  • 41. Data: 2009-05-14 11:01:47
    Temat: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budyń pisze:

    > andrzejku, juz jakis czas normalnie prawie było. Znów ci wali w dekiel?
    > Przeczytaj text vira jeszcze raz i powiedz co zrobił żle. Bo ja widze ze
    > nic- kierunek był, skrecic chciał nie przez ciągłą tylko na przerywanej (bo
    > podjazd).

    Primo: to nie jest pewne. Podjazd to nie skrzyżowanie i bardzo często
    się zdarza, że przerywanej w tym miejscu nie ma.

    Secundo: główną rzeczą, którą zrobił źle, było to, że zawierzył w moc
    kierunkowskazu i przepisów.

    Wyobraź sobie, że zamiast motocyklistów jest rozpędzona ciężarówka, a za
    to Vir jedzie motocyklem i skręca sobie w lewo na podjazd. Widzi
    ciężarówkę? Widzi. Sygnalizuje manewr? Sygnalizuje... I przestaje
    zwracać uwagę na ciężarówkę, która go elegancko rozsmaruje po asfalcie.

    A jakby patrzył, to by zauważył, że ci z tyłu sobie nadal pędzą prosto i
    może jednak lepiej troszkę ze skrętem poczekać aż sobie pojadą w cholerę
    - już abstrahując nawet od kwestii, komu zostałaby przypisana wina za
    zdarzenie, bo pośmiertne przyznanie racji jest IMHO mało
    satysfakcjonujące, nie uważasz?

    > A ze moturzysci zapierdalali jak to lubią i wygenerowali sobie niebezpieczną
    > sytuacje i tyle. Oni winni, nie musisz ich na sile bronic. Ci co nie myślą
    > do czerwca (juz niedługo) skonczą w workach.

    A gdzie ja ich bronię?

    A Vir, jak będzie robił manewry na ślepo, też skończy w worku.

  • 42. Data: 2009-05-14 11:10:51
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > - już abstrahując nawet od kwestii, komu zostałaby przypisana wina za
    > zdarzenie, bo pośmiertne przyznanie racji jest IMHO mało

    Albo jakby zostal pustelnikiem, gdzies na plaskim terenie z dala od
    cywilizacji, na wszelki wypadek.
    K.14.

  • 43. Data: 2009-05-14 11:15:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kocyk pisze:

    > Albo jakby zostal pustelnikiem, gdzies na plaskim terenie z dala od
    > cywilizacji, na wszelki wypadek.

    Uhm. To na przyszłość po włączeniu kierunkowskazu skręcaj sobie w lewo
    ignorując to, co się dzieje za tobą - żeby tak na złość nie przyznać mi
    racji.

  • 44. Data: 2009-05-14 11:17:24
    Od: Vir <a...@o...pl>

> [...]
    > się zdarza, że przerywanej w tym miejscu nie ma.
    >
    > Secundo: główną rzeczą, którą zrobił źle, było to, że zawierzył w moc

    Jechałem lewym pasem przy ciągłej linii, która na moment jest przerwana
    przy moim podjeździe. Wiem, że trzeba myśleć za innych. Wkurzyło mnie
    tylko to, że o mały włos nie dostałbym po ryju za cudzą bezmyślność.
    Wkurzyło mnie podwójnie, bo sam będąc motocyklistą po pierwsze: nigdy w
    życiu nie wykonałbym takiego manewru, po drugie: przekraczając przepisy
    (co mi się zdarza) nie mam pretensji do innych. Jak ktoś chce, to niech
    sobie przechodzi na czerwonym, ale niech nie macha na mnie parasolem,
    kiedy go o włos omijam.

    Vir

  • 45. Data: 2009-05-14 11:26:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-14 13:01:47 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Primo: to nie jest pewne. Podjazd to nie skrzyżowanie i bardzo często
    > się zdarza, że przerywanej w tym miejscu nie ma.

    Z czytaniem to jednak u Ciebie nie najlepiej, co?

    > Secundo: główną rzeczą, którą zrobił źle, było to, że zawierzył w moc
    > kierunkowskazu i przepisów.

    Delikatnie mówiąc: pierdolisz jak potłuczony.

    > A jakby patrzył, to by zauważył, że ci z tyłu sobie nadal pędzą prosto i
    > może jednak lepiej troszkę ze skrętem poczekać aż sobie pojadą w cholerę

    Znaczy miał stanąć i czekać aby sprawidzić, czy przypadkiem nie jadą
    ślepi idioci bez instynktu samozachowawczego i nieznający podstawowych
    przepisów PoRD? Tak, tak, oczywiście, to on byłby winien.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 46. Data: 2009-05-14 12:08:48
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Uhm. To na przyszłość po włączeniu kierunkowskazu skręcaj sobie w lewo
    > ignorując to, co się dzieje za tobą - żeby tak na złość nie przyznać mi
    > racji.

    Takoz czynie, i nie na zlosc tobie, tylko dlatego, zeby sie nie dac
    zwariowac. Ale ja jadac wiem ktory kierowca mnie widzi, a ktory nie,
    taki mam dziwny zwyczaj myslenia za innych.
    K.14.

  • 47. Data: 2009-05-14 12:17:37
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    kocyk pisze:

    > Takoz czynie, i nie na zlosc tobie, tylko dlatego, zeby sie nie dac
    > zwariowac. Ale ja jadac wiem ktory kierowca mnie widzi, a ktory nie,
    > taki mam dziwny zwyczaj myslenia za innych.

    a, to już wiem, komu pożyczyłem swoją szklaną kulę. oddawaj. już się na
    miałeś.

    --
    gildor
    9'99

  • 48. Data: 2009-05-14 12:53:04
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 14 May 2009 12:58:56 +0200
    Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    > jakos mi zainteresowanie opadlo:)

    Spoko, rozumiem. Ciepło się robi, na plaże.
    Chociaż w Twoim wypadku to nie wiem, czy na plaży w UK jest
    na co popatrzeć. Chyba na te przyjezdne conajwyżej ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 49. Data: 2009-05-14 12:55:12
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 14 May 2009 12:39:45 +0200
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Czego nie rozumiesz w zwrocie "uwaga formalna"?

    Czepiasz się krótko mówiąc.

    > Duh...

    Co za 'Duh'? Jakiś nowy święty? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 50. Data: 2009-05-14 16:20:58
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Stąd zwrot "uwaga formalna".
    >
    > To była uwaga ogólna. Trzeba ci wszystko przeliterować?

    Wciskasz uwagi ogólne nie pasujace do tematu, zeby sobie wierszówke nabic?

    > A gdzie temu przeczyłem?

    nie przeczyłes, sugerowales ze linia ciagła jest święta i wyklucza skręt
    w lewo, nie wazne ze samochod zwalnia i ma właczony kierunkowskaz. Nie
    wolno mu tam skręcic i juz. I mimo ze jedzie przy srodkowej linii, mimo
    ze nie widzisz linii przed nim (czy przypadkiem nie przestaje byc
    ciągła) to wyprzedzisz go (przejezdzajac podwójną ciągłą) bo jemu tam
    skręcic nie wolno. Tak mniej wiecej w skrócie.

    > Oczywiście, że nie wyprzedzam. Ale też nie skręcam (w szczególności w
    > lewo) póki się nie upewnię, że nie wjadę komuś przed nos. Nawet jeśli
    > ten ktoś jedzie nieprawidłowo i wyprzedza w niedozwolonym miejscu (np.
    > na normalnym skrzyżowaniu).

    > Wyraźnie widać, że twoim celem nie było merytoryczne odniesienie się do
    > tekstu, tylko personalne przypierdolenie się do mnie.

    najwyrazniej nie odebrałes merytorycznego przekazu, moze teraz łatwiej
    to pojmiesz?

    > Nie. Natomiast ty - owszem. Czytać nie umiesz.
    >
    > Co ma kąt uderzenia do momentu włączenia kierunkowskazu?

    nic nie ma i tego nie sugerowałem.

    > Jak nie będzie miał świadków - będzie miał duży problem.

    no widzisz, i nie zrozumiałes po co napisałem o badaniu miejsca
    zdarzenia. Wytłumacze Ci:
    kierunkowskaz jest tylko małym elementem w tej ukladance, nie
    najwazniejszym. Jesli doszło by do zderzenia to na podstawie ustawienia
    pojazdów, uszkodzen i miejsca trafienia mozna okreslic kto i jak jechał.
    I zapewniam Cie, że fakt właczenia kierunkowskazu w momencie kiedy
    widac, że pojazd skręcający prawie stał przy samej linii, bedzie miał
    poślednie znaczenie. Bo bardziej podejdzie to pod niezachowanie
    ostroznosci, niezachowanie odległosci od poprzedzajacego pojazdu i
    przekroczenie linii ciągłej przez motocykliste. Brak kierunku moze byc
    na niekorzysc ale nie przesądza o winie

    tu sugerujesz ze Vir jest ignorantem wiec przytoczyłem Ci przepis ktory
    obowiązuje tych nadjezdzajacych z tyłu.

    Najwyrazniej nie zauwazyles ze on ich obowiązywał. To na nich jako
    jadacych z tyłu spoczywałobowiazek uwazania na to co sie dzieje z
    przodu. Najwyrazniej zachowywali sie nieprzewidywalnie.

    > Kilka linijek dalej i już zapomniałeś o problemie z udowodnieniem, czy i
    > kiedy kierunkowskaz został włączony? A, prawda - dla ciebie moment
    > włączenia kierunkowskazu określa się kątem uderzenia...

    niestety nie zrozumiałes. I nie musze udowadniac ze kierunek był włączony.

    > Pierdolenie się w łeb to najwyraźniej twoja specjalność - w konsekwencji
    > utraciłeś zdolność logicznej interpretacji tekstu. Razem z choćby
    > podstawami interpunkcji.

    sam sobie wystawiasz swiadectwo, "twoja" pisze sie z wielkiej litery
    jesli sie juz do literowek przypieprzamy. Często nie stawiam pl_literek,
    przegapiłes ten fakt i punkt dla mnie.

    > Wyjaśnienie specjalnie dla ciebie: moja ostatnia linijka wynikła z
    > irytacji życzenia komuś śmierci, a nie z jakiegoś "poparcia" dla
    > motocyklistów z tej historii.

    to nie było zyczenie smierci tylko prosba: jesli juz musicie sie zabic
    to nie zabierajcie innych ze sobą. No ale nie załapałes tego jak widac.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"