  • 1. Data: 2009-11-25 13:58:51
    Temat: Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    hej
    walczę ze sobą i nie mogę znaleźć niczego co by mi w 100% odpowiadało.

    Wymogi:
    1. obsługa maili, przy czym ma mieć obsługę albo maili push, albo
    ustawienie ściągania maili co 5 minut - maile imap, w ostateczności
    gmail
    2. przeglądanie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwość
    otworzenia kilku "okien" przeglądarki i przełączania się między nimi
    3. odtwarzanie muzyki (najchętniej mp3, mpc, flac, ogg), ale jak
    któregoś formatu nie będzie, to sobie poradzę
    4. program do rssów
    5. mapa - może być google mapa bez nawigacji
    6. obsługa kart pamięci
    7. klawiatura qwerty - może być narysowana na ekranie lub fizyczna
    8. klient ssh
    9. wyjście dźwiękowe najchętniej na normalnym minijacku (3.5mm)
    10. jak będzie można z tego lub na to zadzwonić to fajnie.

    dodatkowe punkty za skype i coś do jabbera.

    zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielkości telefonu (może być
    sporego telefonu, nie przeszkadza).

    depesz

    --
    Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz / blog: http://www.depesz.com/
    jid/gtalk: d...@d...com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

  • 2. Data: 2009-11-25 14:10:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 14:58:51 +0100, hubert depesz lubaczewski napisał(a):

> [...]
    >
    > dodatkowe punkty za skype i coś do jabbera.
    >
    > zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielkości telefonu (może być

    HTC Touch HD.
    No chyba, że zaszalejesz na najnowszego Touch HD2

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2009-11-25 16:26:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.11.2009 hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> napisał/a:

    iPhone?

    > 1. obsługa maili, przy czym ma mieć obsługę albo maili push, albo
    > ustawienie ściągania maili co 5 minut - maile imap, w ostateczności
    > gmail

    robi imap i imaps, bardzo wygodny klient imo, gmail przez push, idzie
    zmusić własnego dovecota czy inny też do pracy przez push (ale to tylko z
    teorii, czytałem po prostu o tym, jest server z P-IMAP posredniczący między
    imap a iP). Fetch 15 minut - wiem że idzie zhaczyć.

    > 2. przeglądanie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwość
    > otworzenia kilku "okien" przeglądarki i przełączania się między nimi

    jest

    > 3. odtwarzanie muzyki (najchętniej mp3, mpc, flac, ogg), ale jak
    > któregoś formatu nie będzie, to sobie poradzę

    :) pierwotna funkcjonalność

    > 4. program do rssów

    free, z cache do użytku off-line

    > 5. mapa - może być google mapa bez nawigacji

    on box i z (ale gmaps są kiepskie i nieaktualne)
    ma też gps na pokładzie

    > 6. obsługa kart pamięci

    nie, ale robi za wifipendrive

    > 7. klawiatura qwerty - może być narysowana na ekranie lub fizyczna

    ekran

    > 8. klient ssh

    kilka, free

    > 9. wyjście dźwiękowe najchętniej na normalnym minijacku (3.5mm)

    3.5mm

    > 10. jak będzie można z tego lub na to zadzwonić to fajnie.

    poza pkt 6 ma wszystko (przy czym 16GB wbudowanej to sporo,
    a wygodniej mi np otworzyć na iP sshd i zrobić z niego wifidrive
    z scp niż kombinować z kartami.

    > dodatkowe punkty za skype i coś do jabbera.

    są i jedno i drugie, oba klienty za darmo.

    > zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielkości telefonu (może być
    > sporego telefonu, nie przeszkadza).
    >
    > depesz

    Atutem dodatkowym może być w Twoim przypadku iPGStats czyli soft do monitorowania i
    zarzadzania pracy serwerów pgsql.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 4. Data: 2009-11-25 17:15:48
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <w...@s...com> wrote:
> [...]
    > teorii, czytałem po prostu o tym, jest server z P-IMAP posredniczący między
    > imap a iP). Fetch 15 minut - wiem że idzie zhaczyć.

    żona ma iphonea i nie widziałem mozliwości ustawienia w nim by ściągał
    pocztę częściej niż co 15 minut. via imap.

    > jest

    hmm .. nie widziałem możliwości otwarcia kilku okien safari w tym iphone
    (3g) - jesteś pewien, że to ma? jak się to włącza?

    > nie, ale robi za wifipendrive

    cokolwiek by to nie znaczyło. ale karty nie ma.

    > poza pkt 6 ma wszystko (przy czym 16GB wbudowanej to sporo,
    > a wygodniej mi np otworzyć na iP sshd i zrobić z niego wifidrive
    > z scp niż kombinować z kartami.

    sshd? czy to wymaga tego "jail breaking"?

    > są i jedno i drugie, oba klienty za darmo.

    a mogą działać w tle? tzn. z tego co mi wiadomo aplikacje na iphone
    działają "jedna na raz". co oznacza, że to mocno bez sensu - odpalam
    jabbera i nic w tym czasie wiuęcej nie zrobię?

    > Atutem dodatkowym może być w Twoim przypadku iPGStats czyli soft do monitorowania i
    > zarzadzania pracy serwerów pgsql.

    do tego to ssh + psql :)

    depesz

  • 5. Data: 2009-11-25 18:55:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > żona ma iphonea i nie widziałem mozliwości ustawienia w nim by ściągał
    > pocztę częściej niż co 15 minut. via imap.

    Pisałem zhaczyć :) w pliku:

    /private/var/mobile/Library/Preferences/com.apple.pe
    rsistentconnection.plist

    wymaga jailbreak

    > hmm .. nie widziałem możliwości otwarcia kilku okien safari w tym iphone
    > (3g) - jesteś pewien, że to ma? jak się to włącza?

    W prawym dolnym rogu masz przełącznik i licznik okien. Tam guzik nowe okno,
    a zmieniasz je folow w lewo i prawo

    > sshd? czy to wymaga tego "jail breaking"?

    Tak, później się na niego normalnie logujesz ssh lub scp.

    > a mogą działać w tle? tzn. z tego co mi wiadomo aplikacje na iphone
    > działają "jedna na raz". co oznacza, że to mocno bez sensu - odpalam
    > jabbera i nic w tym czasie wiuęcej nie zrobię?

    Bo to działa inaczej, również nic nie zrobisz jak zamrozisz iP,
    takie usługi się używa z push-notification (1 proces nadzoruje wszystkie
    usługi czy do nich cos nie przyszło, właśnie w IM itp się to sprawdza),
    a terminale i ssh chodzą normalnie w tle (przy jailbreak)

    > do tego to ssh + psql :)

    to zależy, jak chcesz zobaczyć jak Twoja farma serwerów stoi, to wygodniej
    niech to ipgs zrobi sam i pozapala statusy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 6. Data: 2009-11-25 19:09:25
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <w...@s...com> wrote:
    > wymaga jailbreak

    sorry, ale to odpada - ja jestem może i bazodanowcem, ale telefonu chce
    uzywac, a nie grzebac w nim.

    depesz

  • 7. Data: 2009-11-26 03:29:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5...@d...com>,
    hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> wrote:

    > sorry, ale to odpada - ja jestem może i bazodanowcem, ale telefonu chce
    > uzywac, a nie grzebac w nim.
    >
    > depesz

    E, to dasz komus do pogrzebania.
    Przeciez to jednorazowa operacja.

    TA

  • 8. Data: 2009-11-26 11:28:01
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2009-11-26, T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> wrote:
    > E, to dasz komus do pogrzebania.
    > Przeciez to jednorazowa operacja.

    nie wiem. nie podoba mi się to. tak samo jak fakt, że by używać
    telefonu muszę mieć itunes.

    depesz

  • 9. Data: 2009-11-26 12:49:09
    Od: goto <g...@g...com>

    BlackBerry BOLD.

  • 10. Data: 2009-11-26 13:10:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 12:28:01 +0100, hubert depesz lubaczewski napisał(a):

    > nie wiem. nie podoba mi się to. tak samo jak fakt, że by używać
    > telefonu muszę mieć itunes.

    potrzebujesz jeszcze ssh zeby odpowiednio ustawic hasla po jaibreaku,
    inaczej bedziesz mial ladnego uczestnika botnetu po zawirusowaniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.