  • 11. Data: 2011-11-21 13:39:18
    Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W Brazylii używają portugalskiego a w Meksyku hiszpańskiego.
    Też
    mam wrażenie, że ten silniczek nie jest spalinowy tylko na sprężone
    powietrze, ale i tak szacunek dla wykonawcy.
    Jacek

  • 12. Data: 2011-11-21 15:56:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    =player_embedded
    > Modelarskie silniki sa albo samozaplonowe i wtedy sie je poi eterem,
    > albo na swiece zarowa i wtedy sa na metanol/nitrometan.
    > Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na
    > sprezone powietrze.
    > Nie wiem co za jezyk - brazylijski czy meksykanski, bo translator
    > googla zawodzi :-)
    > Ale "inyección de aire comprimido" jest podejrzane :-)

    Przede wszystkim za powietrzem przemawia przekładnia rozrządu - jest
    1:1:1

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-11-21 17:31:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    >Przede wszystkim za powietrzem przemawia przekładnia rozrządu - jest
    >1:1:1

    Ale to morski diesel, a te czesto sa dwusuwowe :-)

    Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
    jest dwusuwowa V-ka.

    J.

  • 14. Data: 2011-11-21 17:50:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Ale to morski diesel, a te czesto sa dwusuwowe :-)

    Ale one mają jeden zawór na cylinder - z tego co pamiętam...

    > Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
    > jest dwusuwowa V-ka.

    Ale po co mieliby tak robić?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-11-21 18:27:18
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Ale po co mieliby tak robić?

    nie wiem
    ale jest w jednym urządzeniu u mnie w robocie
    silnik detroit diesel V-6 (czy v8) 2-suw z blowerem.

    w sumie V-ka miałaby uzasadnienie bo daję się dmuchawę między głowicami
    a spaliny wychodzą na zewnątrz bloku.

  • 16. Data: 2011-11-21 19:06:43
    Od: Robek <r...@g...pl>

    W dniu 2011-11-21 09:02, Jacek pisze:
> [...]
    >
    > Dziadek zrobił silnik V-12 o pojemności 12 ccm.
    > Pytanie do Kolegów: jaki to ma zapłon? Nie widzę ani świec ani wtrysku

    W wypadku powyzej nie ma zadnego zaplonu, to tylko fajny model silnika
    pedzony sprezonym powietrzem.

    Robek