  • 1. Data: 2011-09-12 23:04:31
    Temat: Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tanią
    benzynę i gaz. Orlen obiecał do wyborów sprzedawać taniej paliwo i
    jedzie na stracie. Po wyborach Orlen będzie musiał to sobie odbić i E95
    skoczy być może nawet do 6pln.
    Tzw. dobrze poinformowani twierdzą także że po wyborach zostanie
    drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosnąć do ok 4pln/litr.
    W związku z powyższym zastanawiam się jak by tu zrobić jakiś zapas :)
    Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z
    odroczoną dostawą ?
    Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Jarek

  • 2. Data: 2011-09-12 23:21:45
    Temat: Re: Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200 osobnik zwany Jarek
    wystukał:

    > Ma ktoś jakieś pomysły ?

    tak, w wannie.
    Może być Wassermana

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-09-12 23:22:18
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-12 23:04, Jarek pisze:
> [...]
    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z

    Instrumenty pochodne. Jednak musiało by to być na wielką skale.
    IMO transakcja szła by w parę mln USD.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Futures

  • 4. Data: 2011-09-12 23:37:29
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z

    Kup spbie stację, albo całą sieć - załaduj wszystkei zbiorniki, zamknij je
    dla klientów i czekaj.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2011-09-12 23:38:16
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Instrumenty pochodne. Jednak musiało by to być na wielką skale.
    > IMO transakcja szła by w parę mln USD.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Futures

    Kolega dobrze mówi. Jeśli masz pewność, że cena wzrośnie, to inwestuj w
    Futures. Kwota dowolna. W dużym uproszczeniu są to zakłady na cenę
    ropy/akcji/czegokolwiek.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-09-12 23:38:21
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jarek

> [...]
    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z

    Napełnij nim balon sterowca. Potem będziesz powoli upuszczał wężykiem.

  • 7. Data: 2011-09-12 23:44:45
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Jarek <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z

    Dźwigienką sobie kup 5% tankowca ;)

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2011-09-12 23:45:14
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Tzw. dobrze poinformowani twierdzą także że po wyborach zostanie
    > drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosnąć do ok 4pln/litr.

    Przez 5 lat kiedy miałem auto z LPG tak z 4 razy słyszałem od "dobrze
    poinformowanych", że drastycznie wzrośnie cena LPG. Gdy był po 1,60zł, miał
    wzrosnąć do 3zł. Gdy był po 2,20zł, miał wzrosnąć do 4zł. Po miesiącu sprawę
    podchwytywał Onet, gazety itp... Oczywiście dupa, nic się nie stało, nigdy
    nic nie wzrosło. Z ceną 4zł mielibyśmy najdroższy gaz w Europie (nie licząc
    Danii, ale to błąd w matriksie, nie traktują LPG poważnie).
    Jestem w stanie uwierzyć w podwyżkę o 20%.

    --
    Marcos
    marcos [AT] wyprawa . info

    http://www.wyprawa.info

  • 9. Data: 2011-09-13 00:50:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:38:16 +0200, =Marcos= napisał(a):

    > Kolega dobrze mówi. Jeśli masz pewność, że cena wzrośnie, to inwestuj w
    > Futures. Kwota dowolna. W dużym uproszczeniu są to zakłady na cenę
    > ropy/akcji/czegokolwiek.

    Z tym ze raczej dotycza ceny netto, bez akcyzy.

    Formalnie to bys musial kupic teraz - niekoniecznie zaplacic, po czym
    wynajac magazyn placic za przechowanie. Gaz nawet nie musialby zmieniac
    zbiornika - ale jest juz twoj. Bo inaczej to od sprzedazy w przyszlosci
    pewnie trzeba bedzie wyzsza akcyze zaplacic.

    Czy znajdzsiesz jakiegos chetnego dostawce .. watpie.

    Oczywiscie mozna sobie postawic zbiornik w ogrodku. Tylko ze one drogie sa.

    J.

  • 10. Data: 2011-09-13 06:42:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200, Jarek napisał(a):

    > Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Kupic jak najwiecej, jak najtanszych samochodow z jak najwiekszymi butlami
    i zatankowac :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał