  • 41. Data: 2011-09-14 01:32:22
    Temat: Re: Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina
    > PO?

    Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze
    ceny i polityka. Sa kraje, gdzie benzyna jest tansza od wody i co z
    tego? Nic. Tankuje w Polsce i tankujac tutaj finansuje fanklub Donalda
    Tuska, pol miliona urzednikow, partie polityczne na ktore nie glosuje i
    nigdy nie glosowalem, a nie Baracka Husseina Obame. Moze gdybym zarabial
    podobnie jak w USA, czy w Europie Zachodniej, to tamtejsze ceny bylyby
    porownywalne i bylby to argument w dyskusji. Nie podjezdza na zachodnia
    stacje polska cysterna by zawiesc paliwo do polskiej stacji, tylko w
    rafinerii w Plocku, czy w Gdansku destyluje sie rope, a potem dolicza do
    tego podatki i marze i za to place na stacji. Koncowa cena to zasluga
    glownie naszych "elyt", a nie Hermana van Rompuya, czy Baracka H. Obamy.
    Skorelowalem ceny paliw z rzadami, Ty uwazasz, ze cena w RP jakiegos
    towaru ma zwiazek z cenami w wybranych krajach (czemu nie wszystkich) i
    jakos dziwnie sie sklada, ze te kraje raczej ostatnio tygrysami
    gospodarczymi nie sa. Well, mozna i tak.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 42. Data: 2011-09-14 03:55:36
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tanią
    > benzynę i gaz.

    W 90 i 91 roku ubiegłego wieku obowiązywała ustwawa o gospodarce Wilczka/
    Rakowskiego. Nie było koncesji.
    Pamiętam z tego czasu, że tankowałem w przydrożnej cysternie, która
    przyjeżdżała z Rotterdamu.
    Było sporo taniej niż na stacjach.
    Szybko to udupili a na tym właśnie polegał wolny rynek.
    Władza i koncesje sa odpowiedzialne za wysokie ceny paliw.

  • 43. Data: 2011-09-14 09:08:51
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > "Alez Watsonie, to elementarne!":
    > Rzady PiS poczatek - E95 - 4,20zl/l
    > Rzady PiS koniec - E95 - 4,00zl/l
    > Rzady PO poczatek - E95 j.w.
    > Rzady PO teraz sami sobie sprawdzcie.

    Nie żebym był zwolennikiem PO, ale dla sprawy istotne są jeszcze cena
    surowca i kurs dolara. Jak to uwzględnisz wychodzi, że narzut krajowych
    rafinerii i podatków jest mniej więcej taki sam. Ponadto w długookresowej
    perspektywie jest raczej pewne, że cena ropy będzie rosła, bo łatwo i tanio
    dostępne złoża powoli się wyczerpują, w wydobycie ropy z głębokiego morza
    2km pod jego dnem, czy wytopienie jej z piasków roponośnych nie będzie ani
    szybkie ani tanie.
    PIS czy PO czy jakakolwiek inna partia w Polsce nie może z tym nic poważnego
    zrobić wbrew swoim obietnicom.

  • 44. Data: 2011-09-14 09:38:51
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > "Alez Watsonie, to elementarne!":
    > Rzady PiS poczatek - E95 - 4,20zl/l
    > Rzady PiS koniec - E95 - 4,00zl/l
    > Rzady PO poczatek - E95 j.w.
    > Rzady PO teraz sami sobie sprawdzcie.
    > Do tego mamy wzrost biurokracji (liczby urzednikow, ktorzy nie sa raczej
    > wolontariuszami) i wzrost zadluzenia do PKB najwiekszy w historii RP
    > ver.3.0.

    Dodam jeszcze - dziś baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5
    zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w
    okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.
    Tomek

  • 45. Data: 2011-09-14 09:42:11
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > benzynę i gaz. Orlen obiecał do wyborów sprzedawać taniej paliwo i
    > jedzie na stracie. Po wyborach Orlen będzie musiał to sobie odbić i E95
    > skoczy być może nawet do 6pln.
    > Tzw. dobrze poinformowani twierdzą także że po wyborach zostanie
    > drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosnąć do ok 4pln/litr.
    > W związku z powyższym zastanawiam się jak by tu zrobić jakiś zapas :)
    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z

    A może podobnie jak w Islandii? Chyba byłoby to najtańsza wersja poradzenia
    sobie z wysokimi cenami paliwa...

    http://www.rp.pl/artykul/712741.html?print=tak

    Tomek

  • 46. Data: 2011-09-14 09:43:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ceny i polityka. Sa kraje, gdzie benzyna jest tansza od wody i co z tego?
    > Nic. Tankuje w Polsce i tankujac tutaj finansuje fanklub Donalda Tuska,

    Raz jego, raz kogo innego - co za różnica?
    Weź się z kolegami skrzyknij i wybierzcie takich, których będziecie woleli
    finansować.

  • 47. Data: 2011-09-14 09:46:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 14 Sep 2011 01:32:22 +0200 osobnik zwany Pawel
    \"O'Pajak\" wystukał:

    > Powitanko,

    > Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze
    > ceny i polityka.

    i dlatego przynosisz tu polityczne gówno?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2011-09-14 09:46:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 Sep 2011 20:29:32 +0200 osobnik zwany Jarek
    wystukał:

    > http://www.pb.pl/2/a/2011/09/06/Izba_paliw_walczy_z_
    Orlenem_i_Lotosem

    no i? facetom spadły marże to robią zadymę. I co to ma wspólnego z
    poleceniami rządu?

  • 49. Data: 2011-09-14 10:07:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.09.2011 09:38, Tomek pisze:

    > Dodam jeszcze - dziś baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5
    > zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w
    > okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.

    Bo, oprócz kwestii podatków, mafie paliwowe mają też swoją metodę: cena
    ropy rośnie -> podnoszą ceny paliw, cena ropy spada -> ceny paliw nie rosną.

    Paliwo tak czy inaczej musisz kupić, więc mogą mieć podejście
    "podniesiemy ceny - i co nam zrobicie?".

    Konkurencja niby jest, ale to i tak jedna sitwa.

  • 50. Data: 2011-09-14 10:54:55
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/09/2011 22:04, Jarek wrote:
> [...]
    > benzynę i gaz. Orlen obiecał do wyborów sprzedawać taniej paliwo i
    > jedzie na stracie. Po wyborach Orlen będzie musiał to sobie odbić i E95

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10283332,Benzyna
    _po_5_09_zl_na_stacjach_Orlenu.html

    --
    Pozdrawiam,