  • 41. Data: 2010-08-24 16:58:48
    Temat: Re: Jakas nowa swiecka tradycja?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 14:38:55 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >motocyklista na bramce na autostradzie to nie "klient do 5 sztuk
    >towaru" w markecie, że zostaje obsłużony szybciej, żeby mu wydzielać
    >jakąś specjalną bramkę.

    Ten supermarket to tez tylko czysta socjologia - jak nie zniechecic
    klienta co to np po cole wpadl i musialby kwadrans odstac, jak dac mu,
    czesto falszywe, wrazenie ze bedzie krocej, jak uzasadnic
    uprzywilejowanie przed reszta kolejkowiczow.
    Nie musi takiej szybkiej kasy byc, nie trzeba rzywilejow, ale to na
    szczescie prywatny sklep i widac wlasciciel uwaza ze tak lepiej :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-08-24 17:06:14
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-08-24 16:34, J.F. wrote:

    > zalozmy ze jest w stanie, najwyzej sie dobuduje pare pasow przez ten
    > kilometr czy dwa

    Tak jak pisalem, szukasz dziury w calym. Dla motocyklistow nie trzeba
    dobudowywac zadnych dodatkowych pasow. Oni sobie radza doskonale bez
    nich, jezdzac po tym co jest.

    > Tylko zastanow sie dlaczego mu to umozliwiac ? Zeby dostawczaki nie
    > czekaly na moto, moto na osobowki, osobowki na tiry ?

    To byl twoj postulat z tymi dostawczakami. Tak jak pisalem, jesli beda w
    stanie przejechac szybciej przez korek, nie utrudniajac innym ruchu, to
    dla czego nie maja z tego skorzystac? Jesli ktos ma "lepiej", to zgodnie
    z polska natura trzeba mu dojebac? Jak nic, modlitwa z dnia swira.

    > A jak do bramki dostawczakow bedzie duza kolejka, a do bramki moto
    > mala, ale jednak kolejka, to bedzie mogl sie dostawczak ustawic w
    > kolejce za moto czy nie ?

    Bedzie mogl, o ile sie zmiesci, ale skoro dojechal zgodnie z PoRD miedzy
    samochodami w korku, to i przez waska bramke dla moto sie zmiesci.

    >W jakim celu taka segregacja ruchu ?

    W celu zniwelowania dlugosci korka, czyli skrocenia czasu odstania
    pozostalych uczestnikow ruchu?

    Pomijajac autostrade i te nieszczesne bramki. Sporo ludzi zamienia w
    lecie samochod na motocykl, skuter, rower i jezdza miedzy samochodami.
    Oczywiscie robia to dla wlasnej wygody (czas dojazdu) czy tez
    przyjemnosci. Spojrzcie tez w ten sposob, jada gdzie jada, w celu
    zalatwienia swoich spraw jak kazdy. Gdyby wszyscy wsiedli w samochod, a
    nie jechali jednosladem obok, to o ile wydluzyl by sie dojazd? (patrz zima).

  • 43. Data: 2010-08-24 17:13:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-24 15:17, kamil pisze:

    > Jesli chcesz bramke porownywac do poczty, to tak - pierwszenstwo maja
    > ludzie z wypelnionym druczkiem, a jak ty chcesz sobie kartofle opakowac
    > i wypelnic przekaz, to stan z boku i daj ludziom przejsc. :)

    Kiepskie porównanie, ale skoro Ciebie takie rzeczy bawią :(
    Teraz poproszę o udowodnienie, że czas płacenia przez motocyklistę za
    autostradę na na bramce jest krótszy od tej samej czynności wykonanej
    przez kierowcę samochodu i do tego nie wpływa na jego czas dotarcia
    do tej bramki w stosownej kolejce.

  • 44. Data: 2010-08-24 17:15:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mleko wrote:

    > Tak jak pisalem, szukasz dziury w calym. Dla motocyklistow nie trzeba
    > dobudowywac zadnych dodatkowych pasow. Oni sobie radza doskonale bez
    > nich, jezdzac po tym co jest.

    Ale trzeba dobudowac BRAMKE.
    Równie dobrze mozna dobudowac bramke dla WSZYSTKICH.
    Obsluzone w niej samochody tez skróca korek, nie kumasz?
    Korkogenna nie jest waska droga, a bramki na jej koncu.

    W dodatku - co jak motocyklistów akurat nie bedzie? Bramka tylko dla
    nich sie bedzie marnowala.
    A jakby byla dla wszystkich, to by sie nie marnowala.

    To co piszesz mialoby sens tylko gdyby wszystkie bramki byly otwarte, i
    gdyby juz naprawde nie byloby gdzie wcisnac kolejnej, za to zmiescilaby
    sie wezsza, tylko dla moto.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 45. Data: 2010-08-24 17:22:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-24 15:07, kamil pisze:

    > Znaczy brak chamstwa "skoro ja musze stac, to ty tez sobie postoisz"
    > jest dziwny?

    Jak brak chamstwa? Bezczelne wpychanie się do kolejki to brak chamstwa?

    > Po to ludzie kupuja motor, zeby korki omijac bokiem.

    Ot tak, z całą pewnością - w szczególności kolejkę do bramki na
    autostradzie, czy np. na płatny parking z bramką wjazdową.

  • 46. Data: 2010-08-24 17:23:22
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-08-24 16:38, Massai wrote:
    > mleko wrote:
    >

    > Wyobraź sobie że na tej bramce dla motocyklistów też ktoś musi siedzieć.

    Nie musi, teoretycznie nie musi byc tez bramek, ale juz sie wszyscy
    przyzwyczaili, ze sa i musza byc.

    > I wyobraź sobie że zamiast bramki dla motocyklistów, robią po prostu
    > kolejną normalną bramkę.

    I pozniej kolejna i kolejna i kolejna. A4 60km dlugosci i 1km
    szerokosci (na bramkach)

    > motocyklista na bramce na autostradzie to nie "klient do 5 sztuk
    > towaru" w markecie, że zostaje obsłużony szybciej, żeby mu wydzielać
    > jakąś specjalną bramkę.

    Tak, motocyklista to klient, ktory powinien byc obsluzony szybciej na
    bramkach i kazdy logicznie myslacy, wlacznie z zarzadca A4 powinien o
    tym wiedziec. Z drugiej strony zarzadca ma to w dupie - jezdza, placa,
    placa duzo, po co cokolwiek zmieniac.Nie ma alternatywy. Sam zrobilbym
    podobnie, gdyby chodzilo o wplywy na moje konto.

  • 47. Data: 2010-08-24 17:23:40
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Z innej beczki... Ostatnio stalem 15 min w Katowicach i okolo 15min w
    > Krakowie, aby zaplacic te 16zł (piatek wieczorem).

    Wieczorem bramki w kierunku Katowic łatwo i bezboleśnie ominąc można przez
    Jaworzno, w kierunku zaś na Kraków jest zjazd na Alwernie.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 48. Data: 2010-08-24 17:24:03
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    mleko wrote:

    > Przeczytaj o czym mowa

    Wątkotwórca mówi o innej sytuacji i w takim kontekście przeczytaj mój post.

    > - o bramce dla motocyklisty, do ktorej nie wadzac
    > i niespowalniajac nikogo dojechal w korku, uiscil oplate i pojechal
    > dalej. Mowa o bramce dla motocyklisty, a nie dla wszystkich. Juz nawet
    > nie wspomne, ze aby rozladowac korki, w wielu krajach motocyklisci nie
    > placa za przejazd, a na bramkach maja swoj wydzielony pas.

    Ok, taka bramka miała by sens pod jednym warunkiem - tych motocyklistów było
    by dużo na raz i to stale. Jeśli tak nie ma (a o ile wiem to właśnie nie ma)
    to wolał bym kolejną bramkę "wspólną" i motocyklista niech stoi tak jak i
    reszta.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 49. Data: 2010-08-24 17:28:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mleko wrote:

    > Tak, motocyklista to klient, ktory powinien byc obsluzony szybciej na
    > bramkach i kazdy logicznie myslacy, wlacznie z zarzadca A4 powinien o
    > tym wiedziec.

    No to ja chyba nie myślę logicznie.
    Możesz mi wyjaśnić tę logikę wg której motocyklista powinien być na
    bramkach obsłużony szybciej niż samochodziarz?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 50. Data: 2010-08-24 17:30:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 17:06:14 +0200, mleko wrote:

    >Tak jak pisalem, szukasz dziury w calym. Dla motocyklistow nie trzeba
    >dobudowywac zadnych dodatkowych pasow. Oni sobie radza doskonale bez
    >nich, jezdzac po tym co jest.

    Ale juz bramke trzeba dobudowac, bo inaczej to oni po prostu po
    chamsku omijaja reszte.

    >To byl twoj postulat z tymi dostawczakami. Tak jak pisalem, jesli beda w

    To odpowiedz na pomysly segregacji ruchu. Czemu osobna bramka dla
    moto, a nie dla innych rodzajow pojazdow ?

    >stanie przejechac szybciej przez korek, nie utrudniajac innym ruchu, to
    >dla czego nie maja z tego skorzystac?

    Tylko w jaki sposob maja nie utrudniac, skoro wszyscy czekaja w
    kolejce do kas ?

    >Bedzie mogl, o ile sie zmiesci, ale skoro dojechal zgodnie z PoRD miedzy
    >samochodami w korku, to i przez waska bramke dla moto sie zmiesci.

    A to nie lepiej zeby od razu byly bramki uniwersalne dla wszystkich ?

    >W celu zniwelowania dlugosci korka, czyli skrocenia czasu odstania
    >pozostalych uczestnikow ruchu?

    Ale jak sie ma skrocic, skoro wszyscy musza przez kase przejechac ?
    To chyba ta sama logika co z zamkiem u niektorych - zamek jest
    swietny, bo moge innych ominac, czemu mi jakis ch* droge blokuje :-)

    Owszem, moze byc to uzasadnione jesli miejsca na pelna bramke nie ma,
    ale na motocyklowa jest. A wredny farmer obok nie chce odsprzedac
    dwoch metrow pola :-)

> [...]
    >lecie samochod na motocykl, skuter, rower i jezdza miedzy samochodami.
    >Oczywiscie robia to dla wlasnej wygody (czas dojazdu) czy tez

    Co jeszcze nie powod ze skoro motocyklistom sie zawsze spieszy, to i
    ekspresowe bramki trzeba im udostepnic.

    Owszem, jak beda stanowili spory procent ruchu, to mozna sie
    zastanowic czy jednej bramki "samochodowej" nie przerobic na dwie
    motocyklowe.

    >Spojrzcie tez w ten sposob, jada gdzie jada, w celu
    >zalatwienia swoich spraw jak kazdy. Gdyby wszyscy wsiedli w samochod, a
    >nie jechali jednosladem obok, to o ile wydluzyl by sie dojazd? (patrz zima).

    To spojrz na to w skrajnym przypadku: bedziesz stal w samochodzie, a
    tysiace motocyklistow beda cie omijac i wciskac sie w kolejke. O to
    chodzi ? Jedziesz samochodem, widac tobie sie nie spieszy :-)

    O ile nie przeszkadza mi ze moto stanie sobie obok mnie na swiatlach,
    bo da w gaz i tyle go widzialem [rower i motorower przeszkadzaja], to
    sprawa nie dotyczy przypadku gdy zamiast swiatel jest kasa, gdzie
    trzeba sie zatrzymac, zaplacic, i kazdy kto cie ominal wydluza twoj
    czas czekania

    J.