  • 51. Data: 2020-03-08 23:54:21
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-08, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    wykonała 300 testów od grudnia, w Korei to jest norma na jedną godzinę.

    acownik-andrzeja-dudy-zarabia-na-koronawirusie-firma
    .html

    > W Gdańsku na lotnisku nie ma żadnych kontroli, nikt nikogo nie pyta
    > skąd przyleciał, jak się czuje. Nikt nie mierzy nikomu temperatury.
    > Lufthansa w locie MUC-GDN rozdała te same formularze pasażerom co na
    > wszystkich innych swoich połączeniach (z niemieckiego sanepidu).
    > Ciekawe komu je dadzą.

    Może już po prostu pozamiatane, bo w Niemczech od paru dni zaraza
    szaleje, to i musieliby coś też robić z przejściami lądowymi.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2020-03-09 10:15:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 06:26:39 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Po niemiecku, angielsku, polsku ?

    Pani pyta po jakiemu wolisz, na locie ICN-MUC wybór był między niemieckim,
    angielskim, a koreańskim, na MUC-GDN były niemieckie, angielskie i polskie. A że pani
    szybciej je daje niż odpowiesz, to ja dostałem po sztuce każdego, więc sobie
    porównałem. Dosłowne tłumaczenie, nawet ilość kratek do wpisywania literek taka sama
    w każdej linijce. To jakaś bardziej skoordynowana akcja.

    > Szkopskie formularze do polskiego ministerstwa ? Troche dziwne.

    Może one idą do jakiejś agencji unijnej, która cały ten bajzel koordynuje.
    Ciekawostka, bo na żadnym formularzu nie było standardowej unijnej formułki kto
    zarządza tymi danymi osobowymi. Adresy, telefony, osoby które powiadomić jak padniesz
    itd. Jakoś nikt nie protestował, więc ja też wypełniłem.

    > Byc moze rozpoznali po telefonie wlasnie. Sprawdzili jakie kraje
    > zwiedziles.
    > Numer masz polski, koreanski ?

    Mam dwa, podałem koreański. Esemesy przychodzą na polski. W niecałe dwa dni przyszły
    już cztery.

  • 53. Data: 2020-03-09 10:33:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 06:30:49 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    wykonała 300 testów od grudnia, w Korei to jest norma na jedną godzinę.

    acownik-andrzeja-dudy-zarabia-na-koronawirusie-firma
> [...]
    in/polska/news-onet-wojskowy-instytut-nie-jest-gotow
    y-na-walke-z-koronawiru,nId,4366507

    > https://wyborcza.pl/7,75398,25736527,koronawirus.htm
    >
    > https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2468847
    ,Wojskowa-sluzba-zdrowia-jest-przygotowana-na-korona
    wirusa-MON-odpowiada-na-zarzuty-Onetu

    Panie, medycyna katastrof w SZ to jest temat na komedię. Zapytaj ich jaka jest
    bezpieczna ilość zarażonych, poza którą nie da się opanować epidemii żadnymi
    dostępnymi środkami. I jak to się wylicza. Nie patrz co odpowiedzą, tylko jak
    odpowiedzą. Czy mają sprawę rozpracowaną, czy odpowiedź biorą z dupy.

  • 54. Data: 2020-03-09 10:35:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > formułki kto zarządza tymi danymi osobowymi. Adresy, telefony, osoby
    > które powiadomić jak padniesz itd. Jakoś nikt nie protestował, więc

    Samolot koreański? Istnieja taka świecka tradycja, jeszcze z czasów
    początków lotnictwa, że na pokładzie statku powietrznego obowiązuje
    prawo kraju, w którym został zarejestrowany.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2020-03-09 10:39:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Pani pyta po jakiemu wolisz, na locie ICN-MUC wybór był między
    >niemieckim, angielskim, a koreańskim,

    Niemcy na lotnisku pewnie wszyscy angielski znaja, ale koreanski to
    pewnie prawie nikt :-)

> [...]
    >Dosłowne tłumaczenie, nawet ilość kratek do wpisywania literek taka
    >sama w każdej linijce. To jakaś bardziej skoordynowana akcja.

    Dobrze, ze choc tu ktos zadbal.

    >Może one idą do jakiejś agencji unijnej, która cały ten bajzel
    >koordynuje.

    Nie wiem, czy ma sens ... powinno raczej do polskiej agencji ...
    Sanepid ?

    >Ciekawostka, bo na żadnym formularzu nie było standardowej unijnej
    >formułki kto zarządza tymi danymi osobowymi. Adresy, telefony, osoby
    >które powiadomić jak padniesz itd.
    Uuuu, ciekawostka :-)

    A tymczasem w kraju zaczyna sie.
    Ilosc chorych rosnie lawinowo (juz 9 potwierdzonych), obywatele
    panikuja/wykazuja sie czujnoscia

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-pasazer-wszczal-alarm-zatrzy
    mano-pociag-podejrzenie-koronawi,nId,4366111

    "Pendolino unieruchomiono z powodu alarmu związanego z koronawirusem.
    Pociąg jadący z Kołobrzegu do Krakowa został zatrzymany na Dworcu
    Centralnym w Warszawie.

    Maszynę zatrzymano po tym, jak jeden z pasażerów zaalarmował, że inny
    jadący pociągiem podróżny źle się czuje i kaszle.
    Z tego powodu wykonano telefon alarmowy do policji i służb
    sanitarnych. Pociąg zatrzymał się w Warszawie.

    Usłyszeliśmy przez głośniki, że wszystkie drzwi pociągu zostały
    zablokowany i że czekamy na służby sanitarne. Od tej pory nikt nie
    informuje pasażerów, co się dzieje i co dalej. Nikt nie może wyjść z
    pociągu, ani do niego wejść - mówiła jedna z pasażerek w rozmowie z
    portalem Onet.pl.
    Krakowa został zatrzymany na Dworcu Centralnym w Warszawie.
    Pasażerów trzeba było skontrolować /Mariusz PIekarski /RMF FM
[...]

    Na peronie zaroiło się od służb, są policjanci, pracownicy Straży
    Ochrony Kolei, są też chyba pracownicy sanepidu. Część z nich weszła
    do Warsa. Na peronie widzę nawet SOK-istów z psem - mówi pani Kamila.

    Pendolino stało na dworcu przez około dwóch godzin. Służby
    przeprowadziły wywiad z pasażerami oraz spisały ich dane.

    Maszyną jechało ponad 300 osób. Skontrolowanych podróżnych przesadzono
    do innego pociągu i ruszyli w dalszą trasę do Krakowa.

    Sanepid i resort szukają odpowiedzi, kto podjął decyzję o dezynfekcji
    i przesiadce pasażerów.
    PKP Intercity przekonuje, że była to decyzja sanepidu. Służby
    rządowe - że to samodzielna decyzja PKP.

    Nie ma też odpowiedzi, czy alarm pasażerów był uzasadniony. Maszyną
    jechał podróżnik z Azji, który miał kaszel. Nie wiadomo też, co stało
    się z tym pasażerem.

    >Mam dwa, podałem koreański. Esemesy przychodzą na polski. W niecałe
    >dwa dni przyszły już cztery.

    No to chyba z automatu rozszylaja ... ale cos im nie wyszedl.

    J.

  • 56. Data: 2020-03-09 10:42:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-03-08, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    >Może już po prostu pozamiatane, bo w Niemczech od paru dni zaraza
    >szaleje, to i musieliby coś też robić z przejściami lądowymi.

    Wlasnie zapowiedzieli wyrywkowe kontrole na przejsciach.

    Ciekawe co to ma dac - wyrywkowych nosicieli zatrzymaja, a reszta
    przejdzie bez problemu ?

    J.

  • 57. Data: 2020-03-09 11:04:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 18:36:16 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Samolot koreański? Istnieja taka świecka tradycja, jeszcze z czasów
    > początków lotnictwa, że na pokładzie statku powietrznego obowiązuje
    > prawo kraju, w którym został zarejestrowany.

    Tradycja starsza niż lotnictwo, bo wzięta ze zwyczajów morskich. Samolot Lufthansy.

  • 58. Data: 2020-03-09 11:14:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 18:39:04 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Niemcy na lotnisku pewnie wszyscy angielski znaja, ale koreanski to
    > pewnie prawie nikt :-)

    W samolocie tak z jedna trzecia załogi kabinowej to Koreańczycy. Na bramce też zawsze
    jedna pani jest skośnooka. Jak szukasz załóg nazi-onalistycznych, czystych rasowo z
    blond włosem i blue okiem, to w Locie łatwiej będzie.

    > Dobrze, ze choc tu ktos zadbal.

    Super. O jednolite formularze zadbali, moja wdzięczność nie zna granic.

    > Nie wiem, czy ma sens ... powinno raczej do polskiej agencji ...
    > Sanepid ?

    I co ten Sanepid ma z tym zrobić?

    > Uuuu, ciekawostka :-)
    >
    > A tymczasem w kraju zaczyna sie.

    Dżejef, no co Ty? Przed chwilą byłeś przepełniony wiarą w niepokalaność
    epidemiologiczną Polski, a teraz tymczasem coś? I co teraz z nami wszystkimi będzie?
    No weź coś powiedz!

  • 59. Data: 2020-03-09 12:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >W samolocie tak z jedna trzecia załogi kabinowej to Koreańczycy.

    Tym z Korei czy tym MUC-GDN

    >Na bramce też zawsze jedna pani jest skośnooka. Jak szukasz załóg
    >nazi-onalistycznych, czystych rasowo z blond włosem i blue okiem, to
    >w Locie łatwiej będzie.

    Nie chodzi o czystosc rasową, tylko o przydatnosc koreanskich
    formularzy dla niemieckich sluzb :-)

    A przeciez "skosnooka" nie znaczy, ze choc pobieznie koreanski zna..

    >Super. O jednolite formularze zadbali, moja wdzięczność nie zna
    >granic.

    Widac ktos pomyslal, a nie calkiem na zywiol i do kosza :-)

    >I co ten Sanepid ma z tym zrobić?

    Ewidencje prowadzic.
    Sanepid jak sie okazuje od tego jest (sanitarno-epidemiologiczna)

    >Dżejef, no co Ty? Przed chwilą byłeś przepełniony wiarą w
    >niepokalaność epidemiologiczną Polski, a teraz tymczasem coś? I co
    >teraz z nami wszystkimi będzie? No weź coś powiedz!

    Wierzylem ze tego w kraju nie bylo, ale wiedzialem tez, ze przyjdzie.
    Wiec Twoj zarzut, ze w kraju "do tamtej pory" zrobiono 300 testow nie
    byl zasadny.

    A teraz jak widac zagrozenie rosnie i testy beda masowo potrzebne.

    Ciekawe czy sie pomylilem w tej wierze.
    I ciekawe, czy testy beda ... na razie jak widac, ktos 3.5mln zl
    przytulil.

    J.

  • 60. Data: 2020-03-09 12:27:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Sokołowski napisał:

    >Tradycja starsza niż lotnictwo, bo wzięta ze zwyczajów morskich.
    >Samolot Lufthansy.

    Sprawdzic, czy zarejestrowany w Niemczech :-)

    J.