    From: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Jak zrobić stronę błędu 404 w CMS?
    Date: Wed, 13 Jun 2012 19:34:53 +0200

    W dniu 2012-06-13 19:13, Marek pisze:
    > Mam pewien kłopot z logiką zarządzania będem 404. Otóż mamy sobie CMS. Gdy
    > odwołujemy się do dokumentu, który istniał ale został wykasowany lub
    > zablokowany - chciałbym aby pojawiła się spersonalizowana informacja, że
    > "strona WWW o jakimś ID nie istnieje". Gdyby nie fakt personalizacji
    > komunikatu temat byłby trywialny.
    >
    > No więc algorytm mamy taki:
    > - Ktoś wchodzi np. z Googli na nie istniejącą stronę serwisu.
    > - CMS grzebie w swoich czeluściach w poszukiwaniu tejże strony i stwierdza,
    > że jej nie ma.
> [...]

    Wg mnie, jeśli strona nie istnieje, to powinno się przekierować na
    podstronę z informacją o tym dla użytkownika + nagłówek 404.

    Jeśli jednak strona istnieje, ale po prostu jest w innym miejscu, to
    przekierować użytkownika automatycznie + nagłówek 301 Moved Permanently.

    --
    Cezary Tomczyk
    jsCode - JavaScript lightweight framework