  • 21. Data: 2011-04-13 13:22:56
    Temat: Re: Jaki zasilacz proponujecie na takim trafo?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 12-04-2011 o 16:11:53 Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^

    > to w końcu ma czy nie ma? :-)
    > Ten co ja kupiłem ma regulację ograniczenia prądowego - zaczyna wtedy
    > działać jako źródło prądowe o wartości ustawianej ręcznie potencjometrem.

    Dobra.. obydwa mają ograniczenie, ale ten o którym pisał J.F. ma takie
    ograniczenie, które wyłącza całe urządzenie do momentu wyciągnięcia
    wtyczki z gniazda. Ty masz model, który wygląda identycznie ale jest 2x
    droższy. Tamten ma oznaczenie PXN-1503D.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 22. Data: 2011-04-13 17:52:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-13 15:20, Shaman pisze:
    > Dobra.. przekonaliście mnie. Ale w takim razie pochwalcie się swoją
    > chińszczyzną lub doraździe mi jakiś rozsądny cenowo i funkcjonalnie model.
    Ja mam RG-303Pro (4 kanały, stabilizacja prądu) oraz pojedynczy HY3005D
    (1 kanał, stabilizacja prądu).

    W sumie teraz to najchętniej bym kupił "najtańszego chińczyka" z LCD/LED
    wyświetlaczami, by nie tworzyć od zera wszystkiego i mieć ładną obudowę
    gotową, a bebechy zrobił własne od zera. Około 100zł za najtańszy
    zasilacz z wskaźnikami to mniejwięcej wartość samej jego obudowy ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2011-04-14 17:27:42
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

> [...]

    > chińszczyzną lub doraździe mi jakiś rozsądny cenowo i funkcjonalnie model.
    >
    > Michał Baszyński pochwalił się że ma JPS-305DG.

    Ja używam zasilacza chyba tej samej serii i tego samego producenta -
    ZHAOXIN (czy jak to się pisze). Konkretnie JPS-3002D (ma dokładniejsze
    wskazania) i to jest 30V/2A. Ale Tobie polecam te z oznaczeniem
    3-cyfrowym (ten mój strasznie wolno odświeża wartości)... :)
    Gdzieś wyczytałem, że te JPS mają chłodzenie zależne od temperatury
    (czyli wentylator nie pracuje cały czas), poczytaj, czy RXN też tak mają...
    Ja z mojego - poza wolnym odczytem i troszkę problematyczną precyzyjną
    regulacją prądu przy małych wartościach ;) - jestem bardzo zadowolony.

    Ja kupiłem używany na Allegro od 'pgo1914' w stanie idealnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 24. Data: 2011-04-14 19:28:27
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-04-14 19:27, Dykus pisze:

> [...]
    > wskazania) i to jest 30V/2A. Ale Tobie polecam te z oznaczeniem
    > 3-cyfrowym (ten mój strasznie wolno odświeża wartości)... :)

    a ja chciałem kupic 3005, tylko akurat nie mieli. Wygląda na to, że na
    szczęście :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2011-04-14 19:46:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Apr 2011 21:28:27 +0200, Michał Baszyński wrote:

    >a ja chciałem kupic 3005, tylko akurat nie mieli. Wygląda na to, że na
    >szczęście :-)

    Ale ja tez mam z Zhaoxin, tylko z LED, no i niestety - CC mu nie
    dziala.

    Moze kiedys rozbiore i zrobie.

    J.

  • 26. Data: 2011-04-14 21:32:19
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-04-14 21:46, J.F. pisze:

    > Ale ja tez mam z Zhaoxin, tylko z LED, no i niestety - CC mu nie
    > dziala.
    >
    > Moze kiedys rozbiore i zrobie.

    pierwotnie myślałem o takim tanim z LED. Ale w sklepie pokazali mi go i
    odpadł, bo chciałem coś nadającego się w razie W do podładowania
    akumulatora zimą. Ten droższy z LED też odradzili, bo w nim wentylator
    ponoć działa non-stop. Więc pozostał do wyboru tylko ten z LCD.
    A te z wyłacznikiem nadprądowym chyba w ogóle nie mają wentylatora, więc
    musisz uważać, aby po przeróbce go nie usmażyć.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 27. Data: 2011-04-14 22:50:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-14 23:32, Michał Baszyński pisze:
> [...]
    > akumulatora zimą. Ten droższy z LED też odradzili, bo w nim wentylator
    > ponoć działa non-stop. Więc pozostał do wyboru tylko ten z LCD.
    Ja tylko skromnie zasugeruję, że te zasilacze bym traktował raczej jako
    "bazę do własnej twórczości" niż gotowy produkt.
    Transformator tam jest 'chiński' tzn przy pełnym obciążeniu ładować
    akumulatora przez całą noc bym nie zaryzykował - już przy prądzie
    jałowym jest dość ciepły. Do normalnej pracy warsztatowej wystarczy.
    Chłodzenie tranzystora też bym poprawił, a brak termostatu do
    wentylatorka (jeśli w ogóle jest wentylator- u mnie nie ma), to przecież
    też można dorobić, choćby taką samą jak chiński układ NTC + opornik +
    tranzystor ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 28. Data: 2011-04-15 11:08:57
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 15-04-2011 o 00:50:48 BartekK <s...@n...org> napisał(a):

> [...]
    > wentylatorka (jeśli w ogóle jest wentylator- u mnie nie ma), to przecież
    > też można dorobić, choćby taką samą jak chiński układ NTC + opornik +

    W takim razie postanowione.. kupię chińskiego gotowca. Na razie wystarczy
    mi aż nadto. Jak będę miał więcej czasu to zainteresuję się podrasowaniem
    sprzęta.
    Dzięki wszystkim za dyskusję :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-04-17 21:48:18
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-04-15 00:50, BartekK pisze:

    > Transformator tam jest 'chiński' tzn przy pełnym obciążeniu ładować
    > akumulatora przez całą noc bym nie zaryzykował - już przy prądzie
    > jałowym jest dość ciepły. Do normalnej pracy warsztatowej wystarczy.

    zaraz po kupieniu w ramach testów podpiąłem mu żarówek samochodowych tak
    aby przeszedł do tryby prądowego (5A) przy ok. 13V na wyjściu i w tym
    stanie przetrzymałem go pod kontrolą przez parę godzin. Dał radę.

    > Chłodzenie tranzystora też bym poprawił, a brak termostatu do
    > wentylatorka (jeśli w ogóle jest wentylator- u mnie nie ma)

    wentylator jest, w tych z LED rzęzi ponoć non-stop czas, w tych z LCD ma
    termostat.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2011-04-30 12:16:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > wentylatorka (jeśli w ogóle jest wentylator- u mnie nie ma), to przecież
    > też można dorobić, choćby taką samą jak chiński układ NTC + opornik +
    Jakby kogoś interesowało - kupiłem najtańszy ~100zł dostepny chiński 15V
    3A jako bazę do swojego zasilacza:
    https://picasaweb.google.com/hrumque/Zasilacz15V3APX
    N1503D#

    Obudowa - wystarczy miejsca nawet na trafo 150-200VA toroid, są otwory w
    podstawie na dużo większy transformator. To co tam jest - nie oceniłbym
    na 45VA, raczej chińskie 15VA ;)

    Na front-panelu jest płytka z miernikami na chińskim odpowiedniku
    ICL7107, oba mają po 2 kalibracje (zero i liniowość), nawet trzymają
    parametry. Zasilanie mają oddzielne (~7V AC z oddzielnego uzwojenia
    trafo), wejście 3pin gnd, U, I

    Oddzielna płytka stabilizacji napięcia/odcięcia prądu, stabilizacja
    zrobiona na 1/4 LM324 (sić!) i 2N3055 jako element wykonawczy
    stabilizatora szeregowego, pozostałe komparatory wykorzystane do
    przełączania przekaźnikami uzwojeń trafa, zależnie od wybranego napięcia
    wyjściowego (sprytne, by ograniczyć moc strat w tranzystorze).
    Po przekroczeniu prądu maks - ustawienie napięcia jest zwierane(!)
    tyrystorkiem - raz wyzwolony trzyma aż do wyłączenia 230v. Wywalenie
    tyrystorka, a wstawienie tranzystora - mamy już nie tyle stabilizację
    prądu, co samo-powtarzalny bezpiecznik nadprądowy (uwaga, wtedy 2N3055
    się grzeje mocniej).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173