  • 1. Data: 2010-04-20 15:23:03
    Temat: Jaki serwer NAS (Nosz kur... reaktywacja)
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.
    Pojawiły się w nim "Bad sectory"
    Postanowiłem "przesiąść się na NAS - przynajmniej dyski są nieco tańsze,
    więc z reklamacją nie będzie problemów...
    Interesują mnie rozwiązania pozwalające na zrobienie "lustra". Wydaje mi się
    wygodne, żeby dysk pracował w jakimś "czytelnym" formacie (na wypadek "padu"
    serwera).
    No i dodatkowym atrybutem byłyby dwa niezależne zasilacze, ale nie wiem, czy
    takie coś jest praktykowane.
    Koszt ma znaczenie...

  • 2. Data: 2010-04-20 15:35:12
    Temat: Re: Jaki serwer NAS (Nosz kur... reaktywacja)
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 20 Kwi, 17:23, "Marcin [3M]"
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.
    > Pojawiły się w nim "Bad sectory"

    A to w Nikonie, cz moze Canon?

    StaM

  • 3. Data: 2010-04-20 15:38:16
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hqkgc4$ej3$1@node1.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.
    > Pojawiły się w nim "Bad sectory"

    Do czego te dyski podłączasz?

    > Interesują mnie rozwiązania pozwalające na zrobienie "lustra". Wydaje mi się
    > wygodne, żeby dysk pracował w jakimś "czytelnym" formacie (na wypadek "padu"
    > serwera).

    Czytelny format będzie miało wszystko oparte na Linuksowym MD. Do tego całkiem
    przyjemnie wydajny jest taki mdraid10. Sam bym pewnie rzeźbił osobiście, przy
    okazji robiłoby to sto innych rzeczy i nigdy nie działało jak powinno. Ale
    jeśli znajdziesz gotowca to się pochwal ;)

    > No i dodatkowym atrybutem byłyby dwa niezależne zasilacze, ale nie wiem, czy
    > takie coś jest praktykowane.
    > Koszt ma znaczenie...

    Jak koszt ma znaczenie, to raczej nie licz na redundantne zasilanie.

  • 4. Data: 2010-04-20 15:41:03
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 20 Kwi, 17:23, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.

    > Koszt ma znaczenie...
    No nie sa takie znowu drogie.

    http://www.ceneo.pl/2531440
    StaM

  • 5. Data: 2010-04-20 16:13:57
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.
    > Pojawiły się w nim "Bad sectory"
    > Postanowiłem "przesiąść się na NAS - przynajmniej dyski są nieco tańsze,

    Po podobnych perypetiach z rozwiązaniami gotowymi kupiłem sobie
    poleasingowy komputerek na linuxowy serwerek - żeby rozwiązanie było dla
    leniwych zrezygnowałem z początkowo samodzielnie konfigurowanego Debiana
    (aczkolwiek zabawa była przednia) i obecnie napędza mi tą maszynę
    wszystkomający i wszystkorobiący Ubuntu - zrezygnowałem ze sprzętowych
    kontrolerów macierzy RAID na rzecz obsługi programowej - aktualnie
    "hoduję" dwie macierze RAID 1 (czyli wspomniane przez Ciebie "lustro") -
    każda ma 1TB - planuję migrację wszystkich danych z nośników DVD na
    kolejne macierze i nie zamienię tego rozwiązania na nic innego
    firmowego, bo nikt nie jest mi w stanie dać za tak niewiele kasy tak
    wiele bezpieczeństwa i komfortu :-)

    Rafał ,,Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 6. Data: 2010-04-20 16:40:51
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > wypadek "padu" serwera).
    > No i dodatkowym atrybutem byłyby dwa niezależne zasilacze, ale nie wiem,

    http://ts.fujitsu.com/products/prof_accessories_main
    boards/storage/celvin_nas_server.html

    Pozwala zrobić mirroring, striping i JBOD.

    Mam w domu Q700 2 x 2TB. Bardzo fajna maszyna i do tego
    wieloczynnościowa. W komplecie jest np. firmowe oprogramowanie do
    robienia backup-u danych z komputera.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    tel. 606 931 185
    http://www.roguski.eu

  • 7. Data: 2010-04-20 17:36:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Dzięki, popatrzę.

  • 8. Data: 2010-04-20 17:39:50
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Mam w kącie zakurzoną jakiegoś kompa z Fedorą...
    Wo jakiś trop, szczególnie jeżeli uda się ruszyć to z dyskami USB lub
    e-sata. To tak na wypadek gdyby mi się zachciało redundantnego zasilacza
    (się nowego zastosowania tego słowa nauczyłem :) )

  • 9. Data: 2010-04-20 17:40:29
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    :
    > Właśnie padł mi trzeci dysk zewnętrzny. Tym razem 1TB HP.

    > Koszt ma znaczenie...
    No nie sa takie znowu drogie.

    http://www.ceneo.pl/2531440
    StaM

    Tyle, że to ani NAS, ani raid...

  • 10. Data: 2010-04-20 17:42:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    >W poście <hqkgc4$ej3$1@node1.news.atman.pl>,
    > Marcin [3M] nabazgrał:
    >
    > Do czego te dyski podłączasz?

    Do staruszka kompa (PIV 2,8G HT) poprzez pasywnego huba.

> [...]
    > okazji robiłoby to sto innych rzeczy i nigdy nie działało jak powinno. Ale
    > jeśli znajdziesz gotowca to się pochwal ;)

    Nieomieszkam.

    > Jak koszt ma znaczenie, to raczej nie licz na redundantne zasilanie.

    Chyba że... patrz niżej :)