  • 61. Data: 2017-09-05 11:43:14
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Za parę lat większość aut na drodze będzie miało super ostre, jasne,
    > bardziej świecące zenony/ledy i ego będzie podniesione, ale jazda po
    > zmroku będzie koszmarem.

    Bedą laserowe :
    https://www.youtube.com/watch?v=-WvK5WC4ns0

    Pewnie wejdą do produkcji seryjnej w golfach jak starsze żródła
    światła się zamortyzują

  • 62. Data: 2017-09-05 11:45:21
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 09:54:32 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Wiem, że ksenony i ledy świecą ostrzej, mocniej i - jeśli źle ustawione
    > - dalej. Jeżeli są ustawione prawidłowo, to nie świecą dalej, bo zasięg
    > świateł mijania jest regulowany przepisami i kontrolowany podczas
    > przeglądów w stacji diagnostycznej. A przynajmniej powinien być, bo w
    > praktyce bywa z tym różnie.
    > Widzę codziennie (raczej co wieczór i noc) na drodze, że mijające mnie
    > auta świecące jasnym ostrym światłem rażą.
    > Nie mylmy jednak pojęć. Bardziej agresywne świecenie nie znaczy
    > bynajmniej, że kierowca widzi więcej.

    Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami
    (citroen c8 żony) - zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna. Pewnie w
    różnych autach jest różnie, ale w tym modelu jest przepaść, przy halogenach (z
    markowymi żarówkami) tęskniłem w nocy za fragmentami drogi, gdzie można włączyć
    długie, przy xenonach w zasadzie nie, jadąc z rozsądną prędkością.

    No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach. W sumie to i zaleta, i wada,
    bo płyn do spryskiwaczy kończy się w zastraszającym tempie - ale przy długiej trasie
    bez postojów na przetarcie lamp i brudnej, mokrej nawierzchni jakość oświetlenia
    halogenowego bez spryskiwaczy jeszcze się pogarsza.

    Swoją drogą - ciekawe czemu nikt już nie oferuje lamp z małymi wycieraczkami,
    popularnych w latach 90-tych?..

    pablo

  • 63. Data: 2017-09-05 11:47:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 10:11, p...@g...com pisze:
    > --Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż
    > jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami.
    >
    > co to byl za samochod ? bo jesli chcesz udowodnic ze ksenony swieca lepiej niz
    halogeny to bedzie ciezko :-)

    Co to znaczy "świecą lepiej"?
    Chyba wszyscy zgadzamy się, że zenony/ledy świecą mocniej, jaśniej,
    bardziej agresywnie z silniej zaznaczoną linią odcięcia.
    Moim zdaniem agresywne świecenie przekłada się na pogorszenie
    widoczności. Przyczyną jest natura adaptacyjna oka ludzkiego.

    Z tymi światłami jest trochę podobnie jak z equalizerem w audio. Można
    podbić basy i soprany i w pierwszym kontakcie z takim dźwiękiem jest
    wrażenie, że sprzęt "lepiej gra", a dźwięk jest bardziej wyraźny. Po
    pewnym czasie jednak słuch się męczy takim dźwiękiem i na dłuższą metę
    wyrównany, łagodniejszy dźwięk okazuje się bardziej przyjazny dla ucha.

    Od czasów Kopernika wiadomo, że "gorszy pieniądz wypiera lepszy". W tym
    roku kupując nowe auto trzeba jeszcze dopłacić, żeby kupić pełne ledy.
    Za dwa lata pewnie będzie odwrotnie, czyli dopłata, żeby auto było
    wyposażone w lampy ledowo/halogenowe (dzienne led/mijania halogen). Za
    trzy lata halogeny nie będą prawdopodobnie dostępne w nowych
    samochodach. Wszyscy będziemy sobie wkrótce dawać nawzajem jeszcze
    agresywniej po gałach na drodze.

    Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a
    światła mijania na halogenach.

  • 64. Data: 2017-09-05 11:50:28
    Od: p...@g...com

    --Tylko zarowke jak sie przepali, to wymienisz, a dioda jak sie przepali, to 2200 za
    cala lampe :-)

    czekac cierpliwie niech pionierzy przetra droge :-) nawet w Niemczech malo widac aut
    z full LED bo ludzie maja cykora ze po 2 latach za lampe zaplaca 2 tys euro

  • 65. Data: 2017-09-05 11:55:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 11:43, Bolko pisze:

    > Bedą laserowe :
    > https://www.youtube.com/watch?v=-WvK5WC4ns0

    Coś okropnego.
    Ta muzyczka, ten głos metaliczny i dawanie laserem po wszystkim.
    Świetny przykład, że nowsue nie znaczy lepsze.

  • 66. Data: 2017-09-05 11:56:34
    Od: p...@g...com

    --Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a
    światła mijania na halogenach.

    zdanie jak dupa kazdy ma swoje ale upieranie sie ze halogeny swieca lepiej niz
    ksenony (cokolwiek to znaczy dla Kowalskiego) jest niepowazne

  • 67. Data: 2017-09-05 11:57:27
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 10:20:08 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > W dniu 2017-09-05 o 03:27, Ghost pisze:
    > >

    > A jak się przepali po pierwszej druga, po drugiej trzecia, a po
    > dwudziestej siódmej dwudziesta ósma, to co?

    To o ile Twój samochód będzie jeszcze w ogóle jeździł, to nie będzie to już twój
    problem, tylko dwudziestego ósmego właściciela, gdzieś w Afryce ;-)

  • 68. Data: 2017-09-05 12:01:16
    Od: p...@g...com

    -- No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach.

    nie no bez przesady nawet zafira miala spryskiwacze golfik chyba zreszta tez, lepsze
    marki daja (w opcji) dodatkowy zbiornik na plyn przy ksenonach

    --Swoją drogą - ciekawe czemu nikt już nie oferuje lamp z małymi wycieraczkami,
    popularnych w latach 90-tych?

    a jak sobie wyobrazasz prace wycieraczki po krzywiznie wspolczesnych lamp ? czasy
    Volvo z klocka struganego juz minely :-)

  • 69. Data: 2017-09-05 13:22:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 września 2017 11:26:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Poldek"

    > Tylko ze 50m to troche za blisko przy wspolczesnych predkosciach.
    >
    > Mozna je ustawic dalej, ale:
    > - dzieki ostremu odcieciu nie beda oslepiac,
    > - ... na plaskiej drodze, bo na naszych wybojach to czasami beda
    > - ... lub przy gorszym ustawieniu, lub przy niedokladnosci ukladu
    > samopoziomujacego - to beda stale oslepiac.
    >
    > ... wiec moze jednak wybrac halogeny :-)

    A ja mam wrażenie że niektórzy to wogóle maja taki syndrom "nic nie widze jak jade na
    swiatlach mijania".
    I jak jedzie cały rządek aut to taki sie wybija i jedzie dumnie oślepiając innych.

    Kiedys taki za mną jechał, odcięcie miał gdzieś na gałęziach drzew.
    Przepuscilem go i jak byl 200m przedemna to wrzucilem długie. Zapienił sie i miał
    obiekcje.

    Nie dotarło do niego.

    Jak ja bym chciał aby policja sie jednak za swiatła zabrała i zabierała DR i
    zabraniała dalej jechać...

    Moze by sie matoły nauczyły...

  • 70. Data: 2017-09-05 13:31:40
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 12:01:17 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > -- No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach.
    >
    > nie no bez przesady nawet zafira miala spryskiwacze golfik chyba zreszta tez,
    lepsze marki daja (w opcji) dodatkowy zbiornik na plyn przy ksenonach

    No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie. Co z tego, że jest
    większy zbiornik? Żona ma chyba 7 litrów - a i tak w okresie jesień/wiosna co 2-3 dni
    trzeba dolewać, tyle tego idzie.

> [...]
    >
    > a jak sobie wyobrazasz prace wycieraczki po krzywiznie wspolczesnych lamp ? czasy
    Volvo z klocka struganego juz minely :-)

    Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku
    inżynierów było by do zrobienia. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji.

    pablo