eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJeszcze jedno pytanie z CB ;) Czemu palą się stopnie końcowe mocy w radiach? › Jeszcze jedno pytanie z CB ;) Czemu palą się stopnie końcowe mocy w radiach?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jeszcze jedno pytanie z CB ;) Czemu palą się stopnie końcowe mocy w
    radiach?
    Date: Mon, 06 Apr 2009 23:50:11 +0200

    Witam.

    Cała sprawa z CB wyskoczyla mi nagle i przy okazji niejako zerkając na
    uzywane CB widze ze od groma jest takich które mają uszkodzony stopnień
    mocy. Oczywiście zakładam, ze praca bez anteny albo z antena fatalnie
    zestrojona powoduje takie efekty - ale ciekawi mnie coś innego: co
    uszkadza tranzystory wyjściowe: temperatura czy przepiecia albo inne
    zjawiska? Stawiam, że grzeją się bez obciążenia na wyjściu, ale z
    rozmowy z jednym z CB radiowców wyszło, ze radio szlag trafił po okolo
    sekundzie nadawania kiedy zapomniał podpiąc antenę. Tu mi troche efekt
    grzania sie nie pasuje. Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest główna
    przyczyna paania koncowek mocy bez podpiętej anteny?

    Swoją drogą mam wlasnie jakieś radio wyrwane z piwnicy po padzie podczas
    pracy bez anteny i jesli to faktycznie tylko problem z przegrzaniem to
    powinno działać po wymianie tranzystora/ów mocy, czy się mylę?