  • 51. Data: 2014-01-27 15:07:01
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Ale po co? Nie mażna tej minuty-dwóch poczekać?

    Ale ta minuta-dwie pomoże tylko pod warunkiem, że układ biorcy (akumulator,
    rozrusznik i sam silnik)
    jest w miarę ok, a jedynie aku wyładowany, a i to nie tak kompletnie ("siada", ale
    kontroli świecą).
    W trudniejszych przypadkach na ogół potrzebny jest solidniejszy kabek.

    > Ale tzw. kable rozruchowe nie mają samodzielnie działać - to ma być
    > tylko wspomożenie rozruchu. Główną rolę nadal ma pełnić akumulator

    ...chyba, że to jest blisko granicy jego możliwości nawet w stanie naładowanym.
    A trzeba jednak odpalić, aby jednak gdzieś dojechał, choćby do sklepu po nowy.

    Wiesz, to jak z glutem do reperacji oponki (zamiast zapasówki). Na gwóźdź starczy, na
    rozcięcie nie...

  • 52. Data: 2014-01-27 18:15:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    w sumie 20 sekund, bo auto robiło Łe Łe Łe brum Łe Łe Łe brum łe łe łe
    brum czyli już zaczynało łapać, ale nie złapało.
    akumulator mi raz kiedys eksplodował - fiamm. był ładowany, gazował,
    został odłączony od prostownika i po minucie próba rozruchu silnika.
    zrobiło "dup" podskoczyła maska. po otwarciu maski spód akumulatora
    dalej był przykręcony, góry w większości nie było. płyty wystawały jak
    żebra potwora....
    nikomu nic się nie stało, samochód też przeżył, ale został natychmiast
    wypchnięty z garażu i umyty z kwasu.

    > On ma uszkodzony rozrusznik i dlatego tak się stało.

    raczej nie, ale nie w tym rzecz. kable miały 10mm grubości z tego mniej
    niż 1mm miedzi.
    ToMasz

  • 53. Data: 2014-01-27 18:36:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-01-25 18:33, JK pisze:

    > Może komuś się przyda.
    > Dziś w Leroy Merlin kupiłem przewód spawalniczy o przekroju 25
    > mm2, w cenie 13 PLN/m.

    Drogo :)

    8 PLN to max za metr takiego.

    > Tańszy ponad dwukrotnie od przewodu o przekroju 16 mm2, ponoć
    > kończą sprzedaż tego typu i pozbywają się zapasu.

    A gdzie kupiłeś rozsądne krokodyle ? Bo na pewno nie w lerła.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 54. Data: 2014-01-28 09:02:00
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Ludzie, dajcie spokój... Rozrusznik, to nie spawarka. Ja odpalałem na
    > "domowym" 4x2.5mm2 (parami po 2), krótki odcinek, ok. 1.5m. Owszem,

    Racja.. to jeszcze gorsza bestia niż spawarka:).
    Szczególnie w zimnym dieslu :P

    --
    wojtek

  • 55. Data: 2014-02-08 16:42:16
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    > Niekoniecznie... być może jeden z licznych modułów elektronicznych
    > zepsuł się i bierze więcej prądu w stanie spoczynku niż powinien...
    > Zmierz sobie ile Twoje auto wyłączone bierze z aku... może bierze
    > np. 300mA i nie zauważasz gdy jeździsz codziennie, bo doładujesz
    > bez problemu taki ubytek, ale jak zostawisz na tydzień-dwa to kicha.

    No to mu odpowiedziałeś na czasie :)

    pozdr
    lublex

  • 56. Data: 2014-02-08 22:25:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

  • 57. Data: 2014-02-09 19:20:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lublex" <l...@o...pl> wrote in message

    > No to mu odpowiedziałeś na czasie :)

    "Lepiej późno niż wcale" - powiedziała sobie staruszka podbiegająca
    na peron do odjeżdzającego już pociągu ;-)

  • 58. Data: 2014-02-14 03:58:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "lublex" <l...@o...pl> wrote in message

    > "Lepiej późno niż wcale" - powiedziała sobie staruszka podbiegająca
    > na peron do odjeżdzającego już pociągu ;-)

    Dodam jeszcze dla "potomności" video z youtuba na ten temat:
    http://www.youtube.com/watch?v=KF1gijj03_0