  • 1. Data: 2012-06-13 19:13:22
    Temat: Jak zrobić stronę błędu 404 w CMS?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Mam pewien kłopot z logiką zarządzania będem 404. Otóż mamy sobie CMS. Gdy
    odwołujemy się do dokumentu, który istniał ale został wykasowany lub
    zablokowany - chciałbym aby pojawiła się spersonalizowana informacja, że
    "strona WWW o jakimś ID nie istnieje". Gdyby nie fakt personalizacji
    komunikatu temat byłby trywialny.

    No więc algorytm mamy taki:
    - Ktoś wchodzi np. z Googli na nie istniejącą stronę serwisu.
    - CMS grzebie w swoich czeluściach w poszukiwaniu tejże strony i stwierdza,
    że jej nie ma.
    - W tym momencie tworzona jest w locie treść komunikatu i następuje
    przekierowanie do strony "warningu" z przekazaniem w sesji w/w treści
    komunikatu.
    - Pojawia się piekna strona z w/w komuniaktem... ale to dla mnie za mało.

    No i świetnie... ale przekierowanie to nie kod 404 lecz któryś z serii 300.
    Mogę w komunikacie ustawić <meta> na "noindex" ale to nie zadziała jak 404
    z punktu widzenia wyszukiwarki. Zauważyłem, że jeśli strona jest już
    zindeksowana, to taką pozostanie jeśli nie dam wyraźnie 404. Jak to
    rozwiązać?

  • 2. Data: 2012-06-13 19:34:53
    Temat: Re: Jak zrobić stronę błędu 404 w CMS?
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 19:13, Marek pisze:
> [...]
    > z punktu widzenia wyszukiwarki. Zauważyłem, że jeśli strona jest już
    > zindeksowana, to taką pozostanie jeśli nie dam wyraźnie 404. Jak to

    Wg mnie, jeśli strona nie istnieje, to powinno się przekierować na
    podstronę z informacją o tym dla użytkownika + nagłówek 404.

    Jeśli jednak strona istnieje, ale po prostu jest w innym miejscu, to
    przekierować użytkownika automatycznie + nagłówek 301 Moved Permanently.

    --
    Cezary Tomczyk
    jsCode - JavaScript lightweight framework

  • 3. Data: 2012-06-13 20:01:03
    Od: igrek <...@...com>

    On 13.06.2012 19:34, Cezary Tomczyk wrote:

    > Wg mnie, jeśli strona nie istnieje, to powinno się przekierować na
    > podstronę z informacją o tym dla użytkownika + nagłówek 404.

    Wg mnie lepiej jest pozostawić usera z odwiedzonym URL-em, nigdzie go
    nie przekierowywać i po prostu wyświetlić mu spreparowaną stronę 404 z
    nagłówkiem 404.
    Nie rozumiem na czym polega "fakt personalizacji komunikatu", ale jeśli
    to Twój CMS, to przed wyrenderowaniem strony możesz zrobić co chcesz.

    --
    igrek

  • 4. Data: 2012-06-13 20:15:29
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 20:01, igrek pisze:

> [...]
    > Nie rozumiem na czym polega "fakt personalizacji komunikatu", ale jeśli
    > to Twój CMS, to przed wyrenderowaniem strony możesz zrobić co chcesz.

    Nie wiem, czy myślimy o tym samym. Jeśli chodzi o mnie, to myślę o
    stronie, na której user zobaczy mniej więcej coś takiego:

    Wszedłeś na [tu link], ale zasoby te nie istnieją. Opcje:

    * ...
    * ...

    [itd]

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2012-06-13 20:34:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 20:15:29 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > stronie, na której user zobaczy mniej więcej coś takiego:
    >
    > Wszedłeś na [tu link], ale zasoby te nie istnieją. Opcje:

    Dokładnie o to mi chodzi.

  • 6. Data: 2012-06-13 20:42:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 19:34:53 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Wg mnie, jeśli strona nie istnieje, to powinno się przekierować na
    > podstronę z informacją o tym dla użytkownika + nagłówek 404.

    Czyli w PHP zrobić tak:

    header("HTTP/1.1 404 Not Found");
    header("Location: $url");

    Czy nagłówek location jest dozwolony w parze z 404? Bedzie mi trudno nie
    zmieniać URL. Czy takie przekierowanie nie spowoduje, że Google będą
    uważać, że 404 dotyczy tego co jest w location?

  • 7. Data: 2012-06-13 21:12:10
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 20:42, Marek pisze:

> [...]
    > zmieniać URL. Czy takie przekierowanie nie spowoduje, że Google będą
    > uważać, że 404 dotyczy tego co jest w location?

    Nie miałem do tej pory z tym problemów. Robiłem mniej więcej podobnie:

    header("HTTP/1.1 404 Not Found");
    header("Location: $url");
    exit();

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2012-06-13 21:57:44
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

> [...]
    > zmieniać URL. Czy takie przekierowanie nie spowoduje, że Google będą
    > uważać, że 404 dotyczy tego co jest w location?

    Wg RFC2616 Location jest dozwolony w 201 i 3xx, nic nie ma o 404.

    artur

  • 9. Data: 2012-06-13 22:11:16
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 21:57, Artur Muszyński pisze:

    > Wg RFC2616 Location jest dozwolony w 201 i 3xx, nic nie ma o 404.

    Argh, zajrzałem w stare źródło swoje i faktycznie robiłem tak tylko dla
    "301 Moved Permanently" :/ Nie dla 404.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 10. Data: 2012-06-13 22:20:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 21:12:10 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Nie miałem do tej pory z tym problemów. Robiłem mniej więcej podobnie:
    >
    > header("HTTP/1.1 404 Not Found");
    > header("Location: $url");
    > exit();

    Hmm, gdzieś czytałem i nie mogę tego namierzyć, że redirect wraz z 404
    powodował jakieś perturbacje w indeksowaniu stron przez Google. Stąd moje
    wątpliwości. Spróbuję połączyć oba te nagłówki za Twoją radą - mimo
    wszystko. Zobaczymy czy wylecą niechciane strony z indeksu. Jeśli nie -
    napiszę raz jeszcze ;-)