  • 1. Data: 2009-12-16 15:39:11
    Temat: Jaki kodek AAC do PC z zestawem "Surround"?
    Od: "Swiezak" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Czy możecie polecić jakiś codec Dolby Surround dla zestawu 6 kanałów
    (L-R,Ls_Rs,C-SW) do PC? A może jakiś w miarę konkretny odtwarzacz? Moje
    dotychczasowe doświadczenia z odtwarzaniem tradycyjnych filmów DivX w ten
    sposób powiedzmy, że są mizerne, a AVI-ki w Dolby mi nie idą, bo prakuje
    jakiegoś kodeka AAC.

    Pozdrawiam, M.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    4693 (20091216) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-12-16 21:51:53
    Temat: Re: Jaki kodek AAC do PC z zestawem "Surround"?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Swiezak pisze:
> [...]
    > sposób powiedzmy, że są mizerne, a AVI-ki w Dolby mi nie idą, bo prakuje

    Np. tu:

    http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-
    CD-Rippers-Encoders/AAC-directshow-filter.shtml

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-12-17 11:21:01
    Temat: Re: Jaki kodek AAC do PC z zestawem "Surround"? (czyli moje doświadczenia)
    Od: "Swiezak" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    No więc zacznijmy po kolei (tudzież od początku). Fanatykom tego rodzaju
    badziewia polecam Cole2k.Media.Codec.Pack.v7.9.0 (do zassania na
    www.cole2k.net). Posiada wszystkie niezbędne kodeki. Oprócz tego ściągnąłem
    fajny plugin do Windows Media Playera (Dolby Surround II,
    csii_wmp_plugin_1_4_2_0.exe, emulacja programowa, niestety w wersji Trial,
    ale można zarejestrować). AAC jest Cole2k Codec Packu (oryginalne
    wykorzystanie 6 kanałów). W przypadku plików 2 kanałowych można wykorzystać
    dla urozmaicenia dźwięku właśnie wspomniany Dolby Surround Plugin (szkoda,
    że nie ma dla WinAmpa). Można też wykorzystać MP3 Surround oryginalnego
    Frauhoffera (twórca formatu mp3), albo MP3d (tegoż samego Frauhoffer
    Institute). Uprzedzam jednak, że lepiej nie przesadzać z kombinowaniem, bo
    można zgłupieć i osiągnąć tzw. efekt "dizzy". (czyli kompletne rozstrojenie
    dźwięków. Innymi slowy. Do pkików 6 kanalowych polecam AAC, zaś do 2
    kanałowych z symulowanm surround pozostałe dwa. U mnie chodzi zajebiście.
    Chociaż głośniki są średniej klasy (z rozwalonego, starego kina domowego),
    to i tak u mnie chodzi zajebiście.

    Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się własnymi wrażeniami z eksperymentów.

    M.

    BTW: zauważyłem, że jest też jakiś plugin dla Virtual Dub, ale z nim nie
    chciało mi się już bawić. To co mam najzupełniej wystarcza. Wprawdzie to nie
    to samo, co multiplex, albo kino domowe Denona, no, ale jak na monitor 17``
    i tak efekt jest zajebisty

    4695 (20091217) __________

    http://www.eset.com