    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Jak zrobić stronę błędu 404 w CMS?
    Date: Wed, 13 Jun 2012 19:13:22 +0200

    Mam pewien kłopot z logiką zarządzania będem 404. Otóż mamy sobie CMS. Gdy
    odwołujemy się do dokumentu, który istniał ale został wykasowany lub
    zablokowany - chciałbym aby pojawiła się spersonalizowana informacja, że
    "strona WWW o jakimś ID nie istnieje". Gdyby nie fakt personalizacji
    komunikatu temat byłby trywialny.

    No więc algorytm mamy taki:
    - Ktoś wchodzi np. z Googli na nie istniejącą stronę serwisu.
    - CMS grzebie w swoich czeluściach w poszukiwaniu tejże strony i stwierdza,
    że jej nie ma.
    - W tym momencie tworzona jest w locie treść komunikatu i następuje
    przekierowanie do strony "warningu" z przekazaniem w sesji w/w treści
    komunikatu.
    - Pojawia się piekna strona z w/w komuniaktem... ale to dla mnie za mało.

    No i świetnie... ale przekierowanie to nie kod 404 lecz któryś z serii 300.
    Mogę w komunikacie ustawić <meta> na "noindex" ale to nie zadziała jak 404
    z punktu widzenia wyszukiwarki. Zauważyłem, że jeśli strona jest już
    zindeksowana, to taką pozostanie jeśli nie dam wyraźnie 404. Jak to
    rozwiązać?