  • 31. Data: 2014-05-11 13:32:05
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 00:22, mr misio pisze:

    > Moim zdaniem to wina zbytniej kompresji (tu akurat nie) i/lub zbyt malej
    > ilosci kolorów.

    Toco? Mam wrzucić Ci RAW z 12bitowym kolorem i sam sobie wywołasz? Wtedy
    sam ustawisz sobie tyle kolorów ile będziesz chciał a bandingu się nie
    pozbędziesz.

    > Pomijam, ze banding ledwo ledwo widze na laptopie :)

    No na laptopach "ledwo widzę" jest czymś normalnym :-) Pamiętam jak z
    zaskoczeniem klient odkrył animację tła jego strony WWW (choć była dość
    intensywna co do koloru) po tym gdy zmniejszyłem jasność i
    zoptymalizowałem kontrast wyświetlacza. To typowe.

    Marek

  • 32. Data: 2014-05-11 13:36:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-10 22:22, BQB pisze:

    > U mnie na FF jest widoczne pierwsze przejście dokładnie od połowy, na IE
    > jest o jakieś 20 pikseli dalej od lewej strony i faktycznie nieco
    > inaczej wyświetla. Mam stary AOC LM929 i HD 3870 przez DVI. Dobrze czy źle?

    Na systemach z kolorem 8-bitowym jest to prawidłowe. A to, że od połowy
    widzisz, to znaczy, że monitor powinieneś podkręcić sobie (jasność /
    kontrast). Pewnie przekontrastowałeś. W systemach 10cio bitowych nie
    widziałbyś żadnych pasków zapewne. A róznica między FF a IE jest w tym,
    że FF stara się honorować profilowanie a IE nie (a raczej
    nieprzewidywalnie) lub nie wiem jak zmusić IE do tego.

    Marek

  • 33. Data: 2014-05-11 15:15:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 10:27, Tomasz Sowa pisze:

    > Źle mnie zrozumiałeś, właśnie też może wystąpić szczególnie że cmyk
    > ma mniejszy gamut niz rgb.

    To nie o gamut chodzi. Monitory 10-bitowe mają ten sam gamut a bandingu
    nie ma. Ilość przejść tonalnych nie ma (prawie) nic z tym wspólnego.
    Nawet jest odwrotnie niż teraz wyjaśniasz. Mały gamut CMYK to przy tej
    samej liczbie stopni gradacji tonacji daje mniej widoczny banding.

    A z praktyki powiem Ci, że do niedawna drukowałem zdjęcia na 6-cio
    kolorowych Epsonach. Obecnie na drukarce 9-cio kolorowej. Żadnego
    bandingu nie obserwuję - nawet biorąc pod uwagę fakt, ze ta druga
    drukarka korzysta z tuszu pigmentowego.

    > Oczywiście zależy to też od możliwości maszyn
    > drukarskich. Kiedyś jak pracowałem przy przygotowaniu do druku to do
    > każdego przejścia tonalnego dodawało się mały szumik. Ba nawet aple
    > robiło się jako bitmape w photoshopie i dodawało szum (takie info
    > dostałem od drukarza że mu się lepiej wtedy drukuje). Jak jest teraz to
    > nie wiem może technika druku poszła bardziej do przodu.

    Nie znam się na drukarstwie. Nie mam pojęcia czy maszyny drukarskie mają
    większe czy mniejsze możliwości od drukarek do zdjęć. Przekazuję jedynie
    empiryczne obserwacje.

    A co do szumu, to masz rację - tak można maskować banding, ale nie o
    maskowaniu mówimy :-)

    Marek

  • 34. Data: 2014-05-11 15:19:07
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Toco? Mam wrzucić Ci RAW z 12bitowym kolorem i sam sobie wywołasz? Wtedy
    > sam ustawisz sobie tyle kolorów ile będziesz chciał a bandingu się nie
    > pozbędziesz.

    Wywolaj do JPG-a z jakoscia 90 albo 95 :)

    No bo ja pisze co widze :)

    > No na laptopach "ledwo widzę" jest czymś normalnym :-)

    No wiem :) Ale na laptopie widze gorzej :)

    > Pamiętam jak z
    > zaskoczeniem klient odkrył animację tła jego strony WWW (choć była dość
    > intensywna co do koloru) po tym gdy zmniejszyłem jasność i
    > zoptymalizowałem kontrast wyświetlacza. To typowe.

    Taaa, mnie kiedys ktos napisal, ze wszystko OK, ale ten lososiowy kolor
    sie nie podoba? Nikt z nas nie widzial lososiowego tylko kremowy ecru ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 35. Data: 2014-05-11 15:53:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 15:19, mr misio pisze:

    > Wywolaj do JPG-a z jakoscia 90 albo 95 :)
    >
    > No bo ja pisze co widze :)

    Na szybko mam zdjęcia albo osobiste albo z widać jakieś chmury, które
    maskują banding. Musiałbym więcej czasu poświęcić poszukiwaniom
    właściwego pliku. Jednakże nie wiem czy jest to celowe. W wykreowanym
    przeze mnie przejściu tonalnym na 16 bitach widać doskonale banding
    przecież. No i chodziło mi tylko o to czy będzie on widoczny u kogoś z
    Was w systemie 10cio bitowym bo to ma określić czy warto się pakować w
    drogi sprzęt.

    > Taaa, mnie kiedys ktos napisal, ze wszystko OK, ale ten lososiowy kolor
    > sie nie podoba? Nikt z nas nie widzial lososiowego tylko kremowy ecru ;)

    To ja maiłem jeszcze lepszą sytuację. Klient nie przyjął zlecenia w
    postaci zdjęć stołów bilardowych gdyż wyglądały na moich monitorach zbyt
    .... wiernie. Takie zdjęcia to i on sam potrafi zrobić - jak usłyszałem.
    Dociekałem potem o co naprawdę chodzi. No i okazało się, że gość
    uwielbia ciepłe kolory i w swoim laptopie ustawił czerwoną dominantę
    wyświetlacza :-D Do dziś nie wiem jak w ciepłej tonacji zrobić zdjęcie
    zielonych i niebieskich blatów :-D

    Marek

  • 36. Data: 2014-05-11 20:19:18
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 09/05/2014 20:48, Marek wrote:

    > Z ciekawości spytam...a co ma wspólnego Apple z obrazem 10cio bitowym?

    Strzelalbym ze cene jesli cokolwiek ;-)

    --
    Pozdr

  • 37. Data: 2014-05-11 21:05:16
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    >Do dziś nie wiem jak w ciepłej tonacji zrobić zdjęcie
    > zielonych i niebieskich blatów :-D

    http://features.en.softonic.com/how-to-change-the-co
    lor-of-your-car-in-photoshop

    :D :D :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 38. Data: 2014-05-11 21:23:23
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > przecież. No i chodziło mi tylko o to czy będzie on widoczny u kogoś z
    > Was w systemie 10cio bitowym bo to ma określić czy warto się pakować w

    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2edbkzl&s=8

    http://oi62.tinypic.com/2edbkzl.jpg

    W Photoshop Elements zrobilem gradient probkujac kolory z lewa i prawa
    Twojego nieba.

    Na laptopie, na pc-cie z eizo widze plynny gradient.

    Dorzucilem twoj plik banding.

    Zadne wiec cuda, no i wszystko to co dodalem to plynniutkie przejscia.

    Szukam tez zdjecia nieba, ale, normalnie nie mam zadnego, w ktorym
    widzialbym taki efekt jak u Ciebie. A ze mnie ani fotograf ani
    profesjonalny grafik.

    Hmmmm...

    IMHO to nie kwestia monitora /w Twoim przypadku/

    Co wiecej, jak banding.png ogladam w PSE to jest plynny. Chyba chodzi o
    profil zarzadzania kolorow ICC, który PSE respektuje, a przegladaka
    obrazkow (Irfan) lub przegladarka internetowa - niekoniecznie.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 39. Data: 2014-05-11 21:33:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-11 21:05, mr misio pisze:

    > http://features.en.softonic.com/how-to-change-the-co
    lor-of-your-car-in-photoshop

    Sądzisz, ze różowy kolor stołu bilardowego ich zadowoli? :-D

    Marek

  • 40. Data: 2014-05-11 21:34:29
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    lor-of-your-car-in-photoshop

    > Sądzisz, ze różowy kolor stołu bilardowego ich zadowoli? :-D

    Ale ciepły róż, z futerkiem ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg