  • Data: 2011-04-29 02:45:11
    Temat: Jakie tanie auto do firmy ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Otóż muszę się rozejrzeć za jakimś innym autem do firmy,
    tym razem takim co by jeździło :)

    Poprzednie wymagania były:
    -relatywnie tanie w zakupie
    -tanie w eksploatacji
    -bezproblemowe
    -z klimatronikiem, trakcją co by opon nie drzeć, automat, słaby silnik
    -spore

    Rozważane były 2 auta:
    -Legazna
    -Mondeo II

    Wygrała leganza 1999,automat,klimatronik,trakcja,2.0,...
    Jak skończyła wiadomo... (tz mam nadzieje że dziś skończy :),
    bo już patrzeć na to nie chce ), jedyny jej plus to był kompletny
    brak rdzy gdziekolwiek (o zgrozo lepiej niż francuz 2.5x droższy jako nowy).

    Ok rozpisuje "konkurs" na coś nowego, co można by polecić:
    wymagania:

    -Tanie w zakupie
    -Dowolne koszty utrzymania (dowolne oznacza max spalanie do 22l/100)
    -Dowolne ceny części pod warunkiem że trwałe (powiedzmy amortyzator max 1.2k)
    -TRWAŁE
    -Ma wytrzymać spadnięcie ze chodów (powiedzmy 30 standardowych stopni)
    -Ma wytrzymać uderzenie 15km/h w coś, cokolwiek bez potrzeby naprawy
    -Ma wytrzymać wielokrotne wjechanie na krawężnik 60km/h
    -Ma wytrzymać bez oleju, tz dać oznaki ze coś nie tak
    -Ma mieć komputer co powie/wyświetli brak oleju, brak powietrza w kole,
    koniec klocków, koniec paska itp...
    -Wygląd Dowolny,może wyglądać jak złom
    -trasę kraków<->łódź ma się dać zrobić poniżej 2h (czyli v max koło 210km/h)
    -Duży bagażnik, powiedzmy żeby 12 biurek ikeowych weszło i się
    klapa zamknęła, lub 12 foteli itp...
    -Najważniejsze: możliwość łatwego sprawdzenia auta
    (przejrzenia tego co komp mówi?) tak żeby była pewność ze 20k km zrobi
    bez nawet wymiany klocków.
    -klimatronik i najlepiej kolorowy ekran z komputerem
    -Najlepiej takie auto co go ludzie nie chcą, może rdzewieć, może źle
    wyglądać, może być na F, L czy cokolwiek innego, koreańskiego już nie chce!
    -a, ma być bezpieczne bo często będzie po czerwoynych jeździło
    i może dostać strzała w bok
    -silnik koniecznie benzyna + GAZ, pewnie V6 bo 4cyl nie chce bo padają.
    -słaby silnik żeby opon nie drzeć
    -tanie opony
    -im więcej komputera w aucie tym lepiej, im więcej elektroniki tym lepiej
    niech sobie sprawdza wszystko, włacznie z tym czy spryskiwacze lamp działają.

    Idea: auto ma zrobić >>>tanio<<< 20kkm a potem się wymieni :)
    (tanio zwłaszcza w CZASIE zajmowania się nim, chodzi o to żeby
    nie robić nic, żeby nie dbać o olej, klocki itp...).
    kluczyki mają być dostępne "dla każdego" więc auto będzie KATOWANE,
    ma nie prowokować do szaleńczej jazdy.

    Opcje o których myślałem:

    -Lancia K (bo tego się zepsuć nie da, mocne i trwałe, ekonomiczne, nie
    prowokuje do szaleństwa), {mało bezpieczne, biruka nie bardzo wejdą}

    -Safrane ph2 (tanie, trwałe, nie daje się popsuć, bezpieczne, nie prowokuje
    do szaleństwa), {na części się czeka, może cena tych częsci "z francji"
    trochę za wysoka}

    -Audi a8 d2 (hmm... nie wiem nie miałem raz prawie kupiłem, podobno cholernie
    trwałe -prawie się nic nie wymienia), {mało bezpieczne, biurka nie wejdą}

    -Volvo V70 (też nie wiem.... silniki trwałe, nie wiem jak te dziwne
    zaweiszenia, biurka wejdą, bezpieczne, chyba nie prowokuje do szaleństwa),
    {ma komputer co sprawdza wszystko przed startem?}

    -Laguna II kombi (ekonomiczne, tanie, ekstremalnie bezpieczne),
    {pewnie nie wytrzyma zawieszenie i silnik..., montują tam 3.5 z vel satis?
    bo to silnik nie do zajechania}

    -yyyyy nie mam pojęcia co jeszcze można brać pod uwagę ???
    ford scorpio kombi ? bo nikt go nie chce ?
    albo alfa 166 stara ? albo hmm.. co jeszcze trwałe jest ?
    ooo W210 ? lub w124 kombi ;) ? tylko w124 nie ma komputera
    i generalnie złom i za stare. stare e38 ? biurka tam wejdą przez klapę ?
    A6/S6 avant stare ?

    jakie auto wybierać ?

    pozdrawiam.