  • 1. Data: 2009-12-16 12:48:08
    Temat: Modem 56k jako faks
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Witam.

    Znalazłem w swoim "archiwum" stary ale całkiem modem 56k zewnętrzny na
    porcie COM. Mam dwa takie porty w komputerze i wpadłem na pomysł
    wykorzystania go jako terminal faxowy. Jak to najprościej i mądrze
    zrobić? Mam kabelek telefoniczny podpięty do routera ADSL więc
    podejrzewam, że będzie konieczny drugi kabelek (np z innego gniazdka).
    Wszystko będzie się odbywało w oparciu o Win XP i Win 7.
    W związku z tym:
    1. Jakiego softu użyć?
    2. Czy muszę wykupić 2 numer w TP dla fax'u czy uruchomić jakoś usługę
    na obecnym numerze?

    Bawił się ktoś z Was w fax przez modem zwykły?
    Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-12-16 13:27:33
    Temat: Re: Modem 56k jako faks
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009 04:48:08 -0800 (PST), wwwojtek1
    <w...@g...com> wrote:

    >Bawił się ktoś z Was w fax przez modem zwykły?

    Nie modemem - bo to niemożliwe. "Bawiłem się" - a nawet stawiałem
    serwer faxowy na ~ 40 urządzeń faxmodemami. Wiec na początek sprawdź
    czy masz modem czy faxmodem. jak sam modem to nic nie zdziałasz.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-12-16 17:43:04
    Od: geyb <g...@g...pl>

    wwwojtek1 wrote:
> [...]
    > na obecnym numerze?
    >
    > Bawił się ktoś z Was w fax przez modem zwykły?

    1. Modem podłączasz do linii telefonicznej tak samo, jak zwykły telefon.
    Jeśli w modemie masz dwa gniazdka np. line i phone, to do pierwszego
    podłączasz linię telefoniczną, a do drugiego telefon (w modemie jest
    przekaźnik, który na czas transmisji danych rozłącza telefon, a gdy
    modem jest nieaktywny telefon jest podłączony do linii)
    2. Użyj softu, który pracuje pod windows, hehehe, możesz albo użyć
    zupełnie niezależnego oprogramowania albo skorzystać z tego, co już masz
    w systemie: http://support.microsoft.com/KB/306550/pl
    3. Nie trzeba kupować dodatkowego numeru dla faksu - możesz używać tego
    samego numeru, który jest używany przez telefon.
    4. Tak, bawiłem się w fax, jest to dość wygodne, o ile ludzie w firmie
    rozumieją, że nie trzeba drukować pisma i wysyłać go faksem, skoro można
    od razu wysłać faks oszczędzając papier, energię i czas.

    g.

  • 4. Data: 2009-12-16 17:53:19
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > (w modemie jest przekaźnik, który na czas transmisji danych rozłącza
    > telefon, a gdy modem jest nieaktywny telefon jest podłączony do linii)

    Co nowsze modemy 56k moga już jednoczesnie łączyć się z internetem i
    równolegle prowadzić rozmowę telefoniczną. Acz nie wiem którzy dostawcy
    telekomunikacyjni wspierają taki tryb "dual".

  • 5. Data: 2009-12-16 18:13:45
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Co nowsze modemy 56k moga ju? jednoczesnie ??czyae sie z internetem i
    > równolegle prowadziae rozmowe telefoniczn?. Acz nie wiem którzy dostawcy
    > telekomunikacyjni wspieraj? taki tryb "dual".

    Myślę, że nie warto przy okazji tego wątku wyciągać wszystkich ficzersów
    z minionej epoki. Rozprawianie o modemach bez wsparcia dla faksu, trybu
    dual, wbudowanych sekretarek, pamięci flash w us-roboticsach prowadzi
    już tylko w prostej linii do poradnika, jak postawić własny BBS dla
    sąsiadów i jak zrobiś prostą centralkę (lub udawacza zasilającego linię
    tel.). Ale czy na pewno o to chodziło wwwojtkowi? Padło pytanie, więc
    skupmy się na konkretnych odpowiedziach.

  • 6. Data: 2009-12-16 19:30:50
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Bawił się ktoś z Was w fax przez modem zwykły?

    Oczywiście.
    Jako że geyb Ci ładnie wyjaśnił jak to zrobić to dodam od siebie
    zupełnie z innej beczki:

    W obecnych czasach to raczej nie ma sensu.
    1) jeśli używasz bardzo sporadycznie to lepiej wykupić usługę fax2mail
    płacąc jakieś grosze za fax.
    2) jeśli używasz często to u jakiegoś voipodawcy lepiej wykupić numer
    faxowy (płacimy 30zł brutto/rok w halonecie)

    Niezawodność działania, prędkość wysyłania, odporność na zakłócenia
    sieci, - nieporównywalna a koszt znikomy przy tym numer tel wolny.
    Każdy pracownik może się zalogować przez www do panelu sterowania faxem
    i wysłać pdfa jako fax. Faxy odebrane przychodzą jako mail.
    Przy tym pełne archiwum wysłanych faksów z godziną, czasem wysyłki
    statusem itp...

    (A jak się uprzesz na swój modem to wiedz, że windowsowe oprogramowanie
    faxu jest baaaaardzo biedne)

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2009-12-17 09:10:32
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Kłopot jedynie z odręcznym podpisem.
    A zaleta taka, że faks wysłany bezpośrednio z komputera jest znacznie czytelniejszy
    od tradycyjnego skanowanego.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-12-17 09:44:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 10:10:32 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Kłopot jedynie z odręcznym podpisem. A zaleta taka, że faks wysłany
    > bezpośrednio z komputera jest znacznie czytelniejszy od tradycyjnego
    > skanowanego. JaC

    Obrazek z zeskanowanym podpisem wklejany w edytorze tekstowym.

  • 9. Data: 2009-12-17 12:51:07
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    I w ten sposób każdy może podpisać wszystko podpisem prezesa ;-)))
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-12-18 00:42:26
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysłać pdfa jako fax. Faxy odebrane przychodzą jako mail.
    > Przy tym pełne archiwum wysłanych faksów z godziną, czasem wysyłki

    Zgadzam sie z kolega... ja uzywam faksmodemow dla firmy, ale dla uzytku
    domowego - to chyba bardziej w celach edukacyjnych niz z rzeczywistych
    potrzeb.

    > (A jak się uprzesz na swój modem to wiedz, że windowsowe oprogramowanie
    > faxu jest baaaaardzo biedne)

    A ja jeszcze dodam, zebys nie zapomnial o filtrze, skoro masz DSLa.

    Pozdrawiam
    Michal