  • 61. Data: 2021-11-03 06:22:56
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2021 o 00:28, LordBluzg(R) pisze:

    > Kurwa. Jak odpalisz to jak? Altek biorcy JUŻ działa i co?

    Podłączasz i odpalasz.

    > Noi? Potem jak go chcesz podłączyć bez iskrzenia i po zdjęciu
    > krokodylków?

    Normalnie.

    > No OK, możesz DOŁĄCZYĆ do obwodu... ale sugerowałeś inaczej :>

    A że niby do czego sugerowałem?

    > Bez krokodylków od Ciebie? Te krokodylki to kurwa 100% ideału pewnie :>
    > Zawsze nie iskrzą :>

    Krokodylki od dawcy odłączasz, klemę podłączasz. Koniec.

    > Nono, zakładasz klemę nieiskrząc :D Zupełnie tak samo jak wkładasz fiuta
    > w cipę bez wytrysku. Pełna kontrola! :D hehehe, hehehe.

    No i co z tego że iskrzy. Jak podłączasz krokodylki też iskrzy.

    > Nodobra sikasz na MOPsie na ałtostradzie nanosekundę po wyjęciu fiuta i
    > NIGDY nie popuściłeś kropelki w majty. Pełna kontrola! :D Hehehe, hehehe.

    Dobra - chyba kończę...

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-11-03 07:25:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2021 o 01:51, LordBluzg(R) pisze:

    > Ja taki kupiłem. Nim go kupiłem to byłem 3x oglądać i zawsze był ciepły
    > silnik :D Po 2 tygodniach zostawiłem go na światłach na 10 min :D:D:D.
    > Dobrze, ze stał na górce :D Chujowo letko, boto Opel Sintra był i miał
    > klemy z boku czyli cena aku 500zł :D

    Akurat tu nie mam sobie nic do zarzucenia - nabywca jeżdził nim przed
    zakupem dwa miech (znajomy) i mu odradzałem - ale się uparł, więc
    pusciłem taniej niż stówka za rok wieku pojazdu. W cenie szrtou wziął.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2021-11-03 07:45:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.11.2021 o 20:14, adam pisze:
    > 1. Kupujesz byle jakie chińskie kable w markecie. Z reguły one mają
    > porządne końcówki.
    Tu się nie zgodzę, bo te końcówki to blacha "blaszana" lekko
    pomiedziowana, albo pokryta czymś w podobnym do miedzi kolorze. I to nie
    z reguły ale na pewno.
    Jacek

  • 64. Data: 2021-11-03 09:32:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.11.2021 o 06:22, Shrek pisze:

    > Normalnie.

    > A że niby do czego sugerowałem?

    Sugerowałeś, że najpierw odłączasz aku biorcy, podłączasz krokodylki,
    odpalasz. Jak odpali biorca zdejmujesz krokodylki i puszczasz alternator
    biorcy luzem. Potem dopiero podłączasz aku biorcy. W tym własnie tkwi
    sedno sprawy, że altek biorcy, pracujący bez obciążenia, w momencie
    podłączania klemy akumulatora, nagle dostaje obciążenie i jeśli klema
    iskrzy przy podłączaniu, bo iskrzy i nic na to nie poradzisz, to właśnie
    wtedy dzieją się dziwne rzeczy z reglerem, diodami alternatora.

    Jeśli jednak po odpaleniu biorcy, bez zdejmowania krokodylków podłączysz
    aku biorcy do obwodu, to iskrzenie klemy nie powoduje takich spustoszeń
    w obwodzie jak wyżej napisałem bo buforem jest aku dawcy. Ta metoda jest
    znacznie bardziej bezpieczna niż puszczanie alternatora luzem i
    późniejsze kombinacje.

    > Dobra - chyba kończę...

    Teraz łapiesz?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 65. Data: 2021-11-03 13:57:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam rację z tej przyczyny, że układ klema na martwym biorcy + kable masowe od aku do
    rozrusznika + zaciski kabli masowych stanowią
    niezerowy opór (i czasem wręcz przez to aku pozostaje niedoładowany).
    cbdu
    I potwierdza to wielokrotna praktyka (mieliśmy zimę, kiedy na trzecim w rodzinie
    chcieliśmy przyoszczędzić), więc ch_j z Twoją
    teorią ;-).

    -----

  • 66. Data: 2021-11-03 13:59:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Strasznie długi ten wątek, ale kodowanie np. radia czy zamka centralnego przy każdym
    rozruchu przez Szreka to nie moja bajka.

    -----

  • 67. Data: 2021-11-03 18:38:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.11.2021 o 00:10, LordBluzg(R) pisze:

    > Kurwamać, nie było ŻADNEJ informacji z nadmiaru napięcia. Nic kurwa w
    > kontrolkach. Zapłaciłem nawet mandat 20zł bo się "niebieska" kurwina
    > (młoda policjantka) doczepiła, że mam spaloną żarówkę pozycyjnego bo za
    > mną jechała jak mi się spaliła. Wymieniłem przy niej i naplułem jej w
    > niebieski ryj, że musi punkty zbierać dla chlebodawcy żeby się wykazać
    > bo nic innego nie umie :)
    > Za 20zł nie wnosiłem sprzeciwu ale jej mina była bezcenna, kiedy po
    > wymianie jej naplułem w/w tekstem w obecności smutnego
    > partnera/sierżanta :]

    Frajer.

  • 68. Data: 2021-11-03 18:47:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.11.2021 o 18:38, ii pisze:
    [...]
    > Frajer.

    Frajer to taki, co za 20 dychy będzie napierdalał po sądach i tracił
    czas na skurwienie władzy.

    Kiedyś odmówiłem i nie przyjąłem mandatu za 100 i miałem rację :) Koszty
    pisania odwołań, jazdy do sądu kosztowały mnie znacznie więcej.

    Chuj z taką wygraną.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 69. Data: 2021-11-03 18:59:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2021 o 13:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mam rację z tej przyczyny, że układ klema na martwym biorcy + kable
    > masowe od aku do rozrusznika + zaciski kabli masowych stanowią niezerowy
    > opór

    Pomijalny w stosunku do kabli i zacisków.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2021-11-03 19:31:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za chwilę napiszesz, że sonda miernika taka spiczasta ostra jak igła nie przewodzi
    prądu.
    W równaniu masz dwie zmienne: przekrój x długość.
    Długość dąży do 1/nieskończoność.
    To jaki wynik równania?

    -----