  • 1. Data: 2012-07-12 13:03:26
    Temat: Dojazdówka - rozmiar
    Od: Rob <s...@g...com>

    Witam,
    potrzebuję nabyć dojazdówkę żeby nie wozić pełnego zapasu w bagażniku.
    W moim przypadku - Zafira - pełnowymiarowe koła to 195/65R15.
    Znalazłem infomację, że dojazdówka dla mnie to 115/70R16.

    Ale - trochę matematyki i okazuje się, że dojazdówka ma 7-8cm mniejszą średnicę niż
    pełne koło.

    Czy jeśli kiedys przyjdzie mi założyć tą dojazdówkę, to da się w miarę bezpiecznei
    jechać? Wiem, że to tylko do najbliższego wulkanizatora i max 80km/h, ale mimo
    wszystko tak duża różnica średnicy w moich wyobrażeniach spowoduje niestabilność auta
    podczas postoju, a co dopiero podczas jazdy.

    Przerabiał ktoś ten temat - niekoniecznie w przypadku Zafiry?

    Pozdrawiam
    Rob

  • 2. Data: 2012-07-12 13:29:41
    Temat: Re: Dojazdówka - rozmiar
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 13:03, Rob pisze:
> [...]
    > W moim przypadku - Zafira - pełnowymiarowe koła to 195/65R15.
    > Znalazłem infomację, że dojazdówka dla mnie to 115/70R16.

    A po co taka kombinacja? Różnica w rozmiarze niewielka - w sumie
    zrozumiałbym, jakby pytał się o to użytkownik "malucha" lub Diablo ;)

    IMHO albo normalny zapas, albo "zapas w spraju". Dojazdówka to jak dla
    mnie coś dziwnego...

  • 3. Data: 2012-07-12 13:54:44
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    > IMHO albo normalny zapas, albo "zapas w spraju". Dojazdówka to jak dla
    > mnie coś dziwnego..

    A ja dsię kiedyś naciołem na zapasie w spray-u i teraz woże 3 wkręty o
    różnej grubości mimo, że mam dojazdówkę. Od 96-tego nie złapałem żadnej gumy
    a w tym roku 3 razy wkręty uratowały mi tyłek. Raz nawet z Holandii do
    granicy Polski dojechałem. Jak wkręt nie pomoże to zapasówka w sprey-u tym
    bardziej a na pewno łatwiej później oponę naprawić.

  • 4. Data: 2012-07-12 14:16:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup

    >A ja dsię kiedy? naciołem na zapasie w spray-u i teraz woże 3 wkręty

    A ja sie kiedys nacialem na kluczu, to teraz woze kolo zapasowe i
    spray :-)

    >różnej grubo?ci mimo, że mam dojazdówkę. Od 96-tego nie złapałem
    >żadnej gumy a w tym roku 3 razy wkręty uratowały mi tyłek. Raz nawet
    >z Holandii do

    A mnie wlasnie wentyl odmowil posluszenstwa, na szczescie przegiety
    troche trzyma ... ale tu nie pomoze ani spray, ani wkret ...

    >granicy Polski dojechałem. Jak wkręt nie pomoże to zapasówka w
    >sprey-u tym bardziej a na pewno łatwiej póĽniej oponę naprawić.

    a znajdziesz dziure po nocy ?

    J.

  • 5. Data: 2012-07-12 14:28:43
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Rob" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    http://www.powerdog.com/tiresize.cgi
    Wipisz romiar opon na ktorych jezdzisz, a pozniej kombinuj z dojazdowkami
    ktore podjeda rozmiarem.

    Tmek

  • 6. Data: 2012-07-12 15:09:32
    Od: Rob <s...@g...com>

    > http://www.powerdog.com/tiresize.cgi
    > Wipisz romiar opon na ktorych jezdzisz, a pozniej kombinuj z dojazdowkami
    > ktore podjeda rozmiarem.

    Nie no, średnicę koła to sobie sam potrafię policzyć :-)
    Chodzi o to, że mi pasuje tylko 5x110 a przy takim rozstawie mam do wyboru dwie
    możliwości, z czego większa - ta dedykowana ponoć do Zafiry - to właśnie 115/70R16.
    No właśnie, ponoć dedykowana, ale chciałbym się upewnić, że w razie wpadki zadziała.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 7. Data: 2012-07-12 16:43:37
    Od: Rob <s...@g...com>

    > A po co taka kombinacja? Różnica w rozmiarze niewielka - w sumie
    > zrozumiałbym, jakby pytał się o to użytkownik &quot;malucha&quot; lub Diablo ;)

    No różnica jest spora - często potrzebuję dużo bagażnika a dojazdówka jakby dużo
    bardziej ustawna, z drugiej strony czasem potrzebuję dodatkowych siedzeń i wtedy
    ponoć dojazdówka mieści się między ostatnimi fotelami klapą - pełny zapas nie.
    Koszt niewielki, spreyom nie wierzę, więc tak sobie to wymyśliłem.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 8. Data: 2012-07-12 21:56:09
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    > A ja sie kiedys nacialem na kluczu, to teraz woze kolo zapasowe i spray
    > :-)

    Do numeru z wkrętami potrzebny jest śrubokręt.

    > a znajdziesz dziure po nocy ?

    W Holandii znalazłem. Nabiłem koło do 4 atmosfer i trudno było nie wyczuć.

    Zreszto dojazdówkę też mam.

  • 9. Data: 2012-07-12 23:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 21:56:09 +0200, Marek P. napisał(a):
    > Do numeru z wkrętami potrzebny jest œrubokręt.

    A do wymiany kola potrzebny jest klucz ktory nie peka :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-07-13 07:34:18
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > A do wymiany kola potrzebny jest klucz ktory nie peka :-)

    I śruby, których tępy wulkanizator nie dokręca rurą... ;-)