  • 1. Data: 2022-01-25 21:24:53
    Temat: Jeszcze o niepotrzebnych przegladach
    Od: K <n...@e...com>

    "W sierpniu 2020 r. w wypadku na drodze nr 92 zginęli 19-latka i o dwa
    lata starszy mężczyzna, a 10-letnie dziecko zostało ciężko ranne. W
    ocenie prokuratury jednym z winnych zdarzenia jest diagnosta, który
    dopuścił do eksploatacji niesprawne auto."

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dia
    gnosta-odpowie-za-wypadek-w-ktorym-zginelo-dwoje-mlo
    dych-ludzi/c8em7wt

  • 2. Data: 2022-01-26 10:10:12
    Temat: Re: Jeszcze o niepotrzebnych przegladach
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 25.01.2022 o 21:24, K pisze:
> [...]
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dia
    gnosta-odpowie-za-wypadek-w-ktorym-zginelo-dwoje-mlo

    Przegląd potrzebny, ale nie pod przymusem. Jednak wszyscy nadużywają
    tego rozwiązania jako korzyści dla siebie. Czyli każą sobie płacić za
    coś co może być właścicielowi/użytkownikowi do niczego niepotrzebne.
    Poza przeglądami pojazdów przykładem choćby "przegląd instalacji
    fotowoltaicznej", przyjeżdża facet i kasuje nie robiąc kompletnie nic.
    Ordynarne wyciąganie kasy w świetle prawa i tyle w tym temacie.

  • 3. Data: 2022-01-26 10:16:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/01/2022 09:10, trybun wrote:

> [...]
    > fotowoltaicznej", przyjeżdża facet i kasuje nie robiąc kompletnie nic.
    > Ordynarne wyciąganie kasy w świetle prawa i tyle w tym temacie.

    To samo z windami w blokach, dopoki jezdza gora dol to nikogo nie
    powinno interesowac, a nie UDT naciaga biedne spoldzielnie na jakies
    przeglady i zleca usuniecie fikcyjnych usterek!

  • 4. Data: 2022-01-26 11:44:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 10:16, K pisze:

    > To samo z windami w blokach, dopoki jezdza gora dol to nikogo nie
    > powinno interesowac, a nie UDT naciaga biedne spoldzielnie na jakies
    > przeglady i zleca usuniecie fikcyjnych usterek!

    Niestety ale tak poniekąd jest.
    W mojej firmie UDT nie dopuściło do eksploatacji windy tylko z tego
    powodu, że nie działał tak jak powinien system powiadamiania. Firma
    która windę wyprodukowała, bodajże OTIS, miała jakieś centrum
    powiadamiania o awariach dźwigu pod numerem telefonicznym, który był
    zaszyty gdzieś w ich oprogramowaniu. Problem był taki, że w między
    czasie zmienił się i sam numer, i firma, która dźwig konserwowała. No i
    wyszedł spór między producentem a serwisem, kto, jak i gdzie ma ten
    numer powiadamiania obsługiwać.
    Dźwig technicznie był sprawny i spełniał wszystkie wymogi
    bezpieczeństwa, ale pan z UDT był zdania, że system powiadamiania, który
    dzwoni w pustkę zagraża użytkownikom windy i jej nie dopuścił.
    Przez około 10 lat eksploatacji dźwigu, tylko raz, jedna osoba użyła
    tego numeru alarmowego gdy się winda zablokowała i musiała ponad godzinę
    czekać aż centrum powiadamiania ustali najbliższą w okolicy firmę/osobę,
    która nieszczęśnika z windy wypuści. Okazało się, że taka osobą,
    przeszkoloną do awaryjnego uwalniania był pracownik naszej firmy, do
    którego wszyscy numer mają i znają. I od tamtej pory nikt nie używa
    oryginalnego przycisku powiadamiania alarmowego.
    Żeby było ciekawiej drugi dźwig obok, podobno technicznie taki sam, ale
    był wyprodukowany w trochę wcześniejszym nie ma powiadamiania alarmowego
    na numer telefoniczny tylko zwykły dzwonek, więc przechodzi badania UDT
    bez problemu.

  • 5. Data: 2022-01-26 12:40:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2022 o 11:44, nadir pisze:

    > Dźwig technicznie był sprawny i spełniał wszystkie wymogi
    > bezpieczeństwa, ale pan z UDT był zdania, że system powiadamiania, który
    > dzwoni w pustkę zagraża użytkownikom windy

    Nie miał racji?
    Gdzie miałaby dzwonić osoba postronna, uwięziona w zaciętej windzie?

  • 6. Data: 2022-01-26 12:41:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/01/2022 10:44, nadir wrote:

> [...]
    > był wyprodukowany w trochę wcześniejszym nie ma powiadamiania alarmowego
    > na numer telefoniczny tylko zwykły dzwonek, więc przechodzi badania UDT

    No ale ten system jest elementem calosci i ma dzialac, nastepnie
    przepali sie zarowka i chuj, wazne ze jezdzi, a pozniej ktos nasra i tez
    bedzie ok. Co z tego, ze system powiadamiania raz zostal uzyty. Wyobraz
    sobie sytuacje, ze w windzie utknal ktos kto ma tendencje do ataku
    paniki albo jakis inne przypadlosci zdwrotone, a nie wzial telefonu albo
    nie zna numeru do waszego pana Wiesia. W sytuacji gdy system bedzie
    sprawny moze sobie zadzwonic i sie uspokoic bo wie, ze pomoc jest w
    drodze, a jak powie, ze choruje na X to pewnie uzyska ta pomoc szybciej.
    W Polsce jest syf wlasnie dlatego, ze wszystko jest robione na
    odpierdol, wszyscy maja wszystko w dupie, nikt za nic nie odpowiada i z
    nawet najwiekszych katastrof nie wyciagamy wnioskow.

  • 7. Data: 2022-01-26 16:31:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 12:40, Cavallino pisze:

    > Nie miał racji?
    > Gdzie miałaby dzwonić osoba postronna, uwięziona w zaciętej windzie?

    Naciskając przycisk z dzwonkiem, który alarmował całodobową ochronę
    obiektu. No ale gość się uparł, że musi jeszcze działać przywołanie
    telefonem, który chooj wie czy działa i czy ktoś odbierze.

  • 8. Data: 2022-01-26 16:42:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 12:41, K pisze:

> [...]
    > sobie sytuacje, ze w windzie utknal ktos kto ma tendencje do ataku
    > paniki albo jakis inne przypadlosci zdwrotone, a nie wzial telefonu albo

    Dla tych co nie znali numeru pana Wiesia nadal istniał dzwonek alarmowy.

    > W sytuacji gdy system bedzie
    > sprawny moze sobie zadzwonic i sie uspokoic bo wie, ze pomoc jest w
    > drodze, a jak powie, ze choruje na X to pewnie uzyska ta pomoc szybciej.

    Problemem w tym elemencie całości, było to że numer alarmowy raz
    działał, a raz nie, raz numer był taki, a raz inny. I to producent,
    który taką funkcję w windzie zainstalował odpowiadał za obsługę tych
    numerów, ale ją zlewał.
    Myślisz, że osoba postronna poczuje się lepiej, że w dniu badania przez
    UDT numer działał, a przez resztę dni w roku nikt nie go nie odbiera?

    > W Polsce jest syf wlasnie dlatego, ze wszystko jest robione na
    > odpierdol, wszyscy maja wszystko w dupie, nikt za nic nie odpowiada i z
    > nawet najwiekszych katastrof nie wyciagamy wnioskow.

    No jak czytam wszyscy i nikt, to już wiem, że ci najlepsi powyjeżdżali
    na zachód, a w Polsce pozostali tylko ci z dupy wyjęci.

  • 9. Data: 2022-01-26 17:19:20
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dia
    gnosta-odpowie-za-wypadek-w-ktorym-zginelo-dwoje-mlo

    Ja bym jeszcze wprowadził pozwolenia na posiadanie noża kuchennego i
    ścisły nadzór nad ich obrotem.

    https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/34730,Z-nozem
    -kuchennym-na-zone.html
    https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prokocim-nozem-kuc
    hennym-w-brzuch-znajomego_44472.html
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nozem-kuchenn
    ym-zaatakowala-kolezanki-16-latka-odpowie-jako-,nId,
    4768947#crp_state=1
    https://legnica.naszemiasto.pl/tag/zaatakowal-nozem

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2022-01-26 17:30:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 26.01.2022 16:31 you wrote:

    > Naciskając przycisk z dzwonkiem, który alarmował całodobową ochronę
    > obiektu. No ale gość się uparł, że musi jeszcze działać przywołanie
    > telefonem, który chooj wie czy działa i czy ktoś odbierze.

    Ale to dokładnie tak jak z przeglądem. Jak w aucie jest osprzęt, to ma
    działać. Jak nie działa, to trzeba zdemontować.
    I to jest zdrowe podejście, a nie że "tego i tak nikt nie używa".

    --
    Pete