytrzymywały, czy akumulatory?

    > dodatkowo nigdy nie mialem potrzeby wyjmowac ich z samochodu i krecic,
    > od tego mam smartfona

    Ja natomiast czuję potrzebę wyjmowania z samochodu. A skoro i tak muszę
    wyjąć, to po co nosić bezużyteczny poza samochodem złom?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2018-05-06 01:07:05
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 22:54, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > tu masz kamere za 1500
    >
    > https://youtu.be/QZiUK6ItXm0?t=213
    >
    > i na nagraniu tak samo nic nie widac jak na g1wc za 200 :)

    Nie chcę wyjść na jakiegoś fanatyka kamerek sportowych, bo przeczytałem
    kilka recenzji i obejrzałem kilka filmików jutubie, wszelkie uwagi
    czytam i biorę pod rozwagę, ale skoro na jednych i na drugich g. widać w
    nocy, to nadal kamerkę mogę używać poza samochodem, a rejestratora nie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2018-05-06 01:16:05
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 22:54, Chris pisze:

    > https://www.wideorejestratory24.pl/kamera-samochodow
    a-viofo-a119s-gps

    > Zobacz ten model.

    Dziękuję.
    Faktycznie, całkiem niezłej jakości zapis obrazu. Obsługuje karty do
    128GB, no i dla tych co nie zostawiają zabawek w samochodzie (czyli dla
    mnie ;) podkreślają, że łatwy montaż/demontaż.
    Wezmę pod uwagę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2018-05-06 01:37:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 16:12, Kviat pisze:

> [...]
    > przez maks kilka minut, albo kondensator, który w ogóle nie pozwala na
    > działanie bez dostępu zasilania. Co mocno zawęża funkcjonalność tylko do

    Przecież masz osobne zasilanie do podtrzymania