  • 151. Data: 2010-07-26 16:06:00
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Tylko nie wiem po co piszesz.
    > Należy się nowe, to chcę odszkodowania za nowe. Ty możesz sobie
    > rezygnować - nie mój biznes.

    Skoro za trzyletni zderzak należy się Twoim zdaniem nowy, to może za
    trzyletniego sida też?

    > Wszystko się da, tylko trzeba chcieć. U mnie też auta tylko firmowe od
    > prawie 10 lat.

    Nie wiem co mógłbym zrobić po za sprawdzeniem kilku większych
    ubezpieczycieli. W jakimś gównie ubezpieczać się nie chce, bo potem może
    być problem przy byle kolizji.

    --
    ignorance is bliss

  • 152. Data: 2010-07-26 19:52:37
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Niby dlaczego wyznacznikiem ma być serwis autoryzowany ze swoimi
    > absurdalnymi cenami?

    Wyjaśnisz pojęcie "cena absurdalna" w świecie motoryzacyjnym? Może masz to
    gdzieś opisane w jakiejś ustawie?

    > Nie, tak nie jest na całym świecie, ale jedynie w kilku socjalistycznych
    > krajach europy zachodniej. Jest tak dlatego, że pasuje to
    > ubezpieczycielom (bo obracają większą gotówką) i pasuje to ASO (które
    > mają rynek zbytu na swoje absurdalnie drogie usługi).

    Hmm no to masz pełne pole do popisu, jeśli chodzi o zakładanie własnego ASO
    z "normalnymi" cenami.

    > Pomiędzy "Mietkiem w szopie", a ASO jest bardzo dużo przestrzeni i tam
    > należy się udać.

    Tzn. gdzie? Masz testować jako poszkodowany kolejne warsztaty i w razie ew.
    problemów pan Heniek, właściciel owej "przestrzeni alternatywnej" wyciągnie
    Ci stosowne pisma i będziesz go mógł pocałować w zadek?
    Wiesz w ogóle, jakie są wymogi jeśli chodzi o naprawy powypadkowe? ;)

    Jurand.

  • 153. Data: 2010-07-26 19:55:32
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Sprawdza szkody ma ją naprawić, a nie robić prezenty poszkodowanemu.

    To powiedz mi, gdzie parkujesz swoje Mondeo. Kupię Fiata 126p i kilka razy
    przyłożę w ten samochód, a potem będę Ci naprawiał szkodę, ok?

    Widzę, że oprócz tego, że nie masz pojęcia o tym, ile kosztuje naprawa
    wykonana profesjonalnie (sam lakier, w zależności od producenta, może mieć
    duży rozrzut cenowy), to jeszcze obracasz się w swerze swoich i wyłącznie
    swoich domysłów i teorii, ignorując ustawowe nakazy, obowiązujące przy
    likwidacji szkody.

    Jurand.

  • 154. Data: 2010-07-26 19:56:56
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrni4qevo.svg.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Na marginesie: przykładowy pięcioletni zderzak to nie jest fabrycznie nowy
    > zderzak.

    Nie, ale jeśli ten pięcioletni zderzak nie miał żadnych śladów napraw, to
    najbliższy temu zderzakowi będzie zderzak nowy + jedna warstwa lakieru. Bo
    np. nie ma możliwości sprawdzenia, w jakim stanie jest zderzak używany -
    grubości lakieru nie zmierzysz (mógł go ktoś ze 3 razy kleić i malować).

    Jurand.

  • 155. Data: 2010-07-27 13:21:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

> [...]
    > lakieru. Bo np. nie ma możliwości sprawdzenia, w jakim stanie jest
    > zderzak używany - grubości lakieru nie zmierzysz (mógł go ktoś ze 3 razy

    Klejenie widać od wewnątrz.

    --
    ignorance is bliss

  • 156. Data: 2010-07-27 13:22:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Albo ze trzy wyroki, w których zasądzono np. 10 czy 20% wartości.

    Durnych wyroków niestety nie brakuje.

    --
    ignorance is bliss

  • 157. Data: 2010-07-27 13:25:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

> [...]
    > mieć duży rozrzut cenowy), to jeszcze obracasz się w swerze swoich i
    > wyłącznie swoich domysłów i teorii, ignorując ustawowe nakazy,

    Raczej powiedz to do siebie, bo ja miałem już drzwi "profesjonalnie"
    naprawione przez ASO, a konkretnie wymienione na fabrycznie nowe z
    pojedynczą warstwą lakieru (nie była to szkoda tylko naprawa
    gwarancyjna). Niestety "profesjonalnie naprawione drzwi" okazały się mieć
    nieco inny odcień niż pozostała część karoserii.

    --
    ignorance is bliss

  • 158. Data: 2010-07-27 18:33:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

> [...]
    > typu UŻYWANYCH powoduje, że są one porysowane do granic możliwości. Poza
    > tym masz szanse, że trafisz na zderzak po jakimś małym klejeniu itp. Co
    > się dzieje dalej - zakładamy, że zamontowałeś używkę i pomalowałeś. Masz
    > kolejną stłuczkę. Z tej używki schodzi lakier i widać, że pod spodem
    > jest inny kolor. Ubezpieczyciel wypłaca Ci następnym razem 30% wartości
    > zderzaka, bo przecież miałeś używany to sobie taki znowu kupisz. W
    > sądzie nie masz szans na walkę - zderzak był używany i teraz cenę
    > ubezpieczyciel może wziąć zupełnie z czapki.

    A kto mówi o znalezieniu zderzaka już w odpowiednim kolorze? To
    rzeczywiście jest zazwyczaj niewykonalne. Należy znaleźć w podobnym
    kolorze a potem polakierować i tyle. A wszelkie naprawy zderzaka
    doskonale widać.

    > I kolejne pytanie - KTO ma szukać tego używanego zderzaka? Poszkodowany,
    > marnując swój czas? Kto mu za to zwróci pieniądze? Jaką masz gwarancję,
    > że zakup np. wysyłkowy nie skończy się tym, że dostaniesz zderzak
    > popękany na skutek nieodpowiedniego transportu?

    A jaką masz gwarancję, że ASO nie spartoli roboty? Korzystam z usług
    różnych warsztatów i tylko ASO spieprzyło sprawę i to dwa razy. Raz nawet
    musiałem wymienić łożysko w "garażowym" zakładzie (spieszyło mi się) i
    zrobili to dobrze.

    > To widocznie masz zero zniżek, więc bardzo małe doświadczenie jako
    > właściciel samochodu. Jak sobie trochę różnymi samochodami pojeździsz i
    > trochę się z ubezpieczalniami poszarpiesz o należne Ci pieniążki - to
    > wtedy zmieni Ci się światopogląd.

    Czy to nie Ty czasem pisałeś o wyciąganiu wniosków z sufitu? Nie wiem ile
    mam niżej, ale one się tutaj w ogóle nie liczą bo auto jest firmowe. OC
    wychodzi drogo, ale za to AC jest tanio. Ogólnie pakiet wychodzi taniej
    niż w e-ubezpieczalniach i ma większy zakres ubezpieczenia.

    --
    ignorance is bliss

  • 159. Data: 2010-07-27 19:52:36
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > gwarancyjna). Niestety "profesjonalnie naprawione drzwi" okazały się mieć
    > nieco inny odcień niż pozostała część karoserii.

    To już problem konkretnego wykonawcy. To, czy jest to ASO, czy jakiś
    rzemieślnik spod Łomży, to nie ma znaczenia.

    Natomiast plujesz jadem, nie mając w ogóle podejścia do sprawy od strony
    poszkodowanego. Poszkodowanego wali z góry na dół, kto to auto będzie mu
    naprawiał - byle było to zrobione szybko i dobrze (bo samochód najczęściej
    jest bardzo potrzebny na codzień). Praktycznie tylko w ASO masz szansę na
    bezproblemowe poprawki wadliwego wykonania usługi - bo mają na tym na tyle
    duży zapas finansowy, że mogą sobie na takie poprawki pozwolić. Pan Heniek,
    który Ci pomaluje element za 250 PLN (na tyle mniej więcej opiewają
    kosztorysy ubezpieczycieli), jak zaczniesz szczekać to powie Ci "sp... i nie
    pokazuj się tu więcej" (bo jego materiały na ten element będą kosztowały
    c.a. 150 PLN, więc facet nie będzie dokładał do interesu) i będziesz miał 3
    opcje
    - olać jakość tej naprawy,
    - oddać auto do naprawy do kogo innego,
    - oddać sprawę do sądu.

    Oczywiście rozumiem, że dla Ciebie normalnym zjawiskiem byłoby borykanie się
    z opcją 2 lub 3 - no bo przecież kto to widział, żeby ASO brało tyle za
    naprawy, więc niech ubezpieczyciel wypłaca jakieś grosze...

    OC i AC masz tylko dlatego takie tanie w Polsce (bo jest naprawdę tanie), że
    ubezpieczyciele kombinują jak mogą, żeby nie wypłacać odszkodowań. Nie pisz
    mi, że nie wiem o czym mówię - mam 2 bardzo dobrych kolegów, którzy
    pracowali chwilę jako prawnicy na rzecz ubezpieczycieli i wiem jaki mieli
    "prikaz" z góry. Ponadto każdy prawnik z ubezpieczalni, z którym spotykałem
    się przed, na i po rozprawie, twierdził dokładnie to samo - ubezpieczalni
    OPŁACA się zaniżać na chama odszkodowania i odmawiać wypłat, bo ciemny naród
    mają dookoła i zaledwie 50% ludzi decyduje się na kierowanie spraw do sądów.
    Reszta zadowala się "ochłapami", rzucanymi przez ubezpieczyciela.

    Jurand.

  • 160. Data: 2010-07-27 19:52:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Klejenie widać od wewnątrz.