    From: pwz <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Jaka zdrapka do tabletu?
    Date: Thu, 23 Jan 2014 10:39:21 +0100

    Witam!

    Zastanawiam się, czy nie znajdę gdzieś lepszej oferty (a jeżeli nie, to
    tylko utwierdzę się w postanowieniu o pozostaniu u dotychczasowego
    dostawcy)? Otóż potrzebuję SIM-karty TYLKO I WYŁĄCZNIE do transmisji
    danych. Do tabletu, dokładniej mówiąc (w domu mam szybkie stałe łącze,
    więc tablet używam tylko poza domem). Który nie jest jakoś szczególnie
    eksploatowany - ot takie tam przejrzenie poczty, kilka stron WWW,
    nawigacja w samochodzie od czasu do czasu, kilka nieuciążliwych (w
    sensie transferu) aplikacji.

    Mam teraz Orange Free na kartę, gdzie płacę 1 gr za 100 kb danych. Dość
    powiedzieć, że nie oszczędzając na transferze i regularnie doładowując
    tę zdrapkę co 3 miesiące kwotą 50 zł, mam na niej już uzbierane 90 zł
    (11098,60 MB, w tym wartość bonusowa limitu 10212,70 MB). Czyli aż z
    nadwyżką. I jedyną uciążliwością jest właśnie ta konieczność ciągłego
    doładowywania - bez względu na to, ile zostało na koncie, trzeba
    regularnie wydać odpowiednią kwotę aby przedłużyć ważność konta/numeru.

    Powstaje pytanie: czy ktoś daje lepszą ofertę? W sensie opłaty za
    transfer w porównywalnej cenie, ale np. z lepszym/dłuższym okresem
    kumulacji minut? A może wziąć jakiś abonament? Czy po prostu dać sobie
    spokój i nie kombinować, bo nie ma niczego lepszego?

    Pytam tutaj, bo cenniki albo są tak rozbudowane i obwarowane licznymi
    "ale" oraz dodatkowymi "atrakcjami" których nie potrzebuję, że już
    kręćka dostaję od ich przeglądania. Chodzi mi właśnie tylko o transfer
    danych, bez żadnych "darmowych SMS-ów", zylionów minut na rozmowy z
    Marsem itp.

    Aha, Aero też mam, ale przy takim właśnie używaniu - raczej w terenie
    niż w mieście - zbyt często tracę zasię, aby traktować je na poważnie.

    Za wszelkie sensowne wskazówki/porady będę b. wdzięczny
    Pozdr
    pwz