  • 1. Data: 2013-06-13 10:35:46
    Temat: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam kilka ładowarek USB do telefonów. Były to nietrafione zakupy.
    Wszystkie one ładują smartfony (testowałem na HTC Desire HD oraz Samsung
    Galaxy III) dwukrotnie dłużej niż oryginalnie dostarczona z HTC. Samsung
    ładowany tą od HTC również znacznie szybciej się ładuje niż na
    oryginalnej (1.5h od całkowitego rozładowania do full'a). Chciałbym
    kupić ładowarkę, która będzie tak sprawna jak HTC - czym się kierować?
    Czy są jakieś tajne oznaczenia? A może HTC ma monopol na dobre ładowarki
    i tym tajnym kodem jest "htc"?

    Marek

  • 2. Data: 2013-06-13 11:21:32
    Temat: Re: Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
    Od: K <...@...c>

    W dniu 13-06-2013 10:35, Marek pisze:
> [...]
    > kupić ładowarkę, która będzie tak sprawna jak HTC - czym się kierować?
    > Czy są jakieś tajne oznaczenia? A może HTC ma monopol na dobre ładowarki

    kupic oryginal. ja ostanio kupowalem do xperii i kupilem (na allegro)
    oryginalna, a przynajmniej bdb podrobe. laduje tak jak oryginalna
    dolaczona do telefonu.

  • 3. Data: 2013-06-13 12:52:39
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek nabazgrał(a):

> [...]
    > która będzie tak sprawna jak HTC - czym się kierować? Czy są jakieś tajne
    > oznaczenia? A może HTC ma monopol na dobre ładowarki i tym tajnym kodem

    Haha .. miałem HTC Desire HD a obecnie mam SGS3 ... i podpiętą ładowarkę
    HTC i wszystko działa bez problemu, inna sprawdzona to Philipsa z gniazdem
    USB. Ogólnie co oryginalne z min. 1A będzie działać

  • 4. Data: 2013-06-13 16:47:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-13 11:21, K pisze:

    > kupic oryginal. ja ostanio kupowalem do xperii i kupilem (na allegro)
    > oryginalna, a przynajmniej bdb podrobe. laduje tak jak oryginalna
    > dolaczona do telefonu.

    Tylko to jest zbyt ogólne stwierdzenie. Oryginał od Samsunga Galaxy S
    III ładuje 2x dłużej niż oryginał od HTC. Jak więc rozpoznać, który
    oryginał jest bardziej oryginalny?

    Marek

  • 5. Data: 2013-06-13 17:05:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-13 12:52, Chris pisze:

    > Haha .. miałem HTC Desire HD a obecnie mam SGS3 ... i podpiętą
    > ładowarkę HTC i wszystko działa bez problemu, inna sprawdzona to
    > Philipsa z gniazdem USB. Ogólnie co oryginalne z min. 1A będzie działać

    Kupiłem taką właśnie:

    http://www.idealpc.com.pl/produkt/zasilanie/13290/po
    dwojna_ladowarka_sieciowa_usb_dlp2207_12_.html

    Szajs jak większość innych. Zawsze sugerowałem się wydajnością prądową
    1A lecz najwidoczniej ta od HTC musi mieć wyższą albo jakąś inną logikę
    zawartą w sobie. Czytałem kiedyś, że jeśli telefon spełnia jakiś
    standard/normę, to może znacznie szybciej się naładować przez USB. Może
    źródła to też dotyczy...

    Marek

  • 6. Data: 2013-06-13 22:33:56
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > Wszystkie one ładują smartfony (testowałem na HTC Desire HD oraz Samsung
    > Galaxy III) dwukrotnie dłużej niż oryginalnie dostarczona z HTC.
    może to dobry objaw? Ale przejdźmy do konkretów - jaki jest prąd
    ładowania? Sprawdziłeś? Miernik masz? może wystarczy "current widget"?

> [...]
    > oryginalnej (1.5h od całkowitego rozładowania do full'a). Chciałbym
    > kupić ładowarkę, która będzie tak sprawna jak HTC - czym się kierować?
    im szybsze ładowanie/rozładowanie tym mniej energii
    zmagazynujesz/odzyskasz. w normalnych telefonach, samsungach S-cośtam,
    sony Xperia cośtam, htc desire Z i podobnych, prąd ładowania jest
    ograniczany do pi razy oko 500-600 mA. możesz mieć ładowarkę która ma
    możliwośc dostarczenia 5 amper, ale telfon z tej ilości prądu nie
    skorzysta. mało tego, w pewnych warunkach celowo zmniejszy prąd ładowania.
    > Czy są jakieś tajne oznaczenia? A może HTC ma monopol na dobre ładowarki
    > i tym tajnym kodem jest "htc"?
    Zazwyczaj firmowe ładowarki "dają" 1 amper, coraz więcej chińskich
    podróbek też.
    Zmierz prąd - potem pogadamy
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-06-14 00:05:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-13 22:33, ToMasz pisze:

    > może to dobry objaw?

    Sądzisz, że ładowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pamiętam)
    powinno trwać kilka godzin? Zresztą oryginalna ładowarka HTC ładuje w
    1.5h więc raczej producent uznał, że tak będzie ok. Zresztą chyba
    elektronika w telefonie powinna nadzorować prawidłowość procesu ładowania.

    Jest jeszcze jeden aspekt. Hipotetycznie wszystkie ładowarki mają
    wydajność 1A lecz tylko ta od HTC o niebo lepiej ładuje. Zastanawiam się
    czy przewody sygnałowe nie są wykorzystywane w jakiś sposób w tej
    ładowarce. Bo w cuda nie wierzę...

    > Ale przejdźmy do konkretów - jaki jest prąd
    > ładowania? Sprawdziłeś? Miernik masz?

    Mam miernik. Musiałbym kabel rozcinać aby zmierzyć prąd.:-(

    > może wystarczy "current widget"?

    A o tym nie pomyślałem :-) Właśnie zainstalowałem to cudo. Odczyty mam
    zmieniające się w takt ładowania: im bliżej końca tym mniejszy prąd.
    Musiałbym rozładować telefon do prawie zera aby móc ocenić sytuację. Czy
    można ufać w tym odczytom ? Robiłeś porównanie z miernikiem ?

    > im szybsze ładowanie/rozładowanie tym mniej energii
    > zmagazynujesz/odzyskasz.

    No właśnie jest dokładnie odwrotnie. Zakładałem, że tak będzie ale już
    od dwóch niezależnych osób usłyszałem (poza własnymi obserwacjami), że
    mam jakąś turbo ładowarkę a w dodatku dłużej trzyma bateria po takim
    naładowaniu. Być może obserwacje są zafałszowane gdyż na szybkiej
    ładowarce zwykle dobija się do 100% a na wolniejszej - niekoniecznie.
    Zielony LED zapala się prawdopodobnie przed ukończeniem ładowania na 100%.

    > w normalnych telefonach, samsungach S-cośtam,
    > sony Xperia cośtam, htc desire Z i podobnych, prąd ładowania jest
    > ograniczany do pi razy oko 500-600 mA.

    Przez telefon czy przez ładowarki?

    > możesz mieć ładowarkę która ma
    > możliwośc dostarczenia 5 amper,

    Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator
    musiałby być wielkości buta :-D Ładowarki od HTC to maleństwa.
    Ale jest jedna rzecz: telefon na tej ładowarce grzeje się wyczuwalnie,
    ładowarka też ciepła, a na pozostałych - kompletnie nie ma tego efektu.
    To sugeruje inną pracę.

    > Zazwyczaj firmowe ładowarki "dają" 1 amper, coraz więcej chińskich
    > podróbek też.
    > Zmierz prąd - potem pogadamy

    Ok, widgetem wystarczy? Muszę zaczekać aż się rozładuje gdyż dopiero
    wtedy "prąd będzie" :-) W tej chwili mam telefon naładowany więc
    pojutrze napiszę jeśli nie uda mi się go rozładować w ciągu dnia.

    Marek

  • 8. Data: 2013-06-14 12:40:58
    Od: K <...@...c>

    W dniu 13-06-2013 16:47, Marek pisze:

    > Tylko to jest zbyt ogólne stwierdzenie. Oryginał od Samsunga Galaxy S
    > III ładuje 2x dłużej niż oryginał od HTC. Jak więc rozpoznać, który
    > oryginał jest bardziej oryginalny?

    nie wiem. podroba podlaczona do xperii powoduje, ze zaczyna wariowac
    digitizer i telefon laduje sie w nieskonczonosc. ta sama podroba
    podlaczona do htc, dziala normalnie.

  • 9. Data: 2013-06-14 14:07:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > ładowarkę HTC i wszystko działa bez problemu, inna sprawdzona to
    > Philipsa z gniazdem USB. Ogólnie co oryginalne z min. 1A będzie działać

    Odważne stwierdzenie...
    Oryginał Nokia 1,25A ładuje Samsunga Galaxy prądem 500mA.
    To samo z ładowarką Xperia X8 0,8A podpiętą do Samsunga.
    Xperia już nie wybrzydza tak.

    Tak więc nie ma gwarancji, zależy jak nakombinowane.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2013-06-14 14:28:03
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Irokez nabazgrał(a):

> [...]
    > To samo z ładowarką Xperia X8 0,8A podpiętą do Samsunga.
    > Xperia już nie wybrzydza tak.
    > Tak więc nie ma gwarancji, zależy jak nakombinowane.

    Może źle się wyraziłem, co oryginalne powinno działać poprawnie a co do
    chińczyka to sprawa bardzo losowa z tendencją na niedziałanie np. taki
    patent made in china http://fishki.net/comment.php?id=138357 :)