  • 1. Data: 2014-02-11 20:12:41
    Temat: Jak wykryć który to port COM?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Pecet, ma 3 identyczne karty na PCIe po 2 porty COM.
    Siedzi na tym Windows XP.
    Potrzebuję oznaczyć gniazdka COM1, 2, 3, itd
    Jest jakiś prosty klucz sprzętowy i soft pod WinXP do tego?

    Kiedyś pod DOS'em jakiś programik Nortona zdaje się miałem plus
    polutowaną wtyczkę ze zworkami i testowało to port.

    Irokez

  • 2. Data: 2014-02-11 21:26:23
    Temat: Re: Jak wykryć który to port COM?
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2014-02-11 Irokez dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

> [...]
    >
    >Kiedyś pod DOS'em jakiś programik Nortona zdaje się miałem plus
    >polutowaną wtyczkę ze zworkami i testowało to port.

    Proponuję prostą metodę: wejdź na stronę
    https://sites.google.com/site/terminalbpp/, ściągnij sobie terminal RS232.
    Na wybranym gnieździe COM zewrzyj wyjście Tx (pin 3) z wejściem Rx (pin
    2) i w terminalu wyślij jakiś tekst
    na kolejno wybranych w terminalu portach. Jeśli na wejściu Rx (górne
    okienko terminala) wybranego portu przyjdzie
    ci wysłany tekst (echo), to będziesz wiedział, jaki to port, któremu
    zwarłeś Tx z Rx.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2014-02-11 21:32:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-11 21:26, Marek pisze:
> [...]
    > okienko terminala) wybranego portu przyjdzie
    > ci wysłany tekst (echo), to będziesz wiedział, jaki to port, któremu

    O i fajne i proste to jest.

    Dzięki.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2014-02-11 23:55:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-11 20:12, Irokez pisze:
> [...]
    > Siedzi na tym Windows XP.
    > Potrzebuję oznaczyć gniazdka COM1, 2, 3, itd
    > Jest jakiś prosty klucz sprzętowy i soft pod WinXP do tego?
    Ale wiesz, że poza (równie symbolicznym w windowsie) przyporządkowaniem
    numeracji "COM1 to ten na adresie I/O 0x3f8/irq4, COM2 to 0x2f8/irq3,
    COM3 0x3e8/irq4, COM4 0x2e8/irq3", to pozostałe - są numerowane w
    zasadzie dowolnie, i zależnie od kolejności wykrycia (oraz obecności
    podczas wykrywania innych portów, w tym tych "niskiego I/O")?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-02-12 17:35:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-11 23:55, BartekK pisze:
> [...]
    > są numerowane w zasadzie dowolnie, i zależnie od kolejności wykrycia
    > (oraz obecności podczas wykrywania innych portów, w tym tych "niskiego

    Wiem, dlatego potrzebuję je oznaczyć :)
    A nie mając nic pod ręką szukam prostszej metody niż grzebanie kablami
    na chybił-trafił z głową pomiędzy rack'ami w szafie (nie mam dostępu od
    tyłu).

    Pozdr.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-02-12 21:18:40
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Marek napisał w wtorek, 11 lutego 2014 21:26:

    > Na wybranym gnieździe COM zewrzyj wyjście Tx (pin 3) z
    > wejściem Rx (pin 2)

    Jak już lutować, to może wlutować opornik z LED-em między TX a
    masę? Wtedy jak się puści jakiś tekst na terminal (co można zrobić
    skryptem), aktywne gniazdko powinno zaświecić.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 7. Data: 2014-02-13 00:11:29
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > dowolnie, i zależnie od kolejności wykrycia (oraz obecności podczas
    > wykrywania innych portów, w tym tych "niskiego I/O")?

    Nazwy COM-ow rowniez mozna ustawiac recznie,
    np. COM1 mozna ustawic jako COM256, itd.

  • 8. Data: 2014-02-13 08:15:48
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Jak już lutować, to może wlutować opornik z LED-em między TX a
    > masę? Wtedy jak się puści jakiś tekst na terminal (co można zrobić
    > skryptem), aktywne gniazdko powinno zaświecić.

    A po co zaraz lutować, wystarczy odpowiednio szerokim śrubokrętem
    (ale ostrożnie, żeby nie zrobić zwarcia do innych pinów!!!) zewrzeć
    te dwa piny o których wspomniałem, które są przecież obok siebie.
    Niestety pytacz później napisał, że nie ma za bardzo dojścia do tyłu
    kompa, więc ten sposób sprawdzenia...się nie sprawdzi :D, chyba że
    pytacz ma przedłużacz np. kabell typu null-modem.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 9. Data: 2014-02-13 19:45:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-13 08:15, Marek pisze:

> [...]
    > kompa, więc ten sposób sprawdzenia...się nie sprawdzi :D, chyba że
    > pytacz ma przedłużacz np. kabell typu null-modem.

    Pytacz ma full dostęp na stoliku do zasilania, monitora, klawiatury i
    myszy oraz do wszystkich portów.
    Nie ma tylko co do tych portów podłączyć, bo są dopiero w szafie.

    Ale polutowałem Loopback DB9 i dziś oznaczyłem co i jak.

    Irokez

  • 10. Data: 2014-02-13 19:49:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-13 00:11, jakson pisze:

    > Nazwy COM-ow rowniez mozna ustawiac recznie,
    > np. COM1 mozna ustawic jako COM256, itd.

    Wiem, wiem... wszystko rozumiem i wiem do czego zdążasz.
    Podłącz i poustawiaj sobie w panelu sterowania :)
    Ale ja nie mam ochoty w ten sposób testować co gdzie jest jak na jednym
    jest czytnik kodów kreskowych, na drugim drukarka, na trzecim czytnik
    Euchner itp itd a gada z tym soft na sztywno pukający do nazw
    symbolicznych portów (COMx).

    Pozdr

    --
    Irokez