  • Data: 2010-04-02 12:08:21
    Temat: Jasność różnych obiektywów
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chyba mi się nudzi przed świętami i zacząłem zastanawiać się
    nad czymś. Mianowicie jak duże mogą być różnice w jasności
    podobnych obiektywów różnych producentów. Np. taki
    70-200/2,8 Canona i Sigmy, oczywiście przy identycznych
    ustawieniach. Bo przecież f nie podaje bezwzględnej ilości
    światła, a jedynie stosunek otworu do ogniskowej. A przecież
    konstrukcja obiektywu może mocno się różnić, pewnie
    zastosowane jest trochę inne szkło itp.
    Jakby co to bez większych śmiechów proszę ;-)))).
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt :-)
    RJ