  • 151. Data: 2012-12-19 22:49:15
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, RedLite wrote:

    > Niekoniecznie. Jeden stoi, drugi stoi, za nimi ustawiają kolejni...

    Ale wersja, że jeden stoi i drugi stoi, ale są dość mocno zczepieni,
    jest jeszcze bardziej czasochłonna :>
    (mam na myśli tych "kolejnych", nie tylko tych zainteresowanych)

    pzdr, Gotfryd

  • 152. Data: 2012-12-19 23:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, RedLite wrote:

    > Nie chodzi o odstępstwo, tylko właśnie o ścisłe stosowanie się do przepisów
    > prawa.

    Ototo.

    > Jakim cudem można wymusić pierwszeństwo względem nieruchomego pojazdu?

    Dobrze żebyś sam wyjaśnił.
    Chyba nie będzie trudne :)

    Przykład:
    Trzy pojazdy, dojeżdżające jednocześnie do przecięcia dwu dróg,
    jak kto woli "czterowylotowe" skrzyżowanie równorzędne.
    Wszyscy są chętni do skrętu w lewo.

    Jeden jedzie, co oczywiste.
    Dwaj muszą się zatrzymać, co oczywiste.

    Oczywiste jest również, że po przemknięciu tego który miał prawą
    wolną, jest kierowca samochodu który ma po prawej pojazd który STOI.

    I teraz wyjaśnij nam, jakim cudem ten (który ma po prawej pojazd
    który stoi) może na nim wymusić pierwszeństwo - i już mamy całe
    skromne 100% jasności.

    =============== dać spoiler ==================

    Mamy na tapecie nisko latający kwantyfikator w postaci utożsamiania
    wyłączenia z ruchu i zatrzymania, co chyba należy do błędów grubych.

    pzdr, Gotfryd

  • 153. Data: 2012-12-19 23:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, Marek Dyjor wrote:

    > hm.... naprawdę?

    Podważasz założenia (że obaj wjeżdzają) czy wniosek przy tych
    założeniach (że po skręcie mogą zajmować dowolny pas), bo
    nie nadążam a mam chęć się czepnąć? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 154. Data: 2012-12-19 23:05:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 19:50:07 +0100, frank drebin napisał(a):

    > Mój junior też już kilka razy oblał. Fakt, że zawsze z jego winy ale dwa
    > pierwsze razy to z placu manewrowego nawet nie wyjechał. Jak nie "za mało
    > płynna " jazda tyłem po łuku, to lusterkiem dotknął tyczki, też przy jeździe
    > tyłem po łuku. Kurwa, komu jazda tyłem po łuku potrzebna?

    Znaczy Twój junior nie panuje nad samochodem. Zamiast jęczeć wyslij go na
    jazdy doszkalające.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 155. Data: 2012-12-19 23:05:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 20:13:40 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > A gdyby ruszył i doszło by do stłuczki? Juz widziałem taki numer.

    Jesli stanął, to nie było wymuszenia, można było spokojnie pisac odwołanie
    do urzedu marszałkowskiego.

  • 156. Data: 2012-12-19 23:11:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 21:26:06 +0100, frank drebin napisał(a):

    > junior ma ponad 60 godzin wyjeżdżone, nie denerwuje się w samochodzie.

    Jesli dalej ma kłopoty z opanowaniem pojazdu, to znaczy, że chyba nie
    powinien jździć.

    > Choćbyś nie wiem jakim był driverem, po kilku minutach jazdy za tobą zawsze
    > cię upierdzielą.

    Ciekawe, ja co rusz zdaję karniaki za punkty i przechodzę bez żadnych
    problemów. Czary? Czy może umiejętność jazdy i znajomość przepisów?

  • 157. Data: 2012-12-19 23:15:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 14:45:50 +0100, Jarek Pudelko napisał(a):

    > Bez watpienia wina uczacego - to jakas paranoja uczyc sie na pamiec -
    > oraz kursanta, ktory to lyka zamiast powiedziec "co mi Pan tu....".

    Mylisz się. Kursant che zdać egzamin, więc instruktor uczy kursanta ZDAĆ
    EGZAMIN. I kursant własnie za to płaci.

  • 158. Data: 2012-12-19 23:17:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 12:44:48 +0100, Jarek Pudelko napisał(a):

    > No tak czy inaczej kierowca tamtego pojazdu nie mial uprawnien do
    > kierowania ruchem wiec machanie/miganie etc. nijak ma sie do ustalania
    > kolejnosci przejazdu przez skrzyzowanie.

    Definicja ustąpienia pierwszeństwa się kłania :D

  • 159. Data: 2012-12-19 23:18:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 15:19:49 +0100, Michoo napisał(a):

    > Rejestrator kosztuje teraz równowartość 1-2 tankowań do pełna.

    Mniej. Chyba, że masz bardzo mały bak ;)

  • 160. Data: 2012-12-19 23:18:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 17:00:55 +0100, Jarek Pudelko napisał(a):

    > [...]
    > Ustąpienie pierwszeństwa. Ustąpieniem pierwszeństwa nazywamy
    > powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego
    > do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a
    > pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
    > [...]

    W jaki sposób możesz zatem wymusić pierwszeństwo na pojeździe, który stoi?