eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 220

  • 41. Data: 2018-06-21 19:40:29
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Pewnie mój jest zajobiście drogi ale nie lekceważ chińskich inżynierów.

    skośni potrafią robić dobrze sprzęt - problem polega na oszustach, bo ci
    też potrafią niezłe chocki klocki robić.

    Moim ulubionym motywem są karty SD o pojemnosci 128GB za 20pln :P
    na allegro tego pełno. Mają 2 lub 8GB a reszta to tylko niewłaściwie
    skonfigurowany kontroler - by widział więcej niż ma:)
    To co powyżej fizycznej pamięci zapisywane jest w nicości, a na liście
    plików masz, że jest :D



  • 42. Data: 2018-06-21 21:30:39
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LordBluzg(R) pisze tak:

    > W dniu 2018-06-20 o 18:59, Budzik pisze:
    >> Załózmy ze mam diesla z rozładowanym do zera aku.
    >> Podłączam kable od innego aauta, włączonego.
    >>
    >> Ile czasu powinienem poczekac zanim bez wiekszego kłopotu powinno
    >> udac się odpalic auto?
    >>
    > Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
    > odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który
    > wpierdala nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego
    > 20A? Bo tyle płynie przez kable z "Dawcy", który ma 14V MAX przy
    > 1500obr/min z alternatora. No, kurwie, OBLICZAĆ prawa fizyki!,
    > jaki prąd płynie z 14V na 12V (stan wydojonego aku) :)

    Na obydwu akumulatorach jest 14v :) Tam nie ma już żadnego 12v.
    Prąd to sobie możesz zmierzyć ale nie obliczyć bo nie znasz R
    akumulatora. Nie wiesz też ile pobiera samochód.

    > Po 20 minutach Twój aku się nażre i dopiero wtedy (wpierdalając
    > już tylko 5A) 15A będzie zasilało Twój rozrusznik (pod warunkiem
    > że DAWCA będzie kręcił cały czas obroty w okolicach conajmniej
    > 1200/min

    Nieprawda 14.4v będzie nawet na wolnych obrotach 900rpm. Przy 2000rpm
    też będzie 14.4v. Jakby tak napięcie jeździło to po światłach byłoby
    widać.

    > żeby jego alternator 350 Watowy to wszystko ładował na
    > przyzwoitym poziomie. 15A to w sumie niewiele, skoro rozrusznik w
    > Dieslu wpierdala min 100A

    Kiedy się zwawo kręci w lato ;)

    > ale licząc że Twój aku już się nażarł
    > przez 20 min (sam se oblicz ile dostał) to odda, wspierając dawcę.
    > Cała prawda. Reszta odpowiadaczy/znafcuw....WYPIERDALAĆ :] Czasem
    > nie mogę czytać tej grupy a tym bardziej odpowiadać :) Nochyba że
    > mnie coś wkurwi :D

    Czym jest rozrusznik który się nie kręci lub wolno kręci? ;)
    Zwarciem prawie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 43. Data: 2018-06-21 21:58:40
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz cos na poparcie swojej marnej teorii o mozliwosci przeciazenia regulatora
    napiecia, zwlaszcza ze jego obciazeniem jest uzwojenie wirnika i nic wiecej. Idac
    dalej tranzystor mocy sterujacy tym uzwojeniem pracuje impulsowo z przebiegiem
    prostokatnym i jest to tranzystor typu MOS. Dawaj dalej.


  • 44. Data: 2018-06-21 22:06:45
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2018 18:28:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W dniu .06.2018 o 18:04 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> Jeden niuans jest - jak u dawcy alternator np 70A, a biorca bierze 200A
    >> dlugo i namietnie ?
    >
    > ile to "długo"? - 5min?

    Raczej nie, tyle to rozrusznik i kable nie wytrzymaja.

    >> Co prawda na wolnych obrotach to altek nie da nawet 30, wiec nic sie nie
    >> spali.
    >> Nawet przy wysokich obrotach wydajnosc pradowa ograniczona, i nawet jak
    >> w aku dawcy napiecie spadnie do 9V, to altek nie powinien byc
    >> przeciazony ...
    >
    > ano właśnie.
    > A jak dawca grzeje sobie np świece (100A), pracują wtryski 10-15A każdy,
    > działa ogrzewanie wszystkich foteli (na bogato), lusterek i tylnej szyby,
    > chodzi oczywiście wentylator i wszystkie światła - to wszystko oczywiście
    > na postoju (kierownik z pasażerami grzeją sobie dupy i czekają aż im szyby
    > odmarzną) to myślisz, że ile prądu idzie z akumulatora? - psuje się coś? -
    > przecież to normalny stan auta.

    Ale rozrusznik sie nie kreci. I swiece zaraz zgasna.
    A do reszty altek dobrany.

    > Wystarczy, że kierownik dodatkowo ruszy
    > kierownicą i do całkowitego poboru dokłada się jakieś dodatkowe 80-120A...

    Ciekawe ... jakby tak przytrzymac kierownice na parkingu ... chyba
    maja jakies zabezpieczenie ?

    J.


  • 45. Data: 2018-06-21 22:21:28
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przekladni jest servo. Nie musi miec zabezpieczen innych niz bezpiecznik. Bierze
    prad tylko jak dziala, a jak sie kierownica nie kreci to servo nie pobiera pradu
    ponad niewielki spoczynkowy.


  • 46. Data: 2018-06-22 01:11:10
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:aa311f95-7013-47d3-b8dc-cbbe135ecd41@googlegrou
    ps.com...

    > o mozliwosci przeciazenia
    > regulatora napiecia, zwlaszcza ze jego obciazeniem jest uzwojenie wirnika
    > i nic wiecej. Idac dalej tranzystor mocy sterujacy tym uzwojeniem pracuje
    > impulsowo z przebiegiem prostokatnym i jest to tranzystor typu MOS.

    Powyższe nie wyklucza możliwości przeciążenia, lepiej nie ryzykować.


  • 47. Data: 2018-06-22 03:24:37
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powyzsze wyklucza mozliwosc przeciazenia.


  • 48. Data: 2018-06-22 03:27:03
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opisz mechanizm uszkodzenia alternatora od strony wzbudzania.


  • 49. Data: 2018-06-22 07:44:22
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3ab4375e-db65-47a4-8c3b-fbd1cafd9e8e@googlegrou
    ps.com...

    > Opisz mechanizm uszkodzenia alternatora od strony wzbudzania.

    Regulator musi pracowac z większą mocą, czyli istnieje możliwość
    przegrzania regulatora.


  • 50. Data: 2018-06-22 08:59:28
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Efekt taki, że rozrusznik zrobi Trrrrrrrrr i chuja, nie
    > ukręci silnika a lampki w konsoli przygasną a za chwilę zgasną na AMENT :)

    A dlaczego na ament?
    Pierdolnie wszystko i już nie wstanie?

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: