  • 61. Data: 2012-01-14 14:15:16
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jak to dobrze, że chociaż witraży RoHS nie dotyczy.

    Pewnie dla tego ze nie trafiają po 5 latach na śmietnik :)

  • 62. Data: 2012-01-14 14:16:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan leku napisał:

    > Drut krzemobrązowy fi 1,5 lub 2 mm. Ma przewodność Cu i sztywność Fe.
    > Takie były stosowane dawno temu na liniach napowietrznych
    > telekomunikacyjnych.

    W zakładach galwanizerskich powinny być nadal używane podobne druty.
    Z tym że przewodność, to akurat lepiej gdyby była mniejsza.

    > Ale to zamierzchła przeszłość a większość trafiła poprzez złodziei
    > do hut :)

    I jak tu nie być wdzięcznym tym złodziejom. Gdyby nie oni, to by te
    druty dalej wisiały na słupach, a tepsa by wciąż robiła telefonię
    w oparciu o open wire. Zyskała na tym telekomunikacja i hutnictwo.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2012-01-14 14:22:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Pewnie dla tego ze nie trafiają po 5 latach na śmietnik :)

    Może się kiedyś doczekamy urzędowych regulacji zakazujących
    wyrzucania witraży. Oraz gminnych punktów odbioru tych zużytych.
    Może nawet będzie określony minimalny poziom przezroczystości
    szybek (a matowe zostaną zakazane).

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2012-01-14 15:17:37
    Od: Adam <b...@a...pl>

> [...]
    > wyrzucania witraży. Oraz gminnych punktów odbioru tych zużytych.
    > Może nawet będzie określony minimalny poziom przezroczystości

    Weź przestań głośno mówić o takich różnych sprawach, bo jeszcze jakiś
    Ynteligent usłyszy i będzie realizował :P

  • 65. Data: 2012-01-14 18:09:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2012-01-13 20:16, Mirek pisze:

    > [...]
    >
    > Coś to za ładnie brzmi - jakieś zdjęcia poproszę.
    >
    > Mirek.

    Z kamery, więc jakość fatalna:
    http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/6695990255
    /

    Pozdrawiam,
    PP

  • 66. Data: 2012-01-14 18:40:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Z kamery, więc jakość fatalna:
    > http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/6695990255
    /

    Ja bym tam nic nie spiłowywał - potraktować młotkiem na płasko to
    dodatkowo wniesie się trochę zgniotu i metal ciut utwardzi A w ogóle nie
    robiłbym tego z drutu tylko z blachy (łatwiej ciąć i ramiona dał szersze
    na końcach (maja przewodzić a nie się grzać) i zwężone przy grocie (bo
    tam ma się większość mocy wydzielić).

    --
    Darek

  • 67. Data: 2012-01-15 13:04:41
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 14.01.2012 15:10, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Sprawdziłem Twoją metodę. Dodałem jeden etap: rozklepanie drutu do
    > płaskownika 1.5x3.5. Drut 2.7mm, 4cm (5cm to zdecydowanie za dużo, ale
    > łatwiej uciąć, niż dosztukować :-)
    > Na pierwszy rzut oka lutuje się fajnie, ale chyba nie warto się bawić,
    > zwykły drut 1.5mm2 sprawuje się zupełnie dobrze.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    W mojej transformatorówce w tych drubych miedzianych płaskownikach, tam
    pod srubami, gdzie sie przykręca druty, sa dwa nacięcia, gdzie się
    wkłada konce drutu - tego oryginalnego.
    Jak nie zeszlifuje na cieniej, to nie wchodzi w naciecia, a spod samego
    łba śruby wychodzi.....
    No, ale to juz szczegół - kazdy sobie do swojej tranformatorówki sam
    dobierze....

    Mnie zawsze denerwowało najbardziej to, że drut przepalał się w najmniej
    odp. momencie - np. na wyjeździe, gdzie nie było drutu pod ręką, w
    miejscu, gdzie nie było latwo o wymiane, itp....
    Tutaj - raz zrobisz i zapominasz na dluuuugi czas.....

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"

  • 68. Data: 2012-01-15 16:50:50
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 15 Jan 2012 14:04:41 +0100, Jacek Domański <j...@N...pl> wrote:

> [...]
    > miejscu, gdzie nie było latwo o wymiane, itp....
    > Tutaj - raz zrobisz i zapominasz na dluuuugi czas.....

    Upalone końce grotu można awaryjnie skręcić ciasno szczypcami i
    dokończyć robotę... Trochę wolniej się nagrzewa, ale dawało radę.

    --
    Artur Stachura

  • 69. Data: 2012-01-15 18:05:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-15 17:50, Artur Stachura pisze:

    > Upalone końce grotu można awaryjnie skręcić ciasno szczypcami i
    > dokończyć robotę... Trochę wolniej się nagrzewa, ale dawało radę.

    Najgorsze jest to, że takie skręcone "daje rade" 10x dłużej niż nowy
    grot. W praktyce - jak mi się grot zaczyna już przepalać, to od razu go
    oczyszczam, skręcam, zaciskam część skręconą zaciskarką do tulejek
    kablowych (taką 4 czy 6-kątną) aby poprawić kontakt, obcinam końcówkę
    tego skręconego czegoś... i mam podobny efekt jak ten proponowany z
    rozcinaniem pręta/drutu grubego, czyli gruby "grot" i dwa wyprowadzenia
    cieńsze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 70. Data: 2012-01-19 13:50:34
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 14 Jan 2012 15:15:16 +0100,
    Padre <P...@n...net> screamed:

    > Pewnie dla tego ze nie trafiają po 5 latach na śmietnik :)

    To tylko gorzej dla Ciebie, producenta. :P
    Planned obsolescence... :P

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 14:50:09 user up 13052 days, 2:45, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.45 ]

    This login session: $13.76, but for you: $11.88.