  • 11. Data: 2009-03-17 19:16:08
    Temat: Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze lux:

    > Canon G10 - chyba najlepszy ...

    Dzięki za pomoc.

  • 12. Data: 2009-03-17 19:23:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gil pisze:
    > Ty też nie znasz aparatu ale juz wiesz.

    Ale kliknąłeś w ten link? Miałem to kilka dni na testach.

    > Może też szukam kompaktu i coś przepatrywałem. Akurat ten Nikon nie wpadł mi w
    > oko.

    Ktoś się pyta, ktoś odpowiada - tak to działa. Mnie też się dużo rzeczy
    nie podoba, ale piszę jak jest.

    > Nienawidzę GPS w aucie. Jeszcze jedno urządzenie co odbiera myślenie i
    > rozkazuje mi co mam robic. Nienawidzę nawet w miastach bo jade po znakach,
    > musze myśleć i jeszcze nie było nigdy tak, zebym nie dojechał do celu. Nie
    > zgubiłem sie bez GPS w Madrycie, Paryżu i paru innych małych miastach np. na
    > zadupiu w Czechach. Jak się gubisz w okoliczach Jordanowa to współczuje. Ale
    > niektórzy ludzie nie maja wyczucia mapy, kierunku. Jak moja żona. Potrafię
    > zrozumieć.

    Ale ja nie mam auta ani gpsa z mapą samochodową :) A nawet jeślibym miał
    to dlaczego miałbym nie myśleć? Dzięki temu wynalazkowi zwiedziliśmy w
    ostatnie wakacje olbrzymią ilość ciekawych miejsc w zachodniej Polsce.
    Klasycznie (z papierową mapą) nie dałoby się zaliczyć nawet 2/3 tego.

    Używam oziego, to program pracujący na skanach map. Posiadam skany
    współczesne i historyczne, dzięki czemu można znaleźć dużo ciekawych
    rzeczy nie ujętych w dzisiejszych materiałach.

    A w ''okolice Jordanowa'' zapuszczałem się i w czasach papierowych map,
    ale dzięki gpsowi mogę sobie pozwolić na bezstresowe wyjście w zadymkę
    śnieżną, przemoknięcie do ostatniej kości i sprawny powrót busem do Krakowa.

    Strasznie generalizujesz wszystko - wszystkie Nikony szumią, wszyscy
    używają gpsa w samochodzie, wszyscy mają samochody, kto ma gpsa ten nie
    zna mapy... Obawiam się, że to wynika z nieufności do nowych
    technologii, co jest związane z... nieważne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-03-17 19:26:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Uwielbiam takie myślenie - nie widział, ale wie. Otóż ten Nikon może się
    > nazywać nawet Barbarulla, ważne że model P6000 nie jest zawsze i nie
    > szumi bardziej niż wymienione wcześniej kompakty, a najlepiej to
    > sprawdzić np. tu:
    > http://www.swiatobrazu.pl/czarny_wojownik_test_nikon
    _coolpix_p6000.html,7
    > Byle nie na jotpegach, bo to jak zwykle jest klęska.

    Hehe, koniecznie przeczytam, bo chyba w Foto-Video-Digital z marca ktoś
    zmiażdżył P6000 w porównaniu z G9, a przecież ty na co dzień używasz G9 :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 14. Data: 2009-03-17 19:32:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Hehe, koniecznie przeczytam, bo chyba w Foto-Video-Digital z marca ktoś
    > zmiażdżył P6000 w porównaniu z G9, a przecież ty na co dzień używasz G9 :D

    Jest trochę słabiej, ale niewiele. Za to jak szeroko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 15. Data: 2009-03-17 19:34:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Jest trochę słabiej, ale niewiele. Za to jak szeroko.

    A, jak wspominałem - on robi parszywe jotpegi. Lepiej nie otwierać :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 16. Data: 2009-03-17 19:36:43
    Od: "Hektor" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@N...gazeta.pl> napisał

> [...]
    > zgubiłem sie bez GPS w Madrycie, Paryżu i paru innych małych miastach np.

    Ciekawe Mistrzu jak odnajdywałeś "cel" w tym Madrycie i Paryżu? Papierowa
    mapa i co chwila na pobocze? No chyba, że wybrałeś się polansowac w
    okolicznym kwadracie to drogę do domu znajdziesz.

    Zbigniew Kordan

  • 17. Data: 2009-03-17 19:36:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > A, jak wspominałem - on robi parszywe jotpegi. Lepiej nie otwierać :)

    A dla bezpieczeństwa rawów też nie tykać. A jak się już do tego
    zastosujemy, to zdjęcia wychodzą cud-malina ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-03-17 19:41:06
    Od: j...@g...pl

    On 17 Mar, 19:07, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    >. G9 znów mnie dziś wkurzył wielkim włosem na filtrze aa.

    To następnym razem załóż majtki modelce.

  • 19. Data: 2009-03-17 19:45:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@g...pl pisze:

    > To następnym razem załóż majtki modelce.

    Ale my tu jesteśmy proste chłopy spod budki z piwem, nas nie bawią
    żarciki pracowników naukowych uniwersytetu, nawet byłych...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 20. Data: 2009-03-17 19:46:19
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > współczesne i historyczne, dzięki czemu można znaleźć dużo ciekawych
    > rzeczy nie ujętych w dzisiejszych materiałach.

    Teraz to teraz przesadzasz. Co do tej zachodniej Polski. Co takiego zobaczyłeś
    dzieki GPS. Jakiś kamień, czy zakręt rzeki co go tam oznaczyli w GPS. A może
    jakieś nieznane miejsce kultury i sztuki?
    Co do oziego to chyba problemów do dziś nie rozwiązano mimo twoiej 15-letniej
    pracy bo widzę, że dalej sie skarżą na to na odpowiednej grupie. I będzie
    dyskusja dalej bo to nie chodzi o problem w orientacji w terenie tylko o
    właściwości urządzenia.
    Nie jestem złośliwy ale używanie GPS w Beskidach czy innych górach Polski to
    tak jak oglądanie tygodniów Bravo, Dziewczyna albo Gala o gwiazdach filmowych.
    Ani gwiazdy nie te co na świecie. Ani pustkowia czy odległości nie te.
    Hobby, jak rybki w akwarium.