    From: " Pavel" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Date: Mon, 26 Oct 2009 17:48:28 +0000 (UTC)

    Witam wszystkich forumowiczów! Jak w temacie - czy KTM 300 EXC lub CRF 250/450
    nadaje się na pierwsze enduro ??

    Mam 27 lat (i 115 kg i 191 cm) i trochę oleju w głowie, więc nie będę szalał.
    Znalazłem w ofercie importerów powyższe moto za ok. 19.500-21.500 zł i tej
    ceny nie chciałbym przekraczać (w zasadzie nie mogę przekroczyć; i tak muszę
    wziąć kredyt) - ceny za nówki!.

    Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do spokojnej,
    turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ? Czy są zbyt narwane i dzikie
    ? Wiem o istnieniu tzw. dual sportów, ale po pierwsze - są sporo droższe. Po
    drugie jest ich mały wybór w klasie pojemności 250-450 ccm. Najwięcej na
    Allegro jest takich maszyn jak CR-F, EXC, KX czy WR F, mało jest spokojnych
    enduro.

    Przejrzałem parę wątków w archiwum i wszyscy polecają Suzuki DR-Z 400. Nie
    jest zły, ale szczerze wolałbym KTM-a lub Hondę, tymbardziej że są ciut
    tańsze!. Czy zrobiłbym olbrzymi błąd kupując KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na
    pierwsze enduro, bez większego doświadczenia ?

    Zakładam, że będę sobie na początku powoli "pyrkał" po lesie, lekko odkręcając
    manetkę....Bez szaleństw!

    Ostatnie pytanie, jeśli nawet te maszyny są narwane i dzikie ;) to czy zniosą
    one spokojną jazdę i duże przebiegi, czy raczej to jest zabawa typu:
    "kilkanaście motogodzin i mały remoncik, kilkanaście godzin zabawy i remoncik,
    itd. itd." ?

    Dzięki za wszelkie uwagi.
    Paweł.