  • Data: 2013-12-26 13:27:10
    Temat: Jaki ultrazoom
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Staje powoli przed tematem wymiany ultrazooma na nowszy i moze lepszy :)

    Canon SX1 IS, ktorego uzywam zebral jako aparat mizesrne opinie i
    zdjecia robi sobie takie sobie, zwlaszcza przy iso pow 200.

    Ale ma mase zalet, dla mnie :) glownie pod katem video.

    Zalety i to co chcialbym w nowym ultra
    - kompaktowa budowa, solidna, dobrze lezy w rece
    - odchylany ekran NIEDOTYKOWY, pozwalajacy na krecenie / robienie zdjec
    chocby znad glowy
    - stopka na lampe blyskowa
    - zasilanie 4 x AA
    - mozliwosc zasilania zasilaczem (CD in)
    - dzwiek stereo (nagrywanie)
    - mozliwosc regulacji poziomu nagrywania recznie i automatycznie, co np.
    przy imprezach z glosna muzyka sprawdza sie wysmienicie (brak przesterowan)
    - nagrywanie full hd do kompresji MOV (30mbity/s)
    - obraz hd jak zyleta
    - doskonala wrecz stabilizacja obrazu
    - zoom 28 do 560 (ekwiwalent dla 35mm)
    - zapis w RAW, nooo nie zuywam,a le to pewnie zaleta.
    - cala pula scen predefionowanych, np. wybrany kolor, reszta w
    czerni/bieli DZIALAJACE takze w trybie VIDEO. Coś co można niby zrobic w
    programie do montazu, ale bezcenne jest to, ze moge wyjac film z
    aparatu, przyciac i surowke na szybko wrzucic i zapomniec ;)

    Wady dla mnie - no kiepawa jakosc zdjec, zwlaszcza wysokie szumy przy
    200+ ISO. Gdyby szumy zaczynaly sie od 800/1600 to zlego slowa nie
    moglbym napisac o tej malpce.

    Wraz z update firmware doszedl mi jeszcze zapis w RAW, ale malo uzywam,
    bo... wkurza mnie to, ze RAWy mozna tyko w proporcjach 4:3 robic, kiedy
    ja wszystkie zdjecia robie 16:9 (ze wzgledu ze ogladane sa glownie na
    TV, lub powstaja z nich video-slideshows zeby zamiast galerii 200 zdjec
    miec krotki filmik.

    Reszta wad aparatu dla mnie nie istotna.

    Wiecej niz 10Mpix - nie potrzebuje ;) 4k nie potrzebuje. 3D nie
    potrzebuje. Wifi - nie potrzebuje. GPS - nie potrzebuje (no jak juz
    bedzie to z opcją wylaczenia). Wszelkie uploady na twitery i inne - nie
    chce.

    No i dotykowego ekranu nie chce! :) Choc przeboleje. Jednak wole
    guziczkami, ktore moge przy minus 20 obslugiwac w grubych rekawiczkach...

    Podsumowujac: doskonala hybryda kamery z aparatem w jednej obudowie, z
    ultrazoommem, niesamowity do uniwersalnego wycieczkowego uzytku,
    zblizen, kiedy trzeba, nagrania video w glosnym srodowisku (gdy trzeba)
    lub szeptanego wiersza ;)

    Robilem juz research, ale celuje w Canonach. Mam troche akcesowiow, wiec
    nikony i inne niekomaptybilne z canonem odpadaja.

    Wiec prosze o sugestie...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)