  • 11. Data: 2011-01-09 11:33:31
    Temat: Re: Jeśli nie NEC to co ?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 19:20:58 +0100, Radek D <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mógłbym prosić o jakieś rozwinięcie ?
    >W sensownym przedziale cenowym jestem w stanie dopasować pokój względem
    >oświetlenia.

    Ja zrobiłem tak:

    1. Castorama, jasnopopielata farba na sufit i nieco ciemniejsza na
    ściany. Nawet fajnie to wygląda, dla ożywienia powiesiłem kilka zdjęć,
    prezentują się super.
    2. Sklep z firankami i zasłona na okno z grubego materiału. Także
    popielata.
    3. Oprawa do świetlówek liniowych. Akceptowalna estetycznie i nie
    wnosząca zafarbu. I to jest najtrudniejsze zadanie. W końcu kupiłem u
    naszych zachodnisc sąsiadów za jedyne 50 EUR, ale bez statecznika i
    lamp.
    4. Statecznik elektroniczny do dwóch lamp 36W, z wstępnym
    podgrzewaniem skrętek i możliwością włączania lamp pojedynczo. Dwie
    lampy dają zbyt duże natężenie oświetlenia. Kupiłem wysyłkowo w
    hurtowni eADMA.
    5. Lampy Osram ColorProof D950. Hurtownia elektryczna po drodze do
    pracy.

    Ale nie jestem fachowcem, uwagi znawców mile widziane.

    Efekt uboczny. Żona: "ale masz fajne światło, zrób takie też w
    kuchni".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2011-01-09 16:50:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-07 18:20, Radek D pisze:
    > Chciałbym zobaczyć LR jak wygląda na w takiej rozdzielczości - muszę
    > poszukać kogoś z takim monitorkiem.
    > A jest jeszcze może coś godnego polecenia tak do 3kzł ale z rozdziałką
    > 1920x1200 ?

    S2243W ma 1920x1200.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2011-01-09 16:52:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-08 19:20, Radek D pisze:
    > Mógłbym prosić o jakieś rozwinięcie ?
    > W sensownym przedziale cenowym jestem w stanie dopasować pokój względem
    > oświetlenia.
    > Od lat (choć nie wiem czy to właściwe podejście) pracuję w dość mocno
    > zacienionym pokoju - tak mi wygodniej.

    Chodzi o punkt czerni i charakterystykę kątową kontrastu. W przypadku
    wszelkich monitorów IPS-owych uzytkowanych w słabym oświetleniu,
    problemem jest "świecąca" czerń i połyskujące narożniki. Generalnie na
    tego typu monitorach pracuje się w dzień lub przy silnym oswietleniu
    sztucznym.

  • 14. Data: 2011-01-09 21:32:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 09 Jan 2011 17:52:13 +0100, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    >Chodzi o punkt czerni i charakterystykę kątową kontrastu. W przypadku
    >wszelkich monitorów IPS-owych uzytkowanych w słabym oświetleniu,
    >problemem jest "świecąca" czerń i połyskujące narożniki.

    Połyskujące narożniki zobaczyłem dopiero z 30 cm, to znaczy z
    odległości równej długości krótszego boku monitora (20 calowy).
    Chyba nikt tak nie pracuje.
    Co do punktu czerni zgoda :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2011-01-09 21:45:06
    Temat: Re: Je?li nie NEC to co ?
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-09 22:32, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Połyskujące narożniki zobaczyłem dopiero z 30 cm, to znaczy z
    > odległości równej długości krótszego boku monitora (20 calowy).

    Widoczność tego defektu też silnie od jasności w pomieszczeniu. Wielu
    ludzi kupuje takie monitory, bo są lepsze, a następnie użytkuje w
    warunkach domowych. Dzięki temu nie wykorzystuje zalet monitora a w
    pełnej krasie ogląda jego wady.

  • 16. Data: 2011-01-10 15:17:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 09 Jan 2011 22:45:06 +0100, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    >Widoczność tego defektu też silnie od jasności w pomieszczeniu.

    Zapomniałem napisać: "test przeprowadziłem w całkowicie ciemnym
    pokoju".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 17. Data: 2011-01-10 20:17:59
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Zakładając, że następne kilka lat będę szlifował swoje umiejętności
    fotograficzne i obróbki. W ciągu tego czasu pokój zostanie dostosowany
    do obróbki i prezentacji zdjęć (czarne meble, szare ściany, możliwość
    odizolowania od światła słonecznego, sztuczne światło według zaleceń).
    Mając nadzieję, że monitor nie padnie przez jakieś 7-8 lat, a ja nauczę
    się wykorzystywać jego możliwości, to który monitor kupić ?
    Nec PA241 czy Eizo S2433 ? Boje się, że na proponowanych 22" w
    rozdzielczości 1920x1200 plamka może być trochę za mała

    Z chęcią podskoczyłbym do kolegi Tom01, zasięgnął fachowej opinii i
    obczaił omawiane monitory na żywo ale do Białegostoku mam 425km (w jedną
    stronę :-(
    A w Częstochowie jedyny "dobry" monitor to jakiś najtańszy Eizo
    stojący od kilku lat w MediaMarkt. Więc monitor muszę kupić w ciemno
    bazując na zebranych opiniach.

  • 18. Data: 2011-01-10 20:56:52
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-10 21:17, Radek D pisze:
    > A w Częstochowie

    Z Częstochowy ma Pan bardzo blisko do kolegi Marcina (Czornyj), proszę
    go zagadnąć, pomoże. Ew ja też, ale już tylko zdalnie.

  • 19. Data: 2011-01-11 10:38:09
    Temat: Re: Jesli nie NEC to co ?
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    5000 K w kuchni?
    Z ciekawości pytam, bo wszechobecność domowych 2700 K mnie już wkurza.

    -----

  • 20. Data: 2011-01-11 15:40:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 10:38:09 +0000 (UTC), " " <j...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    >5000 K w kuchni?

    Też miałem wątpliwości. W końcu założyłem Osram DeLuxe 940. Światło
    jest i tak dość zimne.
    Z ciekawości na próbę założyłem Osram EnergySaver 640. Światło wydaje
    się zimniejsze nawet od ColorProof 950 w wyniku dużej zawartości
    światła zielonego. Ciekawe, jak jest określana "temperatura barwowa"
    takich lamp. I jaki to w ogóle ma sens?

    Pozdrawiam,
    Paweł