eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie › Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie
    Date: Mon, 27 Feb 2012 19:55:16 +0100

    Z góry mówię, ze z automatyką miałem niedużo kontaktu, z sieciami -
    "trochę".

    W dniu 27.02.2012 19:03, Robbo pisze:

    > Niestety, nie umiem i jestem niewyuczalny. Zacisnąłem w życiu
    > kilkadziesiąt kabli. Byłem na kursie Cisco CCNA, gdzie uczliśmy się
    > zaciskać kable, a potem sprawdzaliśmy te kable na zgodność z normą za
    > pomocą urządzenia Fluke. Zrobić kabel, który spełnia normy jest dość
    > trudno.
    Jakie normy? Niedawno "bawiłem się" właśnie miernikiem Fluke i zrobienie
    kabla, który by miał słabe parametry okazało się naprawdę trudne.

    > Poza tym
    > z tych zaciśniętych przeze mnie wtyczek po jakimś czasie wysuwają się
    > przewody i wygląda obrzydliwie, a czasem przestaje działać.
    Zakładając, że nie usunięto za dużo izolacji, to oznacza albo bardzo
    słaby kabel, albo bardzo kiepskie wtyczki (albo bardzo słabe
    zaciśnięcie). Jeżeli zaciśnie się kabel "z całej siły" (do czasu aż
    "kliknie" blokada) to prędzej przy szarpnięciu urwie się gniazdo, niż
    wyjdą żyły.

    > Chciałem
    > zamówić kable porządne z obejmą
    Obejmą? Wtyczki mają taki plastikowy element, który znacznie utrudnia
    (uniemożliwia?) wyrwanie kabla bo jest samoblokujący - trzeba by zerwać
    izolację zewnętrzną.

    > zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z
    > wtyczki, do sieci przemysłowej, z ekranem umożliwiającym podłączenie do
    > obudów urządzeń.

    A to brzmi jak problem - rozplot kabla wg normy nie powinien przekraczać
    ~12mm, wtedy ekran da się jedynie sensownie podłączyć do wtyczki (o
    takiej:
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/3112/wtyczka-rj45-ek
    ranowana-ftp.html )

    Michoo