  • 31. Data: 2009-10-19 15:28:32
    Temat: Re: Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Damy, ale pod warunkiem, że sami się dowiemy gdzie taką 75W można kupić.

    W szacownym hipermarkecie budowlanym Leroy Merlin
    w Gdańsku, ul. Szczęśliwa 7 :)

    Kosztują bodajże 3,50 zł, wyraźnie drożej niż analogiczne
    sprzed dyrektywy.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 32. Data: 2009-10-19 16:34:39
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale kiedys mozna bylo kupic sok z malin. A teraz "o smaku malinowym" :-)

    Sok z malin? Mam wrażenie, że coś takiego w ogóle nie istnieje
    w przyrodzie. Może syrop? Ale też sobie nie przypominam, by
    jakaś jednostka gospodarki uspołecznionej to produkowała
    (w takich ilościach, by dało się normalnie kupić w sklepie).

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2009-10-19 16:37:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MKi napisał:

    > W szacownym hipermarkecie budowlanym Leroy Merlin
    > w Gdańsku, ul. Szczęśliwa 7 :)
    >
    > Kosztują bodajże 3,50 zł, wyraźnie drożej niż analogiczne
    > sprzed dyrektywy.

    A ja kupiłem wczoraj halogeny 105W/230V w zwykłożoarówkowym rozmiarze.
    Jedyne źródło światła o tej mocy, sprzedawane legalnie, które się do
    czegoś nadaje. Były po 9,99 zł. Przed dyrektywą coś koło 7 zł. Czyli
    cel podstawowy został osiągnięty.

    Jarek

    --
    Panie Prezesie, melduję wykonanie zadania.

  • 34. Data: 2009-10-19 18:39:29
    Temat: Re: Re:(OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    > Aleocochodzi? Łunijnyj Sajuz wydał jakieś normy na banany? Znaczy jakie
    > nie mogą być? Żółte, czy krzywe?

    Istnieje wiele odmian, których oko "europejczyka" nie widziało! na przykład
    czerwone, lub takie co się ich na surowo nie jada ...

    Włodek

  • 35. Data: 2009-10-19 19:23:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    DJ pisze:

    > Raz trafiłem na produkt o nazwie masło, które też miało roślinne w
    > znacznej ilości.
    > Czasem unia nie przewiduje w normach że masłem można nazwać wszystko co
    > zawiera powyżej ileś % tłuszczu mlecznego?

    Z Wikipedii:

    "Masło - tłuszcz jadalny w postaci zestalonej, otrzymywany z mleka
    krowiego, a właściwie ze śmietany. Nazwa masło jest zastrzeżona dla
    produktów bez domieszek tłuszczów roślinnych o określonej minimalnej
    zawartości tłuszczu (co najmniej 80% dla masła chłodniczego i extra, 72%
    dla masła śmietankowego)."

    No to raczej nie mogłeś trafić na masło zawierające tłuszcze roślinne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 36. Data: 2009-10-19 19:31:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 21:23:11 +0200, Adam Dybkowski <a...@4...pl> said:

> [...]
    > produktów bez domieszek tłuszczów roślinnych o określonej minimalnej
    > zawartości tłuszczu (co najmniej 80% dla masła chłodniczego i extra, 72%

    Wikipedia jedno, unia może co innego...

    > No to raczej nie mogłeś trafić na masło zawierające tłuszcze roślinne.

    Byłem tegoż samego zdania.
    Jednak w rękach dzierżyłem produkt o nazwie masło, w formie osełki,
    producent Jagr. W składzie było "tłuszcz 82%" bez wzmianki jaki. Jednak
    bez trudu było czuć tłuszcze syntetyczne, i to raczej w ilości
    przeważającej.
    Lipę mamy nie tylko w masowych produktach elektronicznych. W masowej
    produkcji żywności również.

    --
    DJ

  • 37. Data: 2009-10-19 19:56:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Oct 2009 21:31:01 +0200, DJ wrote:

> [...]
    >producent Jagr. W składzie było "tłuszcz 82%" bez wzmianki jaki. Jednak
    >bez trudu było czuć tłuszcze syntetyczne, i to raczej w ilości

    1. Czy to bylo przed Unia, czy po ?

    2. Jesli po .. czy to na pewno bylo "maslo"

    http://www.jagr.com.pl/

    Oprocz masla w 7 wersjach jest tez:
    Ekstra z Warlubia
    Ekstra Śmietankowy
    Osełka Śmietankowa
    Dobry Śmietankowy
    Osełka dobra i delikatna

    J.

  • 38. Data: 2009-10-19 20:20:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    DJ napisał:

> [...]
    > producent Jagr. W składzie było "tłuszcz 82%" bez wzmianki jaki.
    > Jednak bez trudu było czuć tłuszcze syntetyczne, i to raczej

    To ten słynny semisyntetyk?

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2009-10-19 20:58:29
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 21:56:18 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > 1. Czy to bylo przed Unia, czy po ?

    Gdzieś był to 2007 rok, więc zdecydowanie po.

    > 2. Jesli po .. czy to na pewno bylo "maslo"
    > http://www.jagr.com.pl/

    Tak, było to masło, dlatego fakt ten utkwił w pamięci... Jakby nie
    było, to po prostu puknąłbym się w czoło że kupiłem produkt "z
    przymiotnikami w nazwie", i o sprawie zapomniał.
    http://www.jagr.com.pl/gfx/mstoloselk.gif
    I co ciekawe kupowałem kilkakrotnie wcześniej (bo lubie się
    przyzwyczajać do wypróbowanych produktów), aż za którymś razem trafiło
    się na zupełnie inną zawartość. Licho wie czy taką operację zrobili
    celowo, w ramach "zwiększania konkurencjyności rynkowej", czy
    przypadkiem im wyszło - szarża mixa poleciała na pakowaczkę masła.
    Więcej tego produktu nie kupowałem.

    > Oprocz masla w 7 wersjach jest tez:
    > Ekstra z Warlubia Ekstra Śmietankowy
    > Osełka Śmietankowa Dobry Śmietankowy
    > Osełka dobra i delikatna

    Na takie nazwy od dawna jestem wyczulony :)

    --
    DJ

  • 40. Data: 2009-10-20 06:12:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Istnieje wiele odmian, których oko "europejczyka" nie widziało! na
    > przykład czerwone, lub takie co się ich na surowo nie jada ...

    Czerwone kupowałem wielokrotnie w Wiedniu. U nas fakt, jakis czas juz ich
    nie widuję.
    Są odmiany bananów które w dalekiej Azji uważane są jako tylko banany
    pastewne. Nie wiem dlaczego, są bardzo słodkie, tylko takie małe. Jak ktos
    będzie próbował je jeść w obecności tubylców to narazi się na śmieszność.

    Marek