    From: Panoramiczny <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jaki dokladny i niedrogi filtr paliwa do diesla
    Date: Sat, 23 Jan 2010 13:48:04 +0100

    Witam.
    W VW Passat TDI chcialbym przed filtrem paliwa dolozyc jakis "prefiltr",
    aby troche zwiekszyc zywotnosc tego standardowego. Juz 2x mi sie
    zdarzylo, że filtr Bosch przytkal sie po niecalych 10tys.km. (syfiaste
    paliwo). Co gorsze, zdazylo sie to w drodze, daleko do domu.

    Wykoncypowalem, ze na rurke przed filtrem zaloze jakis zintegrowany maly
    filtr, aby w razie potrzeby w drodze wymienic tylko to. Po pierwszym
    zapchaniu to zrobilem. Ale kupilem zbyt "tani" prefiltr, bo za drugim
    razem, ten pre-filtr byl jeszcze dosc czysty (przejzroczysta budowa to
    wiadac), a ten glowny sie przytkal.

    Wiem, ze mozna czesciej wymieniac glowny, ale to koszt ok.70zl a nie
    chce zawsze "tak na pale" wymieniac profilaktycznie po 5-7 tys.km. Bo na
    jakies 15 wymian filtra, zdarzylo mi sie 2x ze filtr nie dotrwal do
    10tys.km. Tym bardziej mialem stressa, że byl srodek nocy, zimno,
    odludzie, a na pokladzie zona i male dziecko.

    Czy mozecie polecic jakies nieduze i dokladne filterki do ON?

    pozdr.