    From: TeeP <t...@m...nospam.pl>
    Subject: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 8 Oct 2012 01:17:05 +0200

    Witam

    Przejechałem dziś około 30km drogi krajowej objętej obowiązkiem opłat w
    systemie viatoll bez zainstalowanego w pojeździe urządzenia do opłat
    elektronicznych.
    Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy
    suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg
    dopiero teraz i trochę "zbladłem".

    W internecie znalazłem dużą ilość informacji, że praktyką organów kontroli
    jest nakładanie opłaty administracyjnej w wysokości 3000zł za każdy
    przejechany odcinek drogi płatnej (ze strony viatola wynika że przejechałem
    19-20 takich odcinków).

    Nie ukrywam że chciałbym uniknąć tak wysokiej opłaty - nie mówię już nawet
    o absurdalnych 60000zł, ale nawet tych 3000zł.
    Chętnie zapłacił bym te 2.50zł żeby uniknąć groźby tej kary, chociaż jak
    czytam różne fora to po fakcie nie ma takiej możliwości.
    Nawet prze urzędem skarbowym można wyrażać "czynny żal" i uniknąć kary, ale
    widać przed ITD nie.

    A konkretne pytania mam takie - czy ten system wyłapie takie coś jak
    samochód osobowy o DMC 2130kg który ciągnie przyczepę DMC 1400kg, czy mogę
    spać spokojnie?
    Na radyjku mówią różne rzeczy - że wiele bramek ma kamery które
    automatycznie odczytują numery rejestracyjne samochodu i przyczepy, a
    komputer pobiera dane o DMC z cepiku, sumuje je i wykrywa przekroczenie.
    Inni mówili że w przypadku braku viaboxa kara jest tylko jak złapie kogoś
    policja albo ITD, bo bramki kontrolują tylko tych co jadąc z viaboxem
    niedoładowanym albo źle ustawionym.

    A może jednak da się jakoś zapłacić te 2.50zł - może to że GDDK twierdzi że
    się nie da to nie prawda i są jakieś naczelne zasady prawne które pozwalają
    jednak zapłacić należność i uniknąć kary?
    Może jakaś możliwość samoukarania się w sposób mniej dotkliwy?
    Bo jak pisałem - nie chcę niczego zatajać, unikać, chciałbym zapłacić te
    2.50zł i mieć spokój.