  • 31. Data: 2021-03-21 09:02:09
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-20 o 22:42, WM pisze:

    > Jeżeli nie łamie prawa to tylko jego prywatna sprawa ile wyda kasy.

    A jeśli łamie prawo, to jakie są limity?

  • 32. Data: 2021-03-21 10:51:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-21 o 09:02, cef pisze:

    > A jeśli łamie prawo, to jakie są limity?

    Jeżeli łamie prawo to już nie jest jego prywatna sprawa, zwłaszcza, gdy
    wydaje cudze pieniądze i nie oddaje.

    Szkody do 500zł to tylko wykroczenie, powyżej to już przestępstwo.

    WM

  • 33. Data: 2021-03-21 11:07:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 21 March 2021 at 16:41:50 UTC+9, PeJot wrote:
    > Tu mam ciekawostkę: palnik Coleman na benzynę, w którym elementy
    > powyginały się od temperatury po latach normalnej eksploatacji. Materiał
    > wygląda na stal, rdzewieje i lubi magnes. Pewnie temperatury
    > zdecydowanie wyższe, ale widać że konstruktor źle dobrał materiał.

    Śmierdzi mi austenitem, w którym od wysokiej temperatury wydzielił się delta ferryt,
    czy może nawet jakaś sigma. Jak chcesz wnikać to Ci powiem jak to domowym przemysłem
    przemikroskopować.
    Właśnie austenit się nie nadaje gdyż ze wszystkich nierdzewek ma najwyższą
    rozszerzalność cieplną. Od tego się gnie, bo nigdy w takim piecyku nie rozgrzejesz
    całej blachy równomiernie.

  • 34. Data: 2021-03-21 11:44:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 11:07, Konrad Anikiel pisze:

    > Śmierdzi mi austenitem, w którym od wysokiej temperatury wydzielił się delta
    ferryt, czy może nawet jakaś sigma. Jak chcesz wnikać to Ci powiem jak to domowym
    przemysłem przemikroskopować.

    Nie chodzi o zdiagnozowanie problemu, i tak tego nie zamierzam naprawiać
    bo to estetyka tylko jest, ale szkoda że w takim wyrobie takiej formy
    taki błąd konstrukcyjny został popełniony.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 35. Data: 2021-03-21 13:05:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 21 March 2021 at 19:45:17 UTC+9, PeJot wrote:

> [...]
    > bo to estetyka tylko jest, ale szkoda że w takim wyrobie takiej formy
    > taki błąd konstrukcyjny został popełniony.

    Brak pojęcia o własnościach materiałów często prowadzi do takich bubli.
    Prawdopodobnie w ogóle tego nie projektował inżynier, tylko ktoś kto narysował to
    ładnie na kawałku papieru i miał kasę żeby zamówić u Chińczyka serię produkcyjną.
    Ten? tiny.pl/rkqjx

  • 36. Data: 2021-03-21 14:10:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 13:05, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    ładnie na kawałku papieru i miał kasę żeby zamówić u Chińczyka serię produkcyjną.

    Nie ten, duuuuużo starszy. Wyrób plastic-fantastic. Ale działa i daje
    się serwisować.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 37. Data: 2021-03-21 14:59:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > W obecnym kształcie usenet jest dla mnie miejscem głównie towarzyskim.
    > To miejsce, gdzie można sobie pogadać z ludźmi o podobnym technicznie
    > postrzeganiu świata (zainteresowaniach) i dowiedzieć się często
    > wartościowych rzeczy najzupełniej przy okazji.

    W polskim usenecie ten kształt wyznaczony został już na samym początku.
    Hierarchia pl.* powstała w momencie, kiedy już istniało WWW ze sporymi
    zasobami i przeszukiwarki do tego. Nie trzeba już było dopytywać na
    grupach, jaki opis na którym eftepie mozna znaleźć. Warto przy tym
    zauważyć, że polskim synonimem "usenetu" są "grupy dyskusyjne".
    W oryginale dyskusyjnymi one nie są.

    Po za tym mam do tego medium takie samo podejście. Tak samo uważam za
    wartość poznawanie rzeczy, o których wcześniej nie wiedziałem, że można
    gugla o to pytać. Tak samo cenna jest dla mnie rozmowa z ludźmi na temat
    postrzegania świata (również gdy jest ono całkiem inne od mojego).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2021-03-21 15:29:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 marca 2021 o 10:52:02 UTC+1 WM napisał(a):

    > Jeżeli łamie prawo to już nie jest jego prywatna sprawa, zwłaszcza, gdy
    > wydaje cudze pieniądze i nie oddaje.
    >
    > Szkody do 500zł to tylko wykroczenie, powyżej to już przestępstwo.
    >

    > WM
    W innym systemie wartości nie ma podziału na wysokość szkody.
    VII Nie kradnij.

  • 39. Data: 2021-03-21 17:14:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > W innym systemie wartości nie ma podziału na wysokość szkody.

    Definicja kradzieży zależy od punktu widzenia.
    Klient twierdzi, że tylko sprawdzał smak cukierka, a ochroniarz
    niesłusznie zarzuca mu kradzież.

    > VII Nie kradnij.

    Najgorsze są kradzieże w majestacie prawa.
    Klient oddał samochód do naprawy, a komornik zabrał na poczet długu
    właściciela warsztatu.
    Zanim klient się zorientował, już ktoś kupił jego samochód na licytacji
    za ułamek wartości.
    Może skarżyć teraz właściciela warsztatu, ale nie komornika.

    WM

  • 40. Data: 2021-03-21 17:56:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 marca 2021 o 17:14:30 UTC+1 WM napisał(a):
> [...]
    > za ułamek wartości.
    > Może skarżyć teraz właściciela warsztatu, ale nie komornika.

    Każdy złodziej będzie twierdził że niewinny. Co kradniesz?