-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nnt
p.giganews.com!postnews.google.com!g19g2000yql.googlegroups.com!not-for-mail
From: bynio <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria,pl.regionalne.wroclaw
Subject: Jakie mosty i przyczółki dla terenów zagrożonych powodziami górskimi?
(długawe)
Date: Sat, 27 Jun 2009 14:43:52 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 37
Message-ID: <a...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 78.8.155.166
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1246139032 28456 127.0.0.1 (27 Jun 2009 21:43:52 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Jun 2009 21:43:52 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g19g2000yql.googlegroups.com; posting-host=78.8.155.166;
posting-account=w03C7AoAAACcA3UeOQyk_w5VODiAmXJF
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.11)
Gecko/2009060215 Firefox/3.0.11,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24601 pl.regionalne.wroclaw:576628
[ ukryj nagłówki ]Oglądając filmy i foto ze skutkami powodzi zauważyłem, że bardzo
często spływające rzekami górskimi gałęzie, drzewa i inne rzeczy
zatrzymują się na mostach, kładkach i innych małych przeprawach
tworząc zaporę, spiętrzają wodę, a ta z dużym przyspieszeniem podmywa
i niszczy przyczółki co skutkuje takim czy innym osunięciem się
konstrukcji po utracie podparcia.
Dotyczy to raczej starszych przepraw ale i parę nowszych poległo - w
samej kotlinie Kłodzkiej już ponad 50.
Nic nie jest tak ważne do dalszego życia i funkcjonowania jak właśnie
mosty i mostki.
Trzeba je jakoś odbudować.
Obawiam się , że weźmie się jakieś gotowce i odbuduje tak jak mniej
więcej budowano do tej pory. Bo taniej, bo prościej, bo brak wiedzy
lub wyobraźni.
Teraz problem do dyskusji:
Jakie cechy konstrukcyjne i użytkowe powinny mieć przeprawy (nawet
malutkie) w takich zagrożonych miejscach by w przypadku podobnych
zjawisk ostały się jak najdłużej i nie stanowiły wówczas zapór jak to
zazwyczaj teraz wygląda.
Jak sprytnie można zabezpieczyć same przyczółki przed zniszczeniem?
Chodzi mi o ogólne założenia.
Mam na myśli kształt dolotu, sposób odchylenia strugi przed
przyczółkami, kształt krawędzi mostu, może "kładzione" poręcze na czas
powodzi i takie różne pomysły. Pewnie coś takiego jest na świecie a
może i u nas?
Kieruję to zagadnienie do grup gdzie jest sporo bystrych ludzi, pomimo
tego, że nie każdy jest inżynierem ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.09 06:25 Jacek_P
- 28.06.09 16:19 Wiesław Bicz
- 28.06.09 19:10 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=