  • 21. Data: 2012-09-08 00:41:05
    Temat: Re: Jak uniknąć bycia oszukanym podczas sprzedaży samochodu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2012 23:39:37 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Wpisać możesz, tylko ta klauzula, jako niezgodna z prawem jest tyle warta,
    > co atrament użyty do jej napisania.

    Na jakiej podstawie niezgodna ?

    J.

  • 22. Data: 2012-09-08 10:36:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 8 Sep 2012 00:41:05 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Na jakiej podstawie niezgodna ?

    Też jestem ciekaw. Przecież to prawie standardowa klauzula przy
    kredytach samochodowych, o leasingu nie wspomnę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2012-09-09 19:09:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2012 00:41:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na jakiej podstawie niezgodna ?

    Kodeks Cywilny, dział sprzedaż, OIDP art. 535.
    --
    ___________ (R)

  • 24. Data: 2012-09-09 19:11:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 08 Sep 2012 10:36:03 +0200, jerzu napisał(a):

    > Też jestem ciekaw. Przecież to prawie standardowa klauzula przy
    > kredytach samochodowych, o leasingu nie wspomnę.

    Co innego umowa leasingu, co innego umowa kredytowa, co innego umowa
    sprzedaży.
    Zresztą takich kwiatków jest więcej - na przykład cała sprzedaż wysyłkowa
    kiedy kupujący najpierw musi zapłacić, a potem dostaje towar... To też
    nielegalne.

    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2012-09-09 19:42:37
    Od: <1...@1...invalid>

    Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3XFJlk$1IN@mike.oldfield.org.pl>:

    > Kodeks Cywilny, dział sprzedaż, OIDP art. 535.

    Miała być klauzula a nie ogólny artykuł z KC...

    A może ten i kolejne:
    Art. 589. Jeżeli sprzedawca zastrzegł sobie własność sprzedanej rzeczy
    ruchomej aż do uiszczenia ceny, poczytuje się w razie wątpliwości, że
    przeniesienie własności rzeczy nastąpiło pod warunkiem zawieszającym.

    Może chodziło Ci o warunek "powinna być zrealizowana w postaci przelewu"? --
    nakazu zawierania umów pomiędzy osobami fizycznymi nieprowadzącymi DG nie
    znajduję, skoro podpisałeś umowę z warunkiem zapłaty przelewem na wskazany
    to czego teraz chcesz?
    Nakazu przyjmowania zapłaty w biletach NBP też nie znajduję (podpisałeś
    umowę, ze zapłacisz w rupiach indyjskich) ale możesz się wykazać...

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2012-09-10 00:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 19:09:38 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Kodeks Cywilny, dział sprzedaż, OIDP art. 535.

    To ?
    §. 1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na
    kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się
    rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
    § 2. (skreślony).

    Tu wrecz widac ze sprzedaz to jedno, a zaplata i przeniesienie wlasnosci to
    drugie .

    Chyba ze
    Art. 544.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
    które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie
    wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia
    rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi
    trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu
    rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy

    Przy czym ... mimo szczegolowych zapisow KC zasadniczo dopuszcza swobode
    umow, i zapisy sa tylko wytycznymi w braku szczegolowej umowy.
    Wiec cholera wie jak powyzsze traktowac.

    J.

  • 27. Data: 2012-09-10 20:45:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 00:16:56 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > § 2. (skreślony).
    >
    > Tu wrecz widac ze sprzedaz to jedno, a zaplata i przeniesienie wlasnosci to

    To. Zauważ, że przeniesienie własności nie nastepuje pod warunkiem zaplaty.

    Spróbuj sprzedając mieszkanie taką klauzulę wstawić. Zobaczysz, że ją
    notariusz odwali.
    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2012-09-10 21:08:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 20:45:27 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > To. Zauważ, że przeniesienie własności nie nastepuje pod warunkiem zaplaty.

    Na razie to mowimy o tym ze umowa zostaje zawarta, a w jej efekcie powstaja
    dwa zobowiazania. Ktore kiedys tam beda wykonane ... albo i nie.

    Ale ja tu nie widze zakazu innych uwarunkowan, np takich ze jedno
    zobowiazanie zostanie wykonane dopiero po spelnieniu pierwszego.

    > Spróbuj sprzedając mieszkanie taką klauzulę wstawić. Zobaczysz, że ją
    > notariusz odwali.

    Zobacze ... choc tak calkiem pewny nie jestem.

    Co nie znaczy ze to jest prawidlowo. Pomysl np co bedzie jak nabywca po
    podpisaniu nie dostanie kredytu. Albo np umrze. Ewentualnie sprzedawca
    umrze po zaplaceniu a przed podpisaniem.

    To powinno byc tak ze obaj podpisuja, i sad wpisuje do ksiag nowego
    wlasciciela ... wraz z ciazacym zobowiazaniem na rzecz starego wlasciciela.
    Po przelaniu zobowiazanie sie wykresla i sprawa jest zalatwiona.

    J.

  • 29. Data: 2012-09-10 21:52:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 21:08:44 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale ja tu nie widze zakazu innych uwarunkowan, np takich ze jedno
    > zobowiazanie zostanie wykonane dopiero po spelnieniu pierwszego.

    Cóż...

> [...]
    > podpisaniu nie dostanie kredytu. Albo np umrze. Ewentualnie sprzedawca
    > umrze po zaplaceniu a przed podpisaniem.

    To są problemy - i dlatego też są umowy przedwstępne.

    --

  • 30. Data: 2012-09-10 22:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 21:52:11 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > To są problemy - i dlatego też są umowy przedwstępne.

    I co zmienia umowa przedwstepna ?
    Notariusz podpis zlozy na umowie za denata, czy ten podpis wycofa ?

    J.