  • 21. Data: 2012-06-17 20:37:43
    Temat: Re: Jak zrobić stronę błędu 404 w CMS?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 13:54:18 +0200, Artur Muszyński napisał(a):

    > Nawet, gdyby było można, to i tak to wprowadza zamęt, bo agent czy
    > operator miałby problem z ustaleniem brakującego zasobu. Po
    > przekierowaniu widać w adresie zupełnie inny URL oraz... czy strona, na
    > którą przekierujesz, dajmy na to 404notfound.html powinna mieć status
    > 200 czy 404 ;-)

    Prowadząc już czysto akademickie rozważania, to sądzę, że nie byłoby
    takiego konfliktu logicznego. Strona WWW, której nie ma, powinna wysyłać
    404, a potem nic nie stoi na przeszkodzie aby odsyłała do jakiejkolwiek
    innej poprzez location. Wtedy Google czy inny agent "widzą" brak strony
    (przypomina mi się "widzę ciemność" z Seksmisji :-D ) a jednocześnie
    mogłoby nastąpić przekierowanie. Z podobnej techniki korzysta nawet
    Microsoft. Np. gdy w MSDN otworzysz nieistniejący zasób, pojawia się
    stosowna informacja a potem następuje z poziomu JS przekierowanie w inne
    miejsce mniej lub bardziej adekwatne.

  • 22. Data: 2012-06-17 20:39:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 20:56:41 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > (...) Teraz zamiast kliknąć na pasek adresu i poprawić literówkę, jest na stronie
    > domena.net/404.html i musi cały adres URL konstruować od nowa.

    Heh, masz rację :-) To solidny argument :-) Sam podobnie reaguję.