  • 1. Data: 2012-02-27 15:52:11
    Temat: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Trochę działam w automatyce przemysłowej, natomiast po raz pierwszy będę
    łączył sterownik PLC ze sterownikiem serwa poprzez sieć Ethernet. Po stronie
    serwa, zgodnie z instrukcją, nakazują wetknąć wtyczkę w gniazdo RJ45,
    natomiast ekran kabla sieci przykręcić śrubką do obudowy. Chciałem Was
    zapytać, gdzie na dogodnych warunkach zamawiacie robione kable do
    przemysłowych sieci Ethernet? Czy firma robiąca kable wyprowadzi kawałek
    ekranu z kabla, żeby można było go przykręcić do obudowy urządzenia?

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-02-27 16:25:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Lut, 16:52, "Robbo" <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > przemysłowych sieci Ethernet? Czy firma robiąca kable wyprowadzi kawałek
    > ekranu z kabla, żeby można było go przykręcić do obudowy urządzenia?

    ...a nie wystarczy kupic kabla z ekranem + wtyczki i zacisnac?

    np. http://www.ubnt.com/toughcable

    dostepne "wszedzie" z alledrogo wlacznie...

    WS

  • 3. Data: 2012-02-27 18:03:09
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > ..a nie wystarczy kupic kabla z ekranem + wtyczki i zacisnac?

    Niestety, nie umiem i jestem niewyuczalny. Zacisnąłem w życiu kilkadziesiąt
    kabli. Byłem na kursie Cisco CCNA, gdzie uczliśmy się zaciskać kable, a
    potem sprawdzaliśmy te kable na zgodność z normą za pomocą urządzenia Fluke.
    Zrobić kabel, który spełnia normy jest dość trudno. Za pierwszym razem
    prawie nikomu z grupy nie udało się zrobić dobrego kabla. A potem to i tak
    wychodziło raz dobrze, raz źle. Poza tym z tych zaciśniętych przeze mnie
    wtyczek po jakimś czasie wysuwają się przewody i wygląda obrzydliwie, a
    czasem przestaje działać. Chciałem zamówić kable porządne z obejmą
    zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z wtyczki, do sieci przemysłowej, z
    ekranem umożliwiającym podłączenie do obudów urządzeń.

    R.

  • 4. Data: 2012-02-27 18:31:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.02.2012 19:03, schrieb Robbo:

> [...]
    > zamówić kable porządne z obejmą zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z
    > wtyczki, do sieci przemysłowej, z ekranem umożliwiającym podłączenie do

    A gotowe kable RJ45 STP nie wystarczą? Potrzebne tylko gniazdko, które
    ma połączoną masę.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-02-27 18:55:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Z góry mówię, ze z automatyką miałem niedużo kontaktu, z sieciami -
    "trochę".

    W dniu 27.02.2012 19:03, Robbo pisze:

> [...]
    > zaciskać kable, a potem sprawdzaliśmy te kable na zgodność z normą za
    > pomocą urządzenia Fluke. Zrobić kabel, który spełnia normy jest dość
    Jakie normy? Niedawno "bawiłem się" właśnie miernikiem Fluke i zrobienie
    kabla, który by miał słabe parametry okazało się naprawdę trudne.

    > Poza tym
    > z tych zaciśniętych przeze mnie wtyczek po jakimś czasie wysuwają się
    > przewody i wygląda obrzydliwie, a czasem przestaje działać.
    Zakładając, że nie usunięto za dużo izolacji, to oznacza albo bardzo
    słaby kabel, albo bardzo kiepskie wtyczki (albo bardzo słabe
    zaciśnięcie). Jeżeli zaciśnie się kabel "z całej siły" (do czasu aż
    "kliknie" blokada) to prędzej przy szarpnięciu urwie się gniazdo, niż
    wyjdą żyły.

    > Chciałem
    > zamówić kable porządne z obejmą
    Obejmą? Wtyczki mają taki plastikowy element, który znacznie utrudnia
    (uniemożliwia?) wyrwanie kabla bo jest samoblokujący - trzeba by zerwać
    izolację zewnętrzną.

    > zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z
    > wtyczki, do sieci przemysłowej, z ekranem umożliwiającym podłączenie do
    > obudów urządzeń.

    A to brzmi jak problem - rozplot kabla wg normy nie powinien przekraczać
    ~12mm, wtedy ekran da się jedynie sensownie podłączyć do wtyczki (o
    takiej:
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/3112/wtyczka-rj45-ek
    ranowana-ftp.html )

    Michoo

  • 6. Data: 2012-02-27 20:20:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robbo napisał:

> [...]
    > zamówić kable porządne z obejmą zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z
    > wtyczki, do sieci przemysłowej, z ekranem umożliwiającym podłączenie do

    Normy na parametry kabli ethernetowych są przestrzelone o kilkadziesiąt
    razy. Ethernet 100Mbps swobodnie chodzi z połączeniem kabla "na pająka"
    - przecinamy kabel, wysnuwamy z dwóch połówek osiem żył długości
    dziesięciu centymetrów w osiem stron świata, odizolowane końcówki
    skręcamy, izolujemy taśmą izolacyjną, zaginamy wzdłuż złożonych ze sobą
    połówek kabla o omotujemy taśmą izolacyjną na grubo. Chodzi bez pudła.

    Z ostatnich prób - kamera kotłująca w okolicach 80Mbps zaczyna mieć
    kłopoty po rozwinięciu wszystkich aktywnych par w pętle o średnicy około
    pół metra - znaczy 1-2 rozsuwamy w taka pętlę i 3-6 też rozsuwamy.
    Siedemdziesiąt centymetrów totalnie rozplecionej skrętki z grubsza do
    kupy zgarniętej chodzi bez zająknięcia.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2012-02-27 20:24:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:
> [...]
    > zaciśnięcie). Jeżeli zaciśnie się kabel "z całej siły" (do czasu aż
    > "kliknie" blokada) to prędzej przy szarpnięciu urwie się gniazdo, niż

    Wiesz - są zaciskarki i zaciskarki. Mamy w firmie służbową i mam swoją
    prywatną - i cała firma moją prywatną zaciska bo służbowa do d... się
    nadaje - po prostu nie dogniata, ten typ tak ma... Żeby było śmieszniej
    - firmowa to super-hiper zaciskarka na wtyczki 4-, 6- i 8-biegunowe z
    pełną równoległością zagniatania, mojej bliżej w zasadzie do obcęgów.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2012-02-27 21:13:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-27 19:03, Robbo pisze:

    > Niestety, nie umiem i jestem niewyuczalny.

    To widocznie dla takich jak ty są wtyczki nie wymagające zaciskania.
    http://www.automation.siemens.com/mcms/industrial-co
    mmunication/en/ie/Cabling-technology/fast-connect-rj
    45-plug/Pages/fast-connect-rj45-plug.aspx
    Jak poszukasz to znajdziesz też takie z montażem przewodu pod śrubkę.
    Ceny od 80 do 200 zł za 1 wtyczkę :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-02-27 21:47:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Lut, 19:55, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > A to brzmi jak problem - rozplot kabla wg normy nie powinien przekraczać
    > ~12mm, wtedy ekran da się jedynie sensownie podłączyć do wtyczki (o
> [...]

    e tam, mozna rozplesc i pol metra, ekran zostawic osobno reszte
    przyciac na te 12mm, ekran odgiac do tylu i zacisnac... mamy wtyczke z
    wystajacym ekranem na 0.5m ;) ;)

    WS

  • 10. Data: 2012-02-27 22:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 21:20:44 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
> [...]
    > skręcamy, izolujemy taśmą izolacyjną, zaginamy wzdłuż złożonych ze sobą
    > połówek kabla o omotujemy taśmą izolacyjną na grubo. Chodzi bez pudła.

    Nie omotujemy, tak zostawiamy:
    http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg

    J.