  • 21. Data: 2009-09-10 09:55:52
    Temat: Re: Jeśli nie Triumph Tiger 1050...
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Jogurt pisze:

    > TBSZ jak znam zycie chyba ze wolisz korespondencyjnie. BTW: masz jeszcze
    > Szkaradeo? ;)
    Szkaradeo bylo nie moje i juz dawno zmienilo wlasciciela.

    > Niesmiertelne kwestie "jak bede wygladal", "jaki kask na czopka", "czy
    > na czopku moge w teksach" uwazam za malo istotne lecz, fakt, bardzo
    > zabawne.
    "wyglad" byl uzyty jako skrot myslowy oznaczajacy wygode na motocyklu,
    na za malym motocyklu jest po prostu jak na psie ;)

    > Zmniejszy takze zuzycie paliwa i nieco "rozciagnie" przelozenia. Ale Ty
    > to chyba elastycznosc traktujesz jako wade ;)
    Ma jechac. Tylko tyle chce :)

    > Nie mialem przyjemnosci z z Fazerem 1k, zas Tygrys 1050 na tyle pieknie
    > "zlewa" kiepska nawierzchnie, znaczy, utrzymuje komfort utrzymujac gumy
    > w kontakcie z podlozem ze pozwolilem go sobie, byc moze nieslusznie,
    > zaliczyc go do grona foteli bujanych. Moj blad.
    No wlasnie, przed pierwsza jazda tez tak zakladalem, ze to bedzie kanapa
    bujana smutnoczoperowa, a tak wlasnie nie jest.
    Nie jest to oczywiscie zawias R1/GSXR/ZX podobny ale po ustawieniu,
    calkiem daje rade. Oczywiscie jak na moje marne umiejetnosci jazdy.

    > Drugi kop sie nalezy sie.
    Zanotowane.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 22. Data: 2009-09-10 09:56:39
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Eskimos pisze:
    > Aha, czyli Kantorski :)

    Aha, byc moze. Jak nie pamietam to sie Lackiego pytam, Ón wie :D

    --
    pozdr
    Rogal

  • 23. Data: 2009-09-10 10:23:38
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 11:23:48 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> wrote:

> [...]
    [...]
    > Marketing czyni cuda i kupuja te sprzety ludzie tak naprawde niewiadomo
    > po co.

    Ależ jak najbardziej wiadomo po co. Żeby być jak Evan McGregor.

    (W retrospekcji, KTM nieźle wtopił :->)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 24. Data: 2009-09-10 10:48:09
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Grzegorz Rogala wrote:
    > warte jak najbardziej, tylko pytanie brzmi gdzie tym jezdzic?
    > bo jak asfalt - sa lepsze motocykle
    > bo jak teren - sa lepsze motocykle
    > bo jak uniwersalny - to nie ma takiego jeszcze motocykla, nie Kocyk? :)

    No jak, a wszystkie moje?
    A tak powaznie, to jesli uniwersalnosc mierzyc w ten sposob, ze ma sobie
    dawac dobrze rade i na asfalcie i w terenie, to byc moze jest.
    K.14.

  • 25. Data: 2009-09-10 10:51:11
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Pieczywko Pieczywko" <a...@v...pl> wrote in message

    > "wyglad" byl uzyty jako skrot myslowy oznaczajacy wygode na motocyklu, na
    > za malym motocyklu jest po prostu jak na psie ;)

    Nie do konca. IMO 3 punkty decydujace o wygodzie kierownika mozna
    "rozciagnac" i na malym sprzecie, tyle ze np wiekszosc winkli przeorzesz
    podnozkami.

    > Ma jechac. Tylko tyle chce :)

    Wydaje mi sie ze na walkach nierzadu raczej go nie oslabiali wiec mapy z
    Tripla sobie powinszuj. O ile ktos bedzie mial pojecie jak to wgrac.
    Odpuscisz na elastycznosci (krzywej momentu) a zyskasz na kucykach. No i
    tajtanowy Arrow, koniecznie ;)

    > Nie jest to oczywiscie zawias R1/GSXR/ZX podobny ale po ustawieniu,
    > calkiem daje rade. Oczywiscie jak na moje marne umiejetnosci jazdy.

    Oczywiiiscie ;) Mowi sie wszak ze GSXR, zwlaszcza w porownaniu z R!, ma
    "drewniana" zawieche. Prawda to?

    weFAQ&v=qvj

  • 26. Data: 2009-09-10 11:28:51
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Kefir pisze:

    > Nie do konca. IMO 3 punkty decydujace o wygodzie kierownika mozna
    > "rozciagnac" i na malym sprzecie, tyle ze np wiekszosc winkli przeorzesz
    > podnozkami.
    No to ja nie wiem, ale na sprzetach typu 6/r6/gixer6/7.5 jest mi
    delikatnie mowiac malo wygodnie, bo sie nie mieszcze. A co maja
    powiedziec wyzsi?

> [...]
    > Tripla sobie powinszuj. O ile ktos bedzie mial pojecie jak to wgrac.
    > Odpuscisz na elastycznosci (krzywej momentu) a zyskasz na kucykach. No i
    Jest juz:
    KN, mod airboxu, mapy z st, wydech leo. Hamownia wskazana :)

    > Oczywiiiscie ;) Mowi sie wszak ze GSXR, zwlaszcza w porownaniu z R!, ma
    > "drewniana" zawieche. Prawda to?
    A to ja nie wiem, ale slabo mi sie jechalo gixerem k9 po czyms mniej
    rownym.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 27. Data: 2009-09-10 11:45:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, pominalem wazny szczegol: mialem na uwadze czynnosci
    > serwisowe ktorych nie bedzie w stanie wykonac nikt poza autoryzowana
    > siecia. Zakup padaki to tylko czesc kosztow.

    aaa to calkowicie zmienia postac rzeczy w takim razie

  • 28. Data: 2009-09-10 12:25:22
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości

    > Nie do konca. IMO 3 punkty decydujace o wygodzie kierownika mozna
    > "rozciagnac" i na malym sprzecie, tyle ze np wiekszosc winkli przeorzesz
    > podnozkami.

    No to ja Cie serdecznie zapraszam na prezentację jak schodzisz do
    podnóżka na większości winkli na takim psie typu 690 SM. Bo póki
    co śni mi się to po nocach jak koszmar. Wygodnie jest. Winkle
    do 140 robię o wiele szybciej i łatwiej niż busą, zejde do kolana, a
    nie zamknąłem nawet opon. Tak, że wiesz...do podnóżków jeszcze
    zostało ho,ho,ho.
    Oczywiście wiem z czego ta zabawa wynika, a mianowicie: mały rozstaw
    osi, niska waga, wysoki środek ciężkości, bardzo wąsko rozstawione podnóżki,
    wysoka kierownica, sprawiają, że przy wyższej prędkości na winklu wymagane
    jest znaaaacznie mniejsze pochylenie. Jest jednak bardzo wygodnie, mimo że
    pies ;-)
    To taki mój nieśmiały wkład w wygląd na motocyklu, aczkolwiek powoli wykluwa
    się jednak projekt aprilia rsv4...jako motcykl docelowy ;-)

    > Oczywiiiscie ;) Mowi sie wszak ze GSXR, zwlaszcza w porownaniu z R!, ma
    > "drewniana" zawieche. Prawda to?

    Z tym prównaniem jakości zawiasów to też różnie bywa. Jedno co można
    przyjąć na pewno to to, że zawieszenie zaczyna pracować dopiero pod
    konkretnym obciążeniem, a to co my uważamy za pracę zawieszenia w jeździe
    po drodze publicznej w 90% jest zwyczajnym zapewnieniem komfortu jazdy.
    Znowu porównam ciężką busę do lekkiego ktm-a. W busie mogłem sobie ustawić
    zawiasy na pewną prędkość przejazdu po 90% winkli i było OK. Tzn. mogłem
    jechać sensownie szybko bez telepawki na nierównościach i podwijania przodu
    czy pompowania tyłu na winkalch. Na 10% trzeba się było troszkę pomęczyć
    albo zmienić nastawy.
    W ktm-ie jest wóz albo przewóz. Przy lekkiej zmianie nastawów na szybszych
    i dość ciasnych winklach tył albo pompuje albo traci kontakt z nierówną
    nawierzchnią.
    Przód podobnie tylko trochę bardziej sensacyjnie. Wniosek jest taki, że albo
    spokojniej jadę albo częściej niż w busie muszę tym kręcić. Uważam, że
    największy
    wpływ na takie zachowanie ma masa motocykla, a w dalszej kolejności jego
    geometria.

    I kończąc żeby nie było całkiem off to też jestem za TT1050 bo mi się
    podoba,
    bo na nim siedziałem i nic mi nie przeszkadzało bo wiedziałbym jak tym
    jeździć
    bo nie narzekłabym na to czego w nim nie ma, co mi w nim nie byłoby
    potrzebne
    w wydaniu top i czego prawdopodobnie nigdy bym nie użył...no.

    Zdrówka
    Irek i ktm-y

  • 29. Data: 2009-09-10 12:49:28
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-10 11:23:19 +0200, "Kefir" <k...@r...pl> said:

    > Przepraszam, pominalem wazny szczegol: mialem na uwadze czynnosci
    > serwisowe ktorych nie bedzie w stanie wykonac nikt poza autoryzowana
    > siecia.

    Z Tryjumpfem nawet autoryzowana sieć se nie radzi, więc co to za argument? :-P
    A z kompjutrami w dżapsach to tak pierwszy lepszy serwis daje radę?

    > Zakup padaki to tylko czesc kosztow.

    Paradoksalnie właściciele Bum rzadko miewają aż takiego pecha (wiem,
    wiem, przypadek Essoxa). Innym problemem jest małość sieci serwisowej
    dobrze robiącej Bumy - W Wawie Motomirek i gość z serwisu Fusa, dalej
    Biała Podlaska, a następny dobry, to zdaje się dopiero Berlin.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 30. Data: 2009-09-10 13:07:54
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote in message

    > No to ja Cie serdecznie zapraszam na prezentację jak schodzisz do
    > podnóżka na większości winkli na takim psie typu 690 SM.

    Fakt, napisalem o 3 punktach lecz nie dokonczylem mysli: jesli wysokosc
    kanapy idzie w gore to i podnozki daja sie windowac. Skoncentrowalem sie na
    spodziewanej riposcie Mr Pieczywka ;)

> [...]
    > do 140 robię o wiele szybciej i łatwiej niż busą, zejde do kolana, a
    > nie zamknąłem nawet opon. Tak, że wiesz...do podnóżków jeszcze

    Tez mnie w(&^ia ze w gaciach tyl sie sam zamyka a w SM-ie mam niesmiertelne
    6-7 mm do krawedzi choc juz kilka razy ratowalem sie od gleby skutkiem
    uslizgu przez odbicie noga, tyle ze u mnie gaciowy tyl zaczal sie zamykac
    DOPIERO po przejechaniu paru kkm na XT.
    SM zakrzywia rzeczywistosc i uczy jezdzic. Na to, zreszta, liczylem ale co
    teraz zrobic z pokusa na cos prawdziwego w miejsce milego optycznie lecz
    zmulonego osiolka z nadwaga.

    > I kończąc żeby nie było całkiem off to też jestem za TT1050 bo mi się
    > podoba,
    > bo na nim siedziałem i nic mi nie przeszkadzało [...]

    Dobrze ze tylko siedziales, temat wciaga a wtedy... biedna Marylka ;)

    weFAQ&v=qvj